Yelp oskarżony o umieszczanie fałszywych biletów na swoich stronach
Narodowy Niezależny Venue Association (NIVA) krytykuje Yelp za twierdzenia, że serwis z recenzjami umieszcza wprowadzające w błąd lub fałszywe oferty biletów na koncerty na stronach obiektów w serwisie Yelp. NIVA wysłała we wtorek późnym wieczorem list do dyrektora generalnego firmy, Jeremy’ego Stoppelmana, domagając się usunięcia tych ofert.
W liście dyrektor wykonawczy NIVA Stephen Parker napisał, że strona internetowa Yelp „przekierowuje użytkowników z zakupu legalnych biletów po nominalnej cenie od małych firm i organizacji non-profit, kierując ich zamiast tego do witryny TicketNetwork należącej do marki Yelp, która zawyża ceny i sprzedaje fałszywe bilety”.
„To marka, która zbudowała duże zaufanie dzięki przejrzystości i byciu neutralnym arbitrem opinii klientów” – mówi Parker Kamień toczący się„Na pierwszy rzut oka Yelp to marka, która nie ma nic wspólnego z biletowaniem, ale teraz, gdy zagłębiamy się w te zwodnicze linki, które istnieją, prowadzi ona konsumentów ścieżką, na której albo płacą o wiele więcej pieniędzy, niż muszą, albo otrzymują bilety, które ostatecznie nie zadziałają”.
Oferty biletów na Yelp nie wydają się być nową funkcją, ponieważ firma ogłosiła partnerstwo z TicketNetwork w 2016 r., aby przenieść platformę usługi odsprzedaży biletów bezpośrednio do Yelp. W wydanym wówczas komunikacie prasowym firmy stwierdziły, że funkcja „umożliwia użytkownikom Yelp dokonywanie transakcji z lokalnymi firmami bez opuszczania witryny Yelp”.
Jednak NIVA twierdzi, że odkryła tę funkcję dopiero w tym miesiącu, gdy niektórzy członkowie organizacji zobaczyli oferty na swoich stronach Yelp, co według organizacji wprowadza kupujących bilety w błąd, sugerując, że kupują je bezpośrednio w miejscach koncertów, podczas gdy w rzeczywistości korzystają z „platformy biletowej obsługiwanej przez firmę o długiej historii praktyk antykonkurencyjnych i drapieżnych”, jak twierdzi NIVA.
Członkowie NIVA zaczęli kontaktować się z Yelp na początku sierpnia, powiedział przedstawiciel organizacji, ale wszyscy zostali poproszeni o rozmowę z TicketNetwork. Sama NIVA zaczęła kontaktować się z Yelp około tydzień temu, dodał przedstawiciel, dzieląc się przykładami z kierownictwem firmy, ale nie otrzymali odpowiedzi.
W oświadczeniu dla Kamień toczący się we wtorek rzecznik Yelp powiedział, że „misją firmy jest łączenie ludzi z doskonałymi lokalnymi firmami, w tym niezależnymi miejscami”. Rzecznik podziękował NIVA za „zwrócenie naszej uwagi na ich obawy dotyczące TicketNetwork” i powiedział, że Yelp „podjął natychmiastowe kroki w celu wyłączenia tej integracji”.
W liście NIVA udostępniła kilka zrzutów ekranu dostarczonych przez należące do niej obiekty, w tym zrzut ekranu przedstawiający cztery bilety na „Comedy Gumbeaux”, który odbędzie się w przyszłym miesiącu w Howlin’ Wolf w Nowym Orleanie, sprzedawane na Yelp za 750 dolarów, podczas gdy cena nominalna obiektu wynosiła 50 dolarów i była oferowana na jego własnej stronie internetowej.
NIVA udostępniła również zrzuty ekranu z list biletów w Fox Theatre w Boulder i Crafthouse Stage and Grill w Pittsburghu na pokazy, które nie były faktycznie zaplanowane w miejscach koncertów. (Kiedy Kamień toczący się kliknęliśmy linki do pokazów, których nie było na liście, pojawiał się komunikat: „Przepraszamy, nie ma wyników dla tego wydarzenia”).
Na innym zrzucie ekranu widać kasę biletową na miejsce, które nie istnieje na sali koncertowej, a także szczegółowy opis „zasad obowiązujących w obiekcie”, które zgodnie z informacjami NIVA nie są w rzeczywistości zasadami sprzedaży biletów na tej sali.
Strona Yelp z biletami na pokaz Cigarettes After Sex w Merriweather Post Pavilion w Maryland zawiera tak zwane „bilety spekulacyjne”, czyli bilety, których sprzedawca tak naprawdę jeszcze nie posiada. Praktyka ta budzi kontrowersje wśród krytyków, którzy twierdzą, że jest to nic więcej niż oszustwo, a ostatnio została zakazana w kilku stanach, w tym w Maryland i Minnesocie.
TicketNetwork to znana platforma, która umożliwia uczestnikom koncertów, a także brokerom i spekulantom kupowanie i sprzedawanie biletów. Wcześniej, jak stwierdza NIVA w liście, spotykała się z kontrowersjami, ponieważ firma rozstrzygała skargi z Federal Trade Commission, a także z nowojorskim prokuratorem generalnym i kanadyjskim biurem ds. konkurencji w latach ubiegłych.
TicketNetwork nie odpowiedziało natychmiast na prośbę o komentarz.
Parker powiedział Kamień toczący się sytuacja ta dodatkowo potwierdza konieczność uchwalenia przez Kongres ustawy Fans First Act, która, jeśli zostanie uchwalona, będzie miała na celu ukrócenie niektórych problemów na rynku wtórnym, w tym spekulacyjnego handlu biletami i wykorzystywania botów do wykupywania biletów na koncerty.
„Apelujemy do Yelp o natychmiastowe podjęcie działań naprawczych w celu ochrony konsumentów, utrzymania integralności niezależnych scen i utrzymania zaufania milionów użytkowników, którzy polegają na Yelp w kwestii dokładnych i uczciwych informacji” – napisał Parker do Stoppelmana w liście we wtorek. „Każdego dnia, gdy te oszukańcze praktyki są kontynuowane, struktura naszych społeczności ulega erozji, a wyjątkowe doświadczenia kulturowe, jakie zapewniają niezależne sceny, są zagrożone”.
Artykuł zaktualizowano 28 sierpnia o godz. 3:57 czasu wschodniego, dodając oświadczenie rzecznika prasowego Yelpa.