Rozrywka

YouTuber MrBeast broni się po filmie, w którym powiedział, że „leczy” 1000 niewidomych, podzielił widzów

  • 31 stycznia, 2023
  • 5 min read
YouTuber MrBeast broni się po filmie, w którym powiedział, że „leczy” 1000 niewidomych, podzielił widzów


Zrzut ekranu z filmu MrBeast.

Jimmy Donaldson, znany również jako MrBeast, ma 130 milionów subskrybentów YouTube.Jimmy’ego Donaldsona przez YouTube.

  • Gwiazda YouTube MrBeast opublikowała film o pomocy 1000 niewidomych osób w operacji oka.

  • Wideo spotkało się z mieszanymi reakcjami, ponieważ niektórzy sugerowali, że altruistyczny akt został dokonany dla przebicia.

  • Donaldson odpowiedział na krytykę online w tweecie dwa dni po opublikowaniu wideo.

MrBeast, największy na świecie YouTuber, odpowiedział na krytykę w Internecie po tym, jak wideo, w którym zapłacił za dostęp 1000 osób do operacji oka, wywołało krytykę wśród niektórych widzów.

YouTuber, którego prawdziwe nazwisko to Jimmy Donaldson, przesłał wideo 28 stycznia i uzyskało 59 milionów wyświetleń w ciągu trzech dni.

„W tym filmie leczymy ślepotę 1000 osób” – można było usłyszeć Donaldsona na początku filmu, gdy stał przed dużym tłumem.

Donaldson powiedział, że płaci ludziom za operację zaćmy przywracającą wzrok i sfilmował reakcje pacjentów na ponowne wyraźne widzenie. YouTuber przeprowadził wywiad z Jeffem Levensonem, okulistą i chirurgiem, z którym pracował, który powiedział: „Połowa całej ślepoty na świecie to ludzie, którzy potrzebują 10-minutowej operacji”.

W kolejnym poście na Instagramie organizacji non-profit SEE International, z którą Donaldson współpracował przy projekcie, stwierdzono, że organizacja przeprowadziła 1000 operacji na całym świecie w ciągu trzech tygodni na potrzeby filmu. Według organizacji non-profit MyVision.org operacja zaćmy kosztuje średnio 3500 USD na oko.

Warto przeczytać!  Najgorszy dzień pamięci od 31 lat

Donaldson rozdał także różne nagrody uczestnikom filmu, w tym teczki, które, jak powiedział, zawierały po 10 000 dolarów każda, Teslę i czek na 50 000 dolarów dla jednego odbiorcy, który miał przekazać na fundusz uniwersytecki.

Film początkowo spotkał się z niezwykle pozytywną i emocjonalną reakcją. 30 stycznia Donaldson tweetował że „nie spodziewał się”, że przesłany materiał uzyska tak dużą liczbę wyświetleń w krótkim czasie, otrzymując wiadomości wsparcia, które chwaliły go za jego hojność.

„Nie sądzę, że możesz obejrzeć ten film bez płaczu. Mam nadzieję, że zainspiruje więcej takich projektów” napisał jeden komentator.

Nie wszyscy obejrzeli wideo pozytywnie

Gdy wideo nadal krążyło, niektóre osoby wyrażały pytania i obawy dotyczące kosztów i niedostępności operacji oka. Przede wszystkim komentator polityczny i streamer Twitcha, Hasan Piker, zareagował na wideo Donaldsona podczas transmisji na żywo z 29 stycznia, mówiąc, że oglądanie go napełniło go „wściekłością”. Następnie nawiązał do faktu, że wielu obywateli amerykańskich nie stać na operacje ze względu na ich wysokie koszty lub brak ubezpieczenia medycznego.

„To bardzo frustrujące, że tylko jeden facet z YouTube decyduje o tworzeniu treści, gdy ludzie, którzy są zbyt biedni, po prostu kurwa nie widzą” – dodał.

Warto przeczytać!  Brooke Burke dzieli się wskazówkami dotyczącymi kondycji fizycznej i dobrego samopoczucia dla kobiet po 50.: „Nikt nas nie przygotował”

Komentarze Pikera wywołały szerszą dyskusję na Twitterze, gdzie fragmenty transmisji były udostępniane dalej niektórym użytkownikom kto napisał że uważali, że ludzie nie powinni zwracać się do bogatych wpływowych osób, aby rozwiązać powszechne problemy społeczne.

Komentarze online stały się bardziej krytyczne wobec samego Donaldsona, gdy jeden z użytkowników, o imieniu @LolOverruled, tweetował zrzuty ekranu z filmu YouTubera z podpisem, który brzmiał: „Jest w tym coś tak demonicznego i nie mogę nawet wyrazić, co to jest”. Tweet stał się wirusowy, otrzymując ponad 4700 tweetów z cytatami i 86 000 polubień.

Kilka komentarzy pod tweetem oskarżyło Donaldsona o płacenie za operacje jako sposób na zarabianie w Internecie klaps i produkujących popularne treść, podczas gdy inni użytkownicy twierdzili, że myślą, że YouTuber miał dobre intencje, wskazywanie do faktu, że Donaldson powiedział wcześniej, że reinwestuje wszystkie pieniądze zarobione na sukcesie swojego kanału w tworzenie większej liczby filmów oraz altruistyczne projekty i prezenty dla fanów, zamiast zatrzymywać zyski dla siebie

Donaldson bronił swojego wideo, a wielu fanów poparło go

30 stycznia Donaldson tweetował o krytyce online, którą otrzymywał, najwyraźniej nawiązując do internetowej debaty na temat tego, jak radzi sobie z zarobkami w YouTube.

„Twitter – Bogaci ludzie powinni pomagać innym swoimi pieniędzmi. Ja – OK, użyję moich pieniędzy, aby pomóc ludziom i obiecuję oddać wszystkie moje pieniądze, zanim umrę. Każdy grosz. Twitter – MrBeast bad” – tweet czytać.

Warto przeczytać!  Pakiet leadów „Barbie” z pięcioma skinieniami głowy

Kilka użytkownicy oraz znaczący influencerzy napisali wiadomości wsparcia pod tweetem Donaldsona, mówiąc, że wspierają działania charytatywne YouTubera.

Donaldson, który w listopadzie stał się najczęściej obserwowanym indywidualnym twórcą YouTube, zyskał reputację publikującego altruistyczne filmy, które wiążą się z rozdawaniem dużych sum pieniędzy. Zasłynął w 2018 roku dzięki wirusowym filmom, w których przekazał tysiące dolarów małym streamerom, a w 2022 roku rozdał co najmniej 3,2 miliona dolarów – plus 2,5 miliona dolarów odrzutowca i prywatną wyspę – w nagrodach za wyzwanie, według wszystkich YouTube filmy, które opublikował w tamtym roku.

W 2020 roku Donaldson założył organizację o nazwie Beast Philanthropy, która początkowo skupiała się na dystrybucji żywności do zaniedbanych regionów wokół rodzinnego miasta Donaldsona, Greenville w Północnej Karolinie, ale od tego czasu rozpoczęła projekty pomocy humanitarnej na całym świecie. Jego charytatywne i wyszukane upominki prezentowane w filmach na wielu jego kanałach spotkały się wcześniej z ogromnym wsparciem i pozytywnym przyjęciem.

Przedstawiciele Jimmy’ego Donaldsona i Hasana Pikera nie odpowiedzieli natychmiast na prośbę Insidera o komentarz.

Aby uzyskać więcej podobnych historii, zapoznaj się z relacjami zespołu ds. kultury cyfrowej Insider tutaj.

Przeczytaj oryginalny artykuł na Insider




Źródło