Zaangażowanie, aby zarobić to kolejna świetna taktyka marketingu
Dowiedz się, jak marketerzy mogą zwiększać zaangażowanie klientów dzięki strategii angażowania i zarabiania.
Ketan Rahangdale, założyciel i dyrektor generalny Unitea, bada, co metodologia angażowania i zarabiania oferuje marketerom, markom i klientom po wyjściu poza przestrzeń Web3 oraz potencjalny wpływ na tradycyjny marketing mix.
Marketerzy nieustannie szukają nowych sposobów dotarcia do konsumentów, a korzystanie z najnowszych innowacji technicznych jest zawsze atrakcyjną opcją, zwłaszcza gdy ich użycie może potencjalnie zwiększyć zaangażowanie. Mając napięte budżety reklamowe w obliczu prognoz gospodarczych na ten rok, niektórzy mogą trzymać się wypróbowanych i przetestowanych strategii. Inni jednak jak Nike czy Starbucks, zaczęli wprowadzać nowe funkcje do swojej mieszanki marketingowej i programów lojalnościowych dla klientów. Zrozumiałe jest, że ogólnie rzecz biorąc, niepewność finansowa zmusi marki do ograniczenia wydatków marketingowych. Jednak podejście polegające na zaangażowaniu, aby zarobić, skupione wokół grywalizacji doświadczeń użytkowników i nagradzania ich za lojalność i poświęcony czas, szybko pokazało swoją wartość dla marketerów w zakresie bezpiecznego tworzenia kampanii, które zadowolą konsumentów i zapewnią markom przydatne informacje o klientach.
W jaki sposób zaangażowanie w zarabianie wpisuje się w marketing mix?
W przypadku Nike i Starbucks technologia blockchain jest wykorzystywana do zapewniania konsumentom cyfrowych nagród, ale firmy te szybko unikają wszelkich powiązań z NFT i rynkiem kryptograficznym. Pomimo tego faktu, przy bardziej wnikliwej analizie, można znaleźć funkcjonalną korzyść w uwierzytelnianiu i nagradzaniu lojalności konsumentów. Głównym wnioskiem jest to, że dodanie dodatkowej warstwy personalizacji do indywidualnych doświadczeń użytkowników może mieć znaczenie, zwłaszcza gdy klienci ponownie analizują własne budżety. Jednocześnie marki o określonej skali mogą mieć trudności ze znalezieniem punktów zaangażowania, które sprawią, że interakcje będą miały charakter jeden do jednego, nawet jeśli technologicznie są to jeden do wielu. Tworzenie programu nagród w aplikacji, który nie jest oparty na ocenie finansowej lub wymianie, jest wyraźnym sposobem na obejście negatywnych skutków i zachęcenie do dalszego zaangażowania niezależnie od szerszego obrazu ekonomicznego.
Gdzie zaangażowanie w zarabianie ma znaczenie?
Podczas gdy wspieranie otwartości konsumentów na nowe kanały marketingowe może czasem stanowić wyzwanie, marki mają sposoby na zachęcenie swoich interesariuszy do taktyki angażowania się, aby zarabiać. Bez namacalności czegoś takiego jak banknot dolarowy lub zrozumienia, w jaki sposób wartość jest przekazywana z jednej strony na drugą bez bardziej znanej transakcji, która ma miejsce w aplikacji takiej jak Venmo lub CashApp, zwykły klient może być zirytowany eteryczną naturą przestrzeni. Jednak każdy segment docelowy dla marketera nie jest identyczny, a niektóre przestrzenie są bardziej doświadczone cyfrowo, zazwyczaj młodsze, choć nie wyłącznie, które są otwarte na środki zaangażowania.
Jednak najbardziej udanymi przypadkami użycia będą te, które wykraczają poza efektowność, aby zapewnić użytkownikom konkretną wartość. Potencjalni uczestnicy muszą zrozumieć naturę doświadczeń, które wykorzystują marki, co popchnie ich dalej na ścieżkę zaangażowania. To samo dotyczy innych interesariuszy handlu detalicznego i handlu, takich jak inwestorzy, którzy tak często pytają: „Co to robi?” gdy jest prezentowany z mglistym produktem. Zaangażowanie, aby zarobić różni się tym, że jest ugruntowaną kategorią, która zapewnia łatwo dostępny punkt wejścia zarówno użytkownikom, jak i inwestorom, z rzeczywistą funkcjonalnością i łatwymi do zrozumienia koncepcjami. Użytkownicy są nagradzani za zaangażowanie na danej platformie, budowanie większej wartości lub waluty w ekosystemie tej platformy w celu wymiany na nagrody fizyczne lub cyfrowe. Ten proces jest prosty, bezpośredni i łatwy do zaangażowania się przez każdą ze stron. W żadnym momencie nie dochodzi do wymiany czegokolwiek poza zaangażowaniem, z nagrodami opartymi na tym punkcie wartości, a nie na eterycznych, płynnych wycenach, które istnieją gdzie indziej w technologii sektor.
