Biznes

Xiaomi EV Indie: SU7 firmy Xiaomi zachwyca na targach w Indiach, wprowadza technologiczną ucztę z gwiazdą Redmi 13 5G

  • 9 lipca, 2024
  • 5 min read
Xiaomi EV Indie: SU7 firmy Xiaomi zachwyca na targach w Indiach, wprowadza technologiczną ucztę z gwiazdą Redmi 13 5G


BENGALURU: Chińska firma technologiczna Xiaomi we wtorek zaprezentowała swój pojazd elektryczny SU7, mimo że nie zdradziła szczegółów na temat jego wprowadzenia na rynek w Indiach. Oprócz tego wprowadzono na rynek wiele innych produktów elektronicznych, w tym Star-Redmi 13 5G. Firma wprowadziła również na rynek Redmi Buds 5C, Xiaomi Robot Vacuum Cleaner X10, Xiaomi Pocket Power Bank 10000mAh i Xiaomi Power Bank 4i 10000mAh.

Chińscy rówieśnicy Xiaomi, tacy jak BYD i MG Motors, już zapuścili się w Indie, chcąc wejść na rodzący się rynek pojazdów elektrycznych. SU7 może rywalizować z Seal firmy BYD, Ioniq 5 firmy Hyundai i EV6 firmy Kia.


Działanie Xiaomi na rynku pojazdów elektrycznych nastąpiło w czasie, gdy amerykański producent samochodów elektrycznych Tesla Inc. nie podjął jeszcze wiążących decyzji odnośnie wejścia na rynek indyjski.

„SU7 został przywieziony do Indii wyłącznie w celach pokazowych. Nie jest dostępny w sprzedaży na rynku indyjskim” – poinformowała firma. SU7, sportowy sedan, jest pierwszym samochodem elektrycznym Xiaomi.

Ambicje Xiaomi w zakresie pojazdów elektrycznych

Samochód wywołał szum na arenie międzynarodowej i odniósł piorunujący sukces w Chinach. Model SU7 to ulubiony projekt CEO Xiaomi, Lei Jun, a cena podstawowego modelu wynosi poniżej 30 000 USD (około 25 lakh rupii), co jest prawie o 4000 USD (3,3 lakh rupii) mniej niż podstawowy model Tesli Model 3 w Chinach.

Warto przeczytać!  Nifty 50, Sensex dzisiaj: Czego można się spodziewać po indyjskim rynku akcji podczas handlu 8 sierpnia przed polityką RBI

Model SU7 bardzo przypomina elektryczny samochód Porsche Taycan, ale kosztuje mniej niż jedną piątą ceny Taycana, która w Chinach waha się od 140 000 do 275 000 dolarów.

Xiaomi SU7 ma 4997 mm długości, 1963 mm szerokości i 1455 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 3000 mm. Jako pojazd elektryczny ma 105-litrowy przedni bagażnik („Frunk”) i 517-litrowy tradycyjny bagażnik. SU7 występuje w dwóch wersjach – jedna z zasięgiem do 668 km na jednym ładowaniu, a druga z zasięgiem do 800 km.

Najdroższa wersja Xiaomi SU7 Max Performance obejmuje akumulator o mocy 101 kWh i szacowanym zasięgu 800 km (CLTC). Ten model może pochwalić się podwójnym silnikiem o mocy 663 KM i momencie obrotowym 838 Nm, a jego prędkość maksymalna wynosi 265 km/h. Najbardziej rzucającą się w oczy częścią jest przyspieszenie od 0 do 200 km/h w zaledwie 10,67 sekundy.

Xiaomi SU7 Max pozwala wrócić na drogę z niesamowitym zasięgiem 510 kilometrów po zaledwie 15 minutach ładowania. Nawet standardowy Xiaomi SU7 oferuje 350-kilometrowy wzrost zasięgu w tym samym czasie.

