Biznes

Z Dubaju do Tokio: indyjskie trunki wzbijają się w powietrze, zaspokajając gusta klientów z całego świata dzięki single maltom i innym trunkom

  • 16 sierpnia, 2024
  • 5 min read
Z Dubaju do Tokio: indyjskie trunki wzbijają się w powietrze, zaspokajając gusta klientów z całego świata dzięki single maltom i innym trunkom


Single malty z marek Amrut, Rampur i Indri podnoszą na duchu indyjskich producentów napojów alkoholowych, których napędza rosnąca diaspora i pragnienie marek premium na rynkach zagranicznych.

Według danych udostępnionych wyłącznie przez Konfederację Indyjskich Firm Produkujących Napoje Alkoholowe (Confederation of Indian Alcoholic Beverage Companies) zagraniczne dostawy alkoholu wygenerowały w roku fiskalnym 2024 przychód w wysokości 400 milionów dolarów, co stanowi wzrost o 30% w porównaniu z okresem sprzed pandemii. MennicaW tym okresie wolumen sprzedaży wzrósł o 52% do ośmiu milionów skrzynek.

Whisky prowadzi w tabeli z prawie 67% wzrostem eksportu od FY20 do 5,8 miliona skrzynek (po dziewięć litrów każda), co stanowi ponad połowę przychodów zagranicznych wynoszących prawie 234 miliony dolarów w FY24. Lokalne single malty, najnowszy faworyt wśród koneserów, stanowiły około 150 000 skrzynek (po sześć butelek każda).

Boom ten napędzany jest rosnącym popytem w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Afryce i sklepach wolnocłowych na całym świecie, ponieważ nowe i innowacyjne produkty znajdują coraz więcej nabywców.

„Nasz eksport jest napędzany przez kraje rozwinięte, w których występuje silna koncentracja diaspory indyjskiej i gdzie jest duża ilość dochodu rozporządzalnego” — powiedział Anant S. Iyer, dyrektor generalny CIABC. Eksport super premium jest napędzany przez regiony takie jak Europa, Australazja i Ameryka — powiedział.

Warto przeczytać!  Jakie są prognozy dla cen złota? Konflikt na Bliskim Wschodzie a pozycja kruszcu

Pij za granicą

Według Iyera, Hindusi mieszkający za granicą piją w hotelach i restauracjach popularne trunki, a drogę do marek premium i droższych indyjskich trunków, w tym whisky single malt, toruje Amrut, a ostatnio także produkty firm Radico Khaitan, Piccadily Distilleries i DeVANS Modern Breweries.

Są to oprócz kluczowych indyjskich eksporterów, w tym Allied Blenders, Jagatjit Industries, Alcobrew i Mohan Meakin, którzy dostarczają popularne i wysokiej jakości marki whisky, zaspokajając popyt w krajach GCC i krajach afrykańskich. W krajach GCC jest bardzo duża diaspora indyjska, ale na poziomie wejściowym spektrum ekonomicznego, powiedział Iyer. W Afryce, dużej części rynku eksportowego, popularna jest whisky, a następnie rum kawowy i wódka, powiedział.

W przypadku Radico Khaitan, firmy eksportującej obecnie do 100 krajów, popyt zwiększa nie tylko diaspora, ale także lepsze postrzeganie indyjskiej gospodarki.

Akceptacja na całym świecie

Luksusowe napoje alkoholowe znajdują akceptację na całym świecie, napędzaną popytem na nowe i innowacyjne produkty, powiedział Abhishek Khaitan, dyrektor zarządzający firmy. „Ta akceptacja nie ogranicza się już do diaspory indyjskiej; międzynarodowi konsumenci również poszukują indyjskich produktów. To bardzo zachęcające”.

Producent Rampur Indian single malt, Jaisalmer Indian craft gin i Sangam World Malt whisky odnotował wzrost eksportu o 10% w ujęciu wolumenowym w FY24 w porównaniu z poprzednim rokiem. Jego głównymi rynkami eksportowymi są Wielka Brytania, USA, Europa, Bliski Wschód, Afryka, Azja Południowo-Wschodnia, Australia, Nowa Zelandia, Singapur i Hongkong oraz restauracje z gwiazdkami Michelin na całym świecie, powiedział Khaitan.

Warto przeczytać!  Pięć wielkich zmian, które czekają nas w 2023 r. Szef BMW w Polsce prognozuje najbliższą przyszłość

Allied Blenders, producent whisky Officer’s Choice i ginu Zoya, eksportuje obecnie swoje trunki do 14 krajów, w tym do głównych rynków zagranicznych, takich jak ZEA, Haiti, Oman, Hongkong i Katar. Jego dochód netto z eksportu wzrósł o prawie 40% w porównaniu z poprzednim rokiem, 178 crore w roku fiskalnym 2024.

Odbiór piwa

Również piwo wykazuje wczesne oznaki rosnącego popytu za granicą. Goa’s Latambarcem Brewers, browar Maka Di Beer, właśnie rozpoczął eksport do USA. Podczas gdy biznes jest jeszcze w powijakach, Aditya Ishan Varshnei, współzałożyciel i dyrektor generalny, mówi, że firma wysłała około 10 kontenerów w tym i zeszłym roku i obserwuje stały wzrost popytu ze strony restauracji w USA.

Założyciel marki Medusa Beer z siedzibą w Delhi, Avneet Singh, niedawno nawiązał współpracę z dystrybutorem z Wielkiej Brytanii, aby umieścić swoją markę na półkach w restauracjach i barach. „Rozpoczynamy eksport na rynek brytyjski w ciągu najbliższych dwóch miesięcy” — powiedział. „Chociaż nie jest możliwe wysyłanie piwa na drugi koniec świata, jeśli otrzymamy dobrą odpowiedź z naszego kanału dystrybucji, rozważymy lokalną produkcję, ale do tego czasu trzeba poczekać i obserwować”.

Warto przeczytać!  „Era Harshada Mehty powraca”: Harsh Goenka z RPG ostrzega inwestorów detalicznych przed „poważnymi stratami” w obliczu hossy na D-Street

Przeczytaj także | W pubach i domach piwa Biry były toastem dla wszystkich. A potem wydarzyło się to

DeVANS Modern Breweries Ltd eksportuje swoje piwa do Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Stanów Zjednoczonych, Japonii, Hongkongu, Singapuru, Australii, Nowej Zelandii, Kanady, Seszeli, Omanu i Bahrajnu. „Bardzo skupiamy się na dalszym budowaniu tego portfolio, więc nasz eksport stale rośnie” — powiedział Prem Dewan, prezes i dyrektor zarządzający. „Nasza średnia wysyłka to około sześciu kontenerów miesięcznie”.

Eksport jest niezbędny w rozwoju marek, a firma powoli przesuwa nacisk na dodawanie nowych obszarów, powiedział Dewan, dodając, że „otrzymujemy doskonały odzew na nasze piwa”. Producent piwa Godfather niedawno dodał Seszele i Kanadę do listy rynków eksportowych i planuje dodać jeszcze kilka przed końcem roku, powiedział.

Destylarnia eksportuje ograniczone ilości swojej whisky GianChand Single Malt do USA i Australii.


Źródło