Technologia

Yahoo kupuje aplikację informacyjną AI współzałożycieli Instagrama

  • 2 kwietnia, 2024
  • 3 min read
Yahoo kupuje aplikację informacyjną AI współzałożycieli Instagrama


Yahoo, niegdyś popularna platforma z wiadomościami do wyszukiwania w Internecie, nabyła Artifact, platformę agregowania i odkrywania wiadomości opartą na sztucznej inteligencji, stworzoną przez współzałożycieli Instagrama. Z biegiem lat platforma straciła pozycję w stosunku do Google i innych platform, jeśli chodzi o wyszukiwanie informacji i aktualności. Według Statisty w styczniu 2024 r. Yahoo! stanowiło około 1,1% światowego rynku wyszukiwania na wszystkich urządzeniach.

Zgodnie z zapowiedzią Yahoo, Artifact – założony przez Kevina Systroma i Mike’a Kriegera – nie będzie już działać jako samodzielna aplikacja. Będzie działać jako zastrzeżona technologia personalizacji oparta na sztucznej inteligencji, a w nadchodzących miesiącach zostanie zintegrowanych z Yahoo więcej funkcji, w tym aplikacja Yahoo News.

W jaki sposób ta umowa pomoże Yahoo, Artifact
Yahoo ma dużą bazę czytelników wiadomości, a Artifact rzekomo nie zyskał takich oczu, jakich oczekiwał. Oczekuje się, że Yahoo pomoże współzałożycielowi skalować Artifact, dostarczając najbardziej odpowiednie historie – wyselekcjonowane wiadomości i treści – użytkownikom za pośrednictwem sztucznej inteligencji setkom milionów użytkowników na całym świecie.

„Yahoo było jednym z pierwszych, które połączyło zarządzanie wiadomościami za pomocą ludzi i algorytmów. Od tego czasu krajobraz uczenia maszynowego i personalizacji zmienił się radykalnie, a Artifact wprowadził innowacje, oferując najlepszą w swojej klasie technologię, aby sprostać chwili” – powiedziała Kat Downs Mulder, wiceprezes i dyrektor generalny Yahoo News.

„Artifact stał się ukochanym produktem i jesteśmy podekscytowani możliwością dalszego rozwijania tej technologii i realizowania naszej misji, jaką jest bycie zaufanym przewodnikiem po informacjach cyfrowych i najlepszym kuratorem zapewniającym ludziom dostęp do treści, które są dla nich najważniejsze” – Mulder dodany.

Artifact posiada silnik wykrywania oparty na sztucznej inteligencji, który wyświetla treści, które użytkownicy najbardziej chcą zobaczyć, i z czasem staje się bardziej dostosowany do ich zainteresowań. Rezultatem jest spersonalizowany kanał wiadomości, który wraz z szeregiem funkcji ma na celu poprawę jakości doświadczenia.

„Sztuczna inteligencja pozwoliła nam zapewnić użytkownikom lepsze doświadczenie podczas odkrywania świetnych treści, na których im zależy. Yahoo dostrzega tę szansę i nie możemy być bardziej podekscytowani możliwością zobaczenia na żywo, na czym udało nam się zbudować, za pośrednictwem Yahoo News” – powiedział Kevin Systrom, dyrektor generalny i współzałożyciel Artifact.

Warto przeczytać!  Nowa funkcja WhatsApp pozwala wyciszyć połączenia przychodzące od nieznanych rozmówców

Zwiększać


Przejęcie Artifactu przez Yahoo zostało zakończone 29 marca.


Źródło