XTB rozpoczyna współpracę z Kanałem Sportowym
![XTB rozpoczyna współpracę z Kanałem Sportowym](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/01/XTB-rozpoczyna-wspolprace-z-Kanalem-Sportowym-770x470.jpg)
![](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/01/Kurs-Bogdanki-z-mocnym-wejsciem-w-2023-r-Akcjonariusze-licza.jpg)
publikacja
2023-01-30 11:45
Spółka XTB ogłosiła, że rozpoczyna współpracę z Kanałem Sportowym
mającą na celu popularyzację oferty inwestycyjnej domu maklerskiego. Według przedstawicieli kanału na YouTube, a także polskiego brokera CFD, świat sportu i
inwestycji ma wiele punktów stycznych, a część z nich będzie można poznać w
programach Kanału.
![XTB rozpoczyna współpracę z Kanałem Sportowym](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/01/XTB-rozpoczyna-wspolprace-z-Kanalem-Sportowym.jpg)
![XTB rozpoczyna współpracę z Kanałem Sportowym](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/01/XTB-rozpoczyna-wspolprace-z-Kanalem-Sportowym.jpg)
XTB poszerza akcję marketingową, by dotrzeć do jak największej grupy potencjalnych klientów. W ostatnim czasie oferuje darmową akcję za
otworzenie konta, a od wielu lat wykorzystuje znane postacie ze świata sportu, by reklamować swoje usługi.
XTB i Kanał Sportowy łączą siły
Ostatnio robili to Joanna Jędrzejczyk czy
Jiří Procházka, zawodnicy związani z UFC. Twarzą kampanii jest też Conor
McGregor,
który w reklamach brokera pojawił się we wrześniu 2022 r. Do zespołu
ambasadorów XTB dołączył też w 2022 r. Iker Casillas, były piłkarz Realu Madryt.
W gronie twarzy reklamujących spółkę byli Jose Murinho czy Lewis
Hamilton. Sportowcy wyraźnie dominują w strategii marketingowej domu
maklerskiego. Teraz medialne koło zamachowe obejmie także współpracę z najpopularniejszym
kanałem sportowym w Polsce, działającym na
platformie YouTube.
Reklama
Założycielami Kanału Sportowego są Krzysztof Stanowski,
Michał Pol, Mateusz Borek i Tomasz Smokowski, którzy stworzyli medium z
pogranicza telewizji internetowej oraz publicystyki sportowej.
Kanał początkowo skupiony na polskim futbolu, za sprawą
powstałego w czasie pandemii koronawirusa formatu Hejt Park zdobył szeroki
rozgłos, a na jego antenie zaczęły pojawiać się również postaci ze świata
polityki, czy showbiznesu. Od stycznia Kanał Sportowy podjął współpracę z XTB,
polską platformą inwestycyjną – informuje XTB.
„Firma XTB to solidny partner, wspierający nie tylko KSW,
ale też współpracujący z wielkimi mistrzami ze świata sportu. Wierzymy, że
razem możemy zaoferować kibicom wiele dobrego, tworząc jeszcze bardziej
angażujące treści. (…) Jesteśmy bardzo zadowoleni, że udało się nawiązać
współpracę i już nie możemy się doczekać, by pokazać jej efekty kibicom” – powiedziała Agnieszka Prachniak, dyrektor
ds. rozwoju biznesu w Kanale Sportowym, cytowana w informacji prasowej.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z podjętej współpracy z Kanałem
Sportowym, ponieważ jest to format uwielbiany przez setki tysięcy widzów.
Głęboko wierzymy, że tego typu działania pozwolą nam ugruntować naszą pozycję
na rynku. Jesteśmy polską firmą i bardzo cieszą nas umowy podpisane z innymi
polskimi podmiotami. Jesteśmy sponsorem tytularnym KSW, współpracujemy z
projektem Speed Games, jesteśmy partnerem Klubu Przedsiębiorczości, a od teraz
również jednego z największych kanałów sportowych na YouTube” – powiedział
Szymon Szymański, Chief Growth Office w XTB.
Coraz więcej klientów XTB
Bez wątpienia DM XTB celuje w coraz większą ilość nowych klientów. Grupa
pozyskała w I kwartale 2022 r. 55,3 tys. klientów, w II blisko 45,7
tys., natomiast w III kwartale prawie 44,8 tys. nowych klientów. Liczba
aktywnych klientów w III kwartale wyniosła 151,7 tys. wobec 110,9 tys. rok
wcześniej, co oznaczało wzrost o 36,8 proc. rdr. W 2023 r. XTB
chce pozyskiwać co najmniej 40 tys. klientów kwartalnie. Już teraz należy do czołówki DM z największą liczbą prowadzonych rachunków maklerskich.
Idą za tym konkretne kwoty wydawane na marketing i ogólnoświatowe
kampanie. W całym 2022 r. budżet marketingowy może sięgnąć 200 mln zł.
Po trzech kwartałach wynosił 154 mln zł
i był o 85 proc. większy rdr. Tyle tylko, że XTB jeszcze więcej zarabia dla
swoich akcjonariuszy. Tylko w
trzecim kwartale 2022 r. to ponad 236 mln zł zysku i prawie 716 mln za
III kwartały 2022 r. I co najważniejsze dzieli się hojnie zyskiem. Spółka
przeznaczyła 75 proc. zysku z 2021 roku na dywidendę. Nie umyka to inwestorom, którzy zaprowadzili kurs XTB na historyczny szczyt notowań w styczniu 2023 r.
![](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/01/XTB-rozpoczyna-wspolprace-z-Kanalem-Sportowym.png)
![](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/01/XTB-rozpoczyna-wspolprace-z-Kanalem-Sportowym.png)
W model biznesowy XTB wpisana jest duża wrażliwość na dwa główne
czynniki, takie jak zmienność na rynkach finansowych i towarowych oraz
liczba aktywnych klientów. O ile na ten pierwszy XTB nie ma wpływu, o tyle na
drugi już tak i mocno angażuje się marketingowo by była ona, jak najwyższa.
Michał Kubicki
![](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/01/1674817214_156_Facebook-czy-Chat-GPT-co-podbilo-kurs-spolki-o.png)