Technologia

Xbox: W tym roku wydamy 1 miliard dolarów na PC

  • 11 czerwca, 2023
  • 4 min read
Xbox: W tym roku wydamy 1 miliard dolarów na PC


Szef Xbox Phil Spencer mówi, że Microsoft wygeneruje w tym roku 1 miliard dolarów z gier na PC.

W panelu zatytułowanym „Co dalej z grami” Spencer zauważa, że ​​wbrew powszechnej opinii, Xbox jest dziś znacznie większym biznesem niż w erze Xbox 360. Częścią tego jest wzrost, jaki obserwuje się na innych platformach, w tym na PC.

Powtarza, że ​​misją firmy jest wprowadzanie „nowych graczy i nowych twórców” do tego, o co chodzi w grach, z korzyścią dla wszystkich w branży gier, nie tylko dla Xboksa.

Powiedział zgromadzonym mediom: „Często jestem pytany„ jak się masz? Zdobędę ludzi, którzy będą wspominać lata Xbox 360 jako okres rozkwitu Xbox. Byłem tam i kocham to, co Xbox 360 oznaczał dla miejsca, w którym jesteśmy dzisiaj. Ale dla ciebie zrozumcie, nasza działalność w tej chwili, z punktu widzenia przychodów, jest około dwa razy większa niż podczas generacji Xboksa 360.

„Kiedy myślisz o graczach, nigdy nie mieliśmy więcej graczy Xbox niż mamy teraz, co naszym zdaniem jest teraz dla nas prawdziwą kartą wyników pod względem liczby twórców i liczby graczy. Po stronie biznesowej nie” nie próbuję tym kierować, ponieważ jest to trochę nudne, ale ogłosiliśmy, że ostatni kwartał dla Microsoftu był naszym największym nieświątecznym kwartałem gier w historii naszej działalności w branży gier.

Warto przeczytać!  Apple Vision Pro: Jak wczesna adopcja może się równać z iPhonem, Apple Watch i iPodem

„Mamy więcej graczy niż kiedykolwiek wcześniej i zawsze szukamy nowych graczy i twórców. Nawet na PC, na którym skupiliśmy się jako zespół. Jest to część katalizatora tego, co Bethesda może zrobić , ponieważ mają tam prawdziwą historię. W tym roku po raz pierwszy w historii firmy Microsoft zarobimy na komputerach osobistych 1 miliard dolarów”.

Spencer dodaje, że PC jest częścią motywacji stojącej za przejęciem Activision Blizzard, które jest obecnie blokowane przez brytyjski organ regulacyjny CMA, a także kwestionowany przez amerykański organ regulacyjny FTC.

„Microsoft jest bardzo zaangażowany, my jesteśmy bardzo zaangażowani [to getting the deal done]Uważamy, że Activision Blizzard King ma realne możliwości, szczególnie w przypadku urządzeń mobilnych i komputerów osobistych, w zakresie powiększania naszego portfolio, aby znajdować więcej graczy i docierać do większej liczby graczy” – dodał.

„Staramy się znaleźć rozwiązania, zrobiliśmy to z Komisją Europejską i jestem przekonany, że znajdziemy rozwiązania również dla innych obszarów. To wymaga czasu i skupienia, ale jestem pewny siebie”.

Kolejnym powodem, dla którego Xbox jest dziś większy, są tytuły usług. Mówiąc o własnych tytułach Xbox, szef Microsoft Studios, Matt Booty, mówi, że firma ma dziesięć gier z ponad dziesięcioma milionami graczy. I że w całym portfolio tytułów firma może pochwalić się ponad 150 milionami aktywnych użytkowników miesięcznie.

Warto przeczytać!  Co to jest r/NBA? Lista 5 najlepszych momentów z subreddit NBA

Mówi: „Mamy już tak duże społeczności wokół naszych gier serwisowych, gier takich jak Minecraft, gier takich jak Elder Scrolls, Flight Simulator, Forza… gier, które nadal budują społeczności. W ciągu ostatnich pięciu lat dostarczyliśmy dziesięć gier, które ponad 10 milionów graczy. Gdy dodasz to do siebie w Bethesda, Zenimax, Bethesda Game Studios… mamy ponad 150 milionów graczy miesięcznie. 150 milionów MAU we własnych grach. Tak mierzymy sukces. Ile osób gra w nasze gry , ile osób jesteśmy w stanie wprowadzić do naszych gier i społeczności”.




Źródło