Niełatwa droga

Wcześniej ET poinformował, że Indie mogą wprowadzić zmiany do swojej nowej polityki EV, aby zachęcić producentów samochodów, którzy już zainwestowali w tym kraju. Polityka, której celem jest przyspieszenie lokalnej produkcji wysokiej klasy samochodów elektrycznych, obecnie wspiera jedynie nowe inwestycje.

Warto przeczytać!  Umowa zlecenie — liczy się do emerytury, a umowa o pracę, różnice, składki

Rząd rozważa włączenie inwestycji w zakłady produkujące zarówno silniki spalinowe, jak i pojazdy elektryczne do swojego programu zachęt. Ten ruch ma na celu zwiększenie skalowalności i zapewnienie wykonalności znaczących inwestycji dla producentów samochodów

Kilku producentów samochodów, m.in. Volkswagen-Skoda, Hyundai-Kia i VinFast, wyraziło zainteresowanie nową polityką, znaną jako Program na rzecz produkcji samochodów elektrycznych (SMEC).

Na mocy SMEC rząd zezwoli na import w pełni zmontowanych pojazdów elektrycznych (EV) o minimalnym koszcie, ubezpieczeniu i wartości frachtu wynoszącej 35 000 USD przy stawce cła importowego wynoszącej 15% przez okres do pięciu lat, pod warunkiem, że firmy zainwestują co najmniej 500 milionów USD w utworzenie nowych zakładów produkcyjnych.

Obecnie największy biznes konsumencki Xiaomi w Indiach koncentruje się na smartfonach. Jednak firma wprowadziła na rynek wiele nowych produktów, które będą sprzedawane w różnych kategoriach.

Elektronika użytkowa nadal w centrum uwagi

Firma wprowadziła na rynek również 5G Star-Redmi 13 5G, Redmi Buds 5C, Xiaomi Robot Vacuum Cleaner X10, Xiaomi Pocket Power Bank 10000mAh oraz Xiaomi Power Bank 4i 10000mAh.

Xiaomi poinformowało, że zamierza sprzedać 70 crore urządzeń w ciągu następnej dekady, osiągając sprzedaż na poziomie 25 crore w ciągu 10 lat obecności na rynku indyjskim.

Warto przeczytać!  Zamiast tańszych materiałów budowlanych rysuje się inny scenariusz

Poza smartfonami

Xiaomi pozostawiło znaczący ślad, szybko zdobywając przyczółek na indyjskim rynku smartfonów po wejściu na scenę w 2014 r. W ciągu zaledwie trzech lat od wejścia do Indii zdobyło 24% udziału w rynku, przewyższając długoletniego lidera, Samsunga. W pewnym momencie połowa wszystkich smartfonów sprzedawanych online w Indiach to produkty Xiaomi, zgodnie z raportem Kena.

Według raportu IDC, trzy główne marki smartfonów — Vivo, Xiaomi i Samsung — zdominowały rynek indyjski, koncentrując się na smartfonach z budżetem masowym. Te trzy firmy łącznie miały 53% udziałów w tym segmencie. Z kolei dostawy smartfonów klasy podstawowej odnotowały spadek. Xiaomi odniosło szczególny sukces w kategorii poniżej 100 USD, a następnie Poco i Itel.

Po zaostrzeniu sporu na granicy indyjsko-chińskiej firma zaczęła również pakować swoje produkty w opakowania z napisem „Make in India”.

Pekin regularnie zgłaszał sprzeciw wobec wzmożonej kontroli chińskich przedsiębiorstw przez Indie od 2020 r. W tym roku chiński gigant smartfonów Xiaomi poinformował rząd Indii, że konieczne są środki „budujące zaufanie”. Firma zauważyła, że ​​dostawcy podzespołów wahali się przed rozpoczęciem działalności w Indiach ze względu na kwestie zgodności i wiz.
Baner WhatsApp

(Możesz już zasubskrybować nasz kanał WhatsApp Economic Times)


Źródło