Technologia

Xiaomi i Realme rozpoczynają walkę z głębokimi rabatami online: raport

  • 1 kwietnia, 2024
  • 3 min read
Xiaomi i Realme rozpoczynają walkę z głębokimi rabatami online: raport


Jak podają media, chińscy producenci telefonów komórkowych, Xiaomi i Realme, w następstwie skarg ze strony stowarzyszeń sprzedawców detalicznych rozpoczęli rygorystyczną rozprawę z oszustami oferującymi zniżki w Internecie, chcąc pobudzić rozwój drugiego co do wielkości rynku smartfonów w Indiach za pośrednictwem kanałów offline. Według raportu The Economic Times obaj producenci smartfonów aktywnie odkupują akcje sprzedawane po obniżonych cenach, aby zidentyfikować i ukarać sprzedawców detalicznych i dystrybutorów zaangażowanych w takie praktyki.

Aby zapobiec nieautoryzowanej sprzedaży, marki te ostrzegają sprzedawców detalicznych, którzy są zobowiązani podpisywać umowy obiecujące sprzedaż produktów wyłącznie autoryzowanymi kanałami.

Przeczytaj także: Ekosystem Apple wygenerował ponad 1,5 miliona miejsc pracy w ramach PLI od 2021 r., w Indiach: raport

Zgłaszano przypadki podpisania takich zobowiązań przez sprzedawców detalicznych w regionach takich jak Dżammu, Bengal Zachodni, Haryana i Tamil Nadu. Ta wzmożona kontrola wynika ze skarg złożonych przez All India Mobile Retailers Association (AIMRA), reprezentujących 1,5 lakh sprzedawców telefonów komórkowych, w związku ze sprzedażą produktów w Internecie po cenach niższych niż minimalne ceny operacyjne (MOP).

W odpowiedzi na obawy AIMRA przedstawiciel Xiaomi zobowiązał się rozwiązać ten problem, kupując zapasy w celu śledzenia ich pochodzenia i nakładając wysokie kary. Te wspólne wysiłki wynikają ze zmiany dynamiki sprzedaży, w ramach której sprzedaż detaliczna offline przewyższa sprzedaż na platformach internetowych.

Warto przeczytać!  Mahindra Bolero starannie zmodyfikowana, aby wyglądała jak Land Rover Defender

Według firmy badawczej International Data Corporation (IDC) India platformy internetowe, takie jak Amazon i Flipkart, odpowiadały za 48% całkowitej sprzedaży w okresie od stycznia do lutego, w porównaniu z 49% w 2023 r.

Przeczytaj także: Oficjalna premiera OnePlus Nord CE4. Sprawdź ceny, oferty, dane techniczne i więcej

Sprzedawcy detaliczni przypisują swoje wyzwania markom wyznaczającym ambitne cele sprzedażowe, zmuszając je do pozbycia się nadwyżek zapasów alternatywnymi kanałami. Marki często faworyzują sprzedaż internetową ze względu na niższe koszty ogólne w porównaniu do sklepów detalicznych, gdzie marże dystrybutorów i sprzedawców detalicznych wpływają na strukturę cenową. Niektóre produkty są sprzedawane wyłącznie w Internecie, aby utrzymać konkurencyjne ceny, podczas gdy inne pozostają wyłącznie w sklepach stacjonarnych.

Chcąc osiągnąć cele sprzedażowe, sprzedawcy detaliczni czasami wystawiają produkty na konkurencyjnych platformach, co pogłębia problem.

Jak według raportu ubolewał jeden ze sprzedawców detalicznych z Delhi: „Mając przed sobą tak wysokie cele, nie mamy innego wyjścia, jak tylko zlikwidować zapasy w inny sposób”. Ta ciągła walka podkreśla złożoną dynamikę między markami, sprzedawcami detalicznymi i platformami internetowymi na dynamicznym indyjskim rynku smartfonów.

Warto przeczytać!  Graj w remika online z indyjskimi graczami na najlepszej platformie do gier”


Źródło