Wydaje się to świetne dla użytkowników, ale gdzie angażują się marketerzy?
Engage-to-earn otwiera możliwość grywalizacji dowolnej branży, od muzyki po modę, utrzymując dostęp do szumu konsumenckiego wokół kryptowalut, z którego firmy chcą czerpać korzyści, bez negatywnej konotacji użytkowników końcowych przekazujących pieniądze czemuś złożonemu i tajemniczemu. Jedynym zasobem, jaki użytkownicy muszą poświęcić, jest ich czas, często robiący zakupy, słuchający muzyki lub grający w grę mobilną, którą już wcześniej wykonywali. Współpracując z wpływowymi osobami również w aplikacji lub samej platformie, marketerzy uzyskują dostęp do nowego kanału zaangażowania, który nagradza użytkowników za ich działania, a nie ciężko zarobione pieniądze, a dzięki tym platformom osadzonym w łańcuchu blokowym użytkownicy wiedzą, że ich nagrody są naprawdę ich.
Aby przedstawić rzeczywisty kontekst, wyobraź sobie, że Hershey i Candy Crush wspólnie pracują nad nową kampanią angażowania i zarabiania. Gdy gracze osiągną 100 poziomów, zyskają możliwość wyboru między dodatkową nagrodą, taką jak koszulka lub cyfrowy NFT, którą mogliby podzielić się ze znajomymi, stwierdzając, że jako pierwsi osiągnęli ten poziom. W najlepszym przypadku cyfrowe i zabezpieczenia połączą się, zapewniając graczowi nagrodę w świecie rzeczywistym, która jest uwierzytelniona cyfrowo. Możliwości interakcji reklamodawców z użytkownikami są nieograniczone.
Ponieważ marketerzy zdobywają coraz więcej technologii, wczesne etapy wdrażania będą wymagały iteracji i ukierunkowanego wykorzystania. W miarę otwierania się reklam i kanałów informacyjnych nowej generacji możliwości partnerstwa stają się coraz bardziej dostępne w celu utrzymania istniejących i nowych baz klientów. Metodologia „zaangażuj, aby zarobić” okazała się przydatna poza kontekstem kryptowalut, a marketerzy powinni zastanowić się, w jaki sposób najlepiej połączyć obecne wysiłki z wdrożeniem tej technologii.
Użytkownicy mają możliwość wyboru sposobu nagradzania ich ulubionych marek lub wpływowych osób, a marketerzy muszą wziąć pod uwagę organiczne wejście, jakie zapewnia to, aby dotrzeć do zaangażowanych odbiorców. W czasach, gdy platforma mediów społecznościowych zachęca użytkowników do „bycia prawdziwymi”, a codzienne mody, takie jak Wordle, chwytają się natychmiast, konsumenci wyraźnie pragną angażujących, autentycznych doświadczeń. Wdrażanie ciągłego programowania, które zachęca do typowych działań użytkowników i odpowiada na ich potrzeby za pomocą innowacyjnej technologii, tylko wzmacnia marketing-mix. Chociaż budżety mogą się kurczyć, badanie możliwości marketingowych poza bardziej tradycyjnymi kanałami może pomóc firmom odpornym na warunki atmosferyczne, które martwią się o wyniki finansowe. Wdrożenie funkcji angażowania i zarabiania, nawet na małą skalę lub z wybraną grupą użytkowników, stanowi doskonałą okazję dla tych marketerów, którzy chcą odświeżyć swoją obecną strategię. Ostatecznie odnoszące sukcesy marki konsekwentnie zapewniają nowe korzyści i doświadczenia swoim klientom, zwłaszcza tym, którzy najbardziej pasjonują się swoimi produktami lub usługami.
Czy przyjąłeś strategię zaangażowania, aby zarobić, aby poprawić zaangażowanie klientów? Chętnie poznamy Twoje wrażenia. Więc podziel się z nami dalej Facebook, ŚwiergotI Linkedin.
Źródło obrazu: Shutterstock
WIĘCEJ O ZARABIONYCH MEDIACH