Technologia

Xbox w końcu napina trochę mięśni po latach atrofii

  • 12 czerwca, 2023
  • 4 min read
Xbox w końcu napina trochę mięśni po latach atrofii


Chociaż spodziewałem się, że prezentacja Xboxa będzie prawdopodobnie nieco lepsza niż ostatnia oferta Sony na PlayStation w tym okresie „nie na E3”, nie byłem gotowy na to, jak dobry był w rzeczywistości.

Tempo, gry, to była jedna z najlepszych prezentacji Xboxa, jakie widziałem, i to był jeden z momentów, w których najbardziej tego potrzebowali.

Twierdzenie, że Xbox walczy już od dwóch pokoleń, od ery 360, nie jest fanboystwem. Nie szukaj dalej niż sam Phil Spencer, który wcześniej powiedział, że trudno było przegrać generację Xbox One vs PS4 (o 2:1), biorąc pod uwagę, że wtedy wszyscy zaczęli cementować swoje duże biblioteki cyfrowe. A ostatnie szał zakupów Microsoftu bezpośrednio próbował przeciwdziałać rzeczywistości, w której ich główne oferty pierwszej strony pozostawały w tyle za Nintendo i Sony z dużym marginesem.

Microsoft nie może zgłaszać sprzedaży konsoli i rozmawiać o subskrypcjach Game Pass i chmurze i mówić, że ich prawdziwym konkurentem jest Google (który nie konkuruje), ale naprawdę chcą, aby Xbox zabłysnął. Chcą sprzedawać konsole Xbox i chcą, żeby Xbox miał dobre, ekskluzywne gry. To nie jest tajemnica.

Warto przeczytać!  Apple Vision Pro może być pierwszym na świecie interfejsem chipów mózgowych (BCI)

Wreszcie, wczoraj fani Xbox dostali w zasadzie wszystko, na co mogli liczyć w takim programie. Spojrzenie na Fable, która wydaje się zachować serce i humor oryginału. Zdjęcie Avowed z Obsidian, ich podejście do fantastycznego krajobrazu, który wygląda całkiem zabawnie. I oczywiście Starfield, RPG tak rozległy i szczegółowy, że wydaje się to prawie niemożliwe.

Dokładnie tego potrzebował Microsoft nie tylko po tej długotrwałej walce, ale tylko w tym roku właśnie przeszliśmy przez bardzo, bardzo słabą premierę Redfall od Arkane, będącej częścią przejęcia Bethesdy przez Xbox, i znowu, nawet Spencer przyznał, że powinni byli bardziej zaangażowanych w ten projekt, aby zapobiec takim skutkom. Natychmiast stało się narracją, że Starfield wywierał na nią ogromną presję i że gdyby był zły, zaszkodziłby Xboksowi przez wiele lat.

Chociaż projekt jeszcze się nie rozpoczął, „zły” nie był przymiotnikiem, który przyszedł mi do głowy po wczorajszej ogromnej prezentacji. Wygląda na to, że Starfield może być najważniejszym adresem IP Xboksa tej generacji i po raz pierwszy w historii niezwykle długi czas, kiedy gracze PlayStation mogą być całkiem zdruzgotani, jest to coś, w co nie mogą grać na swojej konsoli (chociaż oczywiście mogą na PC). Prezentacja wydawała się również momentem, w którym Microsoft nie polegał już wyłącznie na dwóch franczyzach, Halo i Gears, z których żadna nie była widziana, ale nadal był to doskonały program.

Warto przeczytać!  Sprawdź cenę, dane techniczne i dostępność

Jest zbyt wcześnie, aby stwierdzić, czy Microsoft skręcił za róg z jedną dobrą prezentacją po jednej przeciętnej prezentacji PlayStation. Ale co był pokazany był obiecujący i dokładnie to, co sceptyczni fani i krytycy musieli w tej chwili zobaczyć. Mam znacznie większe zaufanie do Xboksa w ciągu najbliższych kilku lat niż wcześniej, chociaż nadal będę ich potrzebować dostarczać na tym potencjale. Wydaje się, że zaczyna się od Starfield.

Chodź za mną na Twitterze, Youtube, Facebook I Instagram. Zapisz się do mojego bezpłatnego cotygodniowego biuletynu z podsumowaniem treści, Bóg Rolluje.

Odbierz moje powieści science-fiction Seria Herokiller I Trylogia Ziemian.




Źródło