Marketing

Z raportu Meltwater wynika, że ​​Facebook pozostaje głównym kanałem marketingu w mediach społecznościowych w regionie APAC – Campaign Brief Asia

  • 13 grudnia, 2022
  • 5 min read
Z raportu Meltwater wynika, że ​​Facebook pozostaje głównym kanałem marketingu w mediach społecznościowych w regionie APAC – Campaign Brief Asia


| | Bez komentarza
Raport Meltwater stwierdza, że ​​Facebook pozostaje głównym kanałem marketingu w mediach społecznościowych APAC

Meltwater, światowy lider w dziedzinie inteligencji społecznej i mediów oraz analizy danych, opublikował dziś swój raport „Stan mediów społecznościowych 2023”, ujawniając, że Facebook pozostaje dominującą platformą mediów społecznościowych dla marketerów z regionu APAC, tuż za nim uplasowały się LinkedIn i Instagram. Pomimo tego, że TikTok został nazwany najszybciej rozwijającym się kanałem mediów społecznościowych, wydaje się, że marketerzy nie wykorzystują go jeszcze w takim samym tempie, jak te dobrze ugruntowane platformy.

Raport, który obejmuje ustalenia ponad 1700 globalnych specjalistów ds. marketingu i komunikacji, wykazał, że większość organizacji korzysta z co najmniej czterech najpopularniejszych platform mediów społecznościowych w ramach swojej strategii, a 77% planuje utrzymać lub zwiększyć budżety społecznościowe w 2023 r. a 60% twierdzi, że obecny rozwój gospodarczy doprowadził do tego, że ich organizacja postrzega media społecznościowe jako ważniejsze.

Pięć najczęściej używanych kanałów mediów społecznościowych w regionie APAC znacznie wyprzedza pozostałe: Facebook (87%), LinkedIn (81%), Instagram (81%), YouTube (67%) i Twitter (50%). Ale TikTok, który zajmuje szóste miejsce (29%), szybko się rozwija (globalnie 30% w porównaniu z 16% w 2021 r.), a prawie połowa (41%) organizacji w regionie APAC planuje wprowadzić go do swojej mieszanki marketingowej w 2023 r.

Warto przeczytać!  TheMathCompany ogłasza dostępność narzędzia CPG Marketing Mix Planner w witrynie Microsoft Azure Marketplace

Budowanie marki pozostaje głównym powodem korzystania z mediów społecznościowych, przy czym większość marketerów (79%) korzysta z nich w celu „podniesienia świadomości marki” i (71%) w celu „zwiększenia zaangażowania w markę”. Następnie pozyskuje nowych klientów (53%) i zwiększa ruch w sieci (46%), przy czym tylko 36% korzysta z mediów społecznościowych w celu bezpośredniego zwiększenia sprzedaży, a tylko 19% w celu zwiększenia zadowolenia klientów.

Mierzenie skuteczności marketingu w mediach społecznościowych jest nadal głównym wyzwaniem dla marketerów, a ponad połowa (56%) marketerów z regionu APAC twierdzi, że „pomiar wpływu/zwrotu z inwestycji w media społecznościowe” był największym wyzwaniem marketingowym w mediach społecznościowych, a 40% z trudem „udowodnić wartość mediów społecznościowych”. Znalazło to również odzwierciedlenie w tym, że „wygenerowane przychody” są najrzadziej używanym wskaźnikiem przez marketerów (21%), co sugeruje, że marketerzy wciąż mają trudności z bezpośrednim powiązaniem wydatków na media społecznościowe z wynikami finansowymi.

Chociaż różne kanały mediów społecznościowych są wykorzystywane do różnych celów i wymagają szeregu wskaźników pomiarowych, trzy najważniejsze wskaźniki mediów społecznościowych dla marketerów z regionu APAC to zaangażowanie w mediach społecznościowych (82%), ruch w sieci (64%) i obserwujący w mediach społecznościowych (63%) .

Warto przeczytać!  Równowaga w handlu detalicznym: przewodnik po zrównoważonej wydajności

Coraz większą popularnością cieszy się również słuchanie społecznościowe – 42% prowadzi obecnie program słuchania społecznościowego, a kolejne 15% planuje to zrobić w 2023 r. – w celu lepszego zrozumienia odbiorców i grup docelowych (64%).

„Ponieważ zbliżamy się do przyszłości bez plików cookie, w obliczu zaostrzonych przepisów dotyczących danych i prywatności oraz zwiększonej fragmentacji, integracja odsłuchu w mediach społecznościowych i danych klientów będzie miała kluczowe znaczenie dla marketerów, aby dotrzeć do właściwych odbiorców i zapewnić spersonalizowaną obsługę klienta”, powiedział Ross Candido, wiceprezes ANZ i Azji Południowo-Wschodniej Meltwater.

Podczas gdy influencer marketing stale rośnie, raport wykazał, że mniej niż połowa marketerów (39%) korzysta obecnie z influencerów, a kolejne 16% planuje to zrobić.

Większość marketerów z regionu APAC (72%) uważa również, że organiczne media społecznościowe będą odgrywać ważniejszą rolę w kierowaniu biznesem i strategią marketingową w 2023 r., a 60% uważa, że ​​płatne media społecznościowe będą odgrywać ważniejszą rolę. 77% planuje utrzymać lub zwiększyć budżety socjalne w 2023 r., a 60% twierdzi, że obecny rozwój gospodarczy doprowadził do tego, że media społecznościowe są postrzegane przez ich organizacje jako ważniejsze.

Warto przeczytać!  Gotowa mieszanka betonu Trendy rynkowe Perspektywy, poszerzające się możliwości i trendy wzrostu – The Bowman Extra

„To oczywiste, że odnoszący sukcesy marketerzy stosują strategiczną mieszankę strategii w mediach społecznościowych. Media społecznościowe ugruntowały swoje miejsce w miksie marketingu i komunikacji. Wiele mówi się o śmierci lub wycofaniu organicznych mediów społecznościowych, ale w oparciu o wyniki ankiety, znaczenie zarówno płatnych, jak i organicznych mediów społecznościowych ma wzrosnąć w 2023 r., a obecna sytuacja gospodarcza odegrała rolę w tym rozwoju. Wraz z rozwojem płatnych możliwości i coraz większą integracją kanałów należących do Facebooka, będzie to miało wpływ na to, jak ludzie będą korzystać z platform w przyszłości” – powiedział Ross Candido.

Aby zapoznać się z dodatkowymi spostrzeżeniami, możesz przeczytać pełny raport tutaj.


Źródło