Technologia

YouTube zwiększa stabilną głośność, ale twierdzi, że blokowanie reklam musi odejść

  • 17 października, 2023
  • 3 min read
YouTube zwiększa stabilną głośność, ale twierdzi, że blokowanie reklam musi odejść


Obraz artykułu zatytułowanego YouTube zwiększa stabilną głośność, ale mówi, że blokowanie reklam musi odejść

Obraz: 19 STUDIO (Shutterstock)

Po bardziej powszechnym wdrożeniu w tym tygodniu z swoją tyradę przeciwko blokerom reklamYouTube rozpoczął wdrażanie dziesiątki nowych funkcji dla swojej aplikacji mobilnej we wtorek.

Jedną z najbardziej godnych uwagi funkcji jest Stabilna głośność, która wygładza wszelkie irytujące różnice w głośności klipu. Stabilna głośność jest domyślnie włączona, ale użytkownicy mogą uzyskać do niej dostęp, klikając ikonę koła zębatego w aplikacji, klikając „Ustawienia dodatkowe” i włączając ją lub wyłączając.

Platforma może w końcu położyć kres niebezpiecznej pogoni za znalezieniem piosenki, która przyjdzie Ci do głowy. W SierpieńYouTube rozpoczął testowanie nowej funkcji rozpoznawania głosu, która umożliwia użytkownikowi nucenie, śpiewanie lub odtwarzanie melodii utworu w aplikacji w celu identyfikacji. Wariant tej funkcji jest obecny w Google co najmniej od tego czasu 2020ale jest teraz dostępny w YouTube w ramach nowej aktualizacji.

YouTube zaprezentował także nowe, większe miniatury podglądu podczas przeglądania w aplikacji mobilnej, a także możliwość zablokowania odtwarzacza wideo, aby uniknąć przypadkowych dotknięć i przesunięć. Dostępna jest również nowa funkcja szorowania, w której użytkownicy mogą anulować szorowanie, przesuwając palec z powrotem do miejsca, w którym się rozpoczął i zwalniając go, gdy poczują wibrację. Bardziej estetycznie, przyciski Lubię to i Subskrybuj mają teraz animację błyszczenia po dotknięciu.

W tym tygodniu na platformie zaczęło pojawiać się nowe wyskakujące okienko, zawstydzające użytkowników za korzystanie z modułu blokującego reklamy.

W tym tygodniu na platformie zaczęło pojawiać się nowe wyskakujące okienko, zawstydzające użytkowników za korzystanie z modułu blokującego reklamy.
Zrzut ekranu: Gizmodo

Wszystko to ma miejsce, gdy YouTube atakuje osoby korzystające z programów blokujących reklamy do poruszania się po piekielnym świecie witryny. Użytkownicy YouTube zauważyli, że na stronie powitano ich bezczelnym wyskakującym okienkiem informującym ich, że korzystają z modułu blokującego reklamy. Na razie wydaje się, że jest to tak proste, jak zlekceważenie powiadomienia poprzez zamknięcie wiadomości, ale prawdopodobnie to tylko kwestia czasu, zanim stanie się to trwałą przeszkodą.

W maju ubiegłego roku użytkownicy Redditorów zauważyli, że YouTube bawi się zmuszaniem swoich użytkowników do wyłączania programów blokujących reklamy, aby oglądać filmy, przy czym alternatywą jest subskrypcję YouTube Premium. W czerwcu YouTube zmienił swój eksperyment na wyłącz przeglądanie wideo użytkownikom za pomocą blokady reklam już po trzech filmach. Przez cały ten czas YouTube nie robił nic poza umieszczaniem większej liczby reklam na swojej stronie internetowej w gorączkowej próbie wypłacenia pieniędzy niemożliwe do pominięcia 30-sekundowe reklamy w aplikacji telewizyjnej platformy.


Źródło

Warto przeczytać!  5 rzeczy o sztucznej inteligencji, które mogłeś dziś przegapić: CEO Google do dziewczyny AI, sprawdź to wszystko