Marketing

Zachwalając sukces poza centrami handlowymi, Macy’s zastanawia się nad przyspieszeniem strategii małych sklepów

  • 2 marca, 2023
  • 4 min read
Zachwalając sukces poza centrami handlowymi, Macy’s zastanawia się nad przyspieszeniem strategii małych sklepów


Krótki opis nurkowania:

  • Macy’s w czwartek odnotował spadek sprzedaży netto w IV kwartale o 4,6% do 8,3 mld USD, przy spadku o 2,7%. Porównywalna sprzedaż w Macy’s o tej samej nazwie spadła o 3,3%, w Bloomingdale’s wzrosła o 0,6%, a w Bluemercury wzrosła o 7,2%.

  • Marża brutto spadła do 34,1% z 36,5% rok wcześniej. Spadki marży towarowej wynikały głównie z wyższych przecen i promocji wymuszonych przez konkurencję i zarządzanie zapasami. Zapasy spadły o około 3% w porównaniu z 2021 r. io około 18% w porównaniu z 2019 r.

  • Dochód netto spadł o 31,5% do 508 milionów dolarów, zgodnie z komunikatem prasowym firmy.

Wgląd w nurkowanie:

Posunięcie Macy’s, by wyjść z upadających centrów handlowych i otworzyć mniejsze sklepy w centrach handlowych i innych lokalizacjach poza centrami handlowymi, było tak skuteczne, że dom towarowy może przyspieszyć tę zmianę w przyszłym roku, powiedział analitykom dyrektor generalny Jeff Gennette w czwartek.

Firma prowadzi osiem mniejszych sklepów Market by Macy’s i dwa sklepy Bloomie’s, o średniej powierzchni około 30 000 do 40 000 stóp kwadratowych, czyli około jednej piątej wielkości sklepów w centrach handlowych. Powiedział, że w pięciu Market by Macy’s, które są otwarte od ponad roku, ceny w czwartym kwartale wzrosły o 8 proc., a w jednym otwartym tak długo Bloomie’s w tym okresie ceny wzrosły o 12 proc. W porównaniu ze sklepami w centrach handlowych te mniejsze formaty uzyskują od 25 do 30 punktów wyższą ocenę pod względem układu, schludności, łatwości realizacji transakcji i obsługi klienta; dwa i pół raza większy ruch; „znacząco” wyższa konwersja; i doskonałe wskaźniki pozyskiwania klientów, powiedział. Co więcej, kanibalizacja jest mniejsza niż oczekiwano w obszarach, w których nowy, mniejszy sklep zostanie otwarty w istniejącym obszarze handlowym Macy’s.

Warto przeczytać!  Planned Market 42 koncentruje się na świeżej żywności, różnorodnych sprzedawcach i przestrzeniach publicznych

Na razie w planach jest otwarcie czterech nowych Market by Macy’s i jednego Bloomie’s w tym roku, powiedział Gennette, zauważając, że te sklepy osiągają najlepsze wyniki, gdy dzielą lokalizację ze sprzedawcami detalicznymi lub sklepami spożywczymi po obniżonych cenach.

„Jeśli nowe lokalizacje będą nadal osiągać lepsze wyniki, będziemy dążyć do stopniowego przyspieszania otwarć poza centrami handlowymi, począwszy od 2024 r.” – powiedział. „Dzięki naszej silnej pozycji w zakresie płynności jesteśmy gotowi wykorzystać nadarzające się okazje. Obecnie oceniamy odpowiednią liczbę i kombinację lokalizacji w centrach handlowych i poza nimi”.

Taktyka poza centrum handlowym jest tylko jedną z pięciu, które leżą u podstaw najnowszej strategii Macy. Inne obejmują trwające już starania mające na celu odnowienie marek własnych domu towarowego poprzez przegląd istniejących marek i wprowadzenie nowych; koncentracja na luksusie, której sukces potwierdzają dobre wyniki Bloomingdale’s i Bluemercury; silniejsza komunikacja z obecnymi członkami programu lojalnościowego; oraz rozszerzenie nowego internetowego rynku osób trzecich, powiedział Gennette.

„Obecnie w portfolio Macy’s mamy 24 marki własne, które łącznie stanowiły około 16% sprzedaży Macy’s w 2022 roku” – powiedział. „W ciągu najbliższych trzech lat będziemy rygorystycznie oceniać je wszystkie, a także odświeżymy, wymyślimy na nowo i zastąpimy marki”.

Warto przeczytać!  Poprosiłem GPT4 o utworzenie zupełnie nowego, wirusowego kanału YouTube: Oto streszczenie „Creative Flow” | autorstwa Fahri Karakasa | maj 2023 r

Powiedział również, że firma doda 2000 marek do swojego rynku Macy’s i uruchomi rynek Bloomingdale’s w drugiej połowie roku.

Pomimo zaufania Macy do swojej strategii poza centrami handlowymi, firma w większości zakończyła zamykanie swoich lokalizacji w centrach handlowych, zmniejszając plany na 2020 r., które wymagały zamknięcia 125 sklepów, powiedział Gennette, zauważając: „Nasz ekosystem i klienci są diametralnie różni. Dzisiaj.”

Od tego czasu 80 lokalizacji Macy’s zostało zamkniętych na stałe, a kolejne pięć zaplanowano na ten rok.

„Zamknęliśmy naszych najbardziej znaczących słabszych, opuściliśmy umierające centra i poprawiliśmy istniejące doświadczenia ze sklepami, jednocześnie opóźniając zamknięcia innych, które są dodatnie pod względem przepływów pieniężnych” – powiedział. „Obecnie około 99% naszej bazy w centrach handlowych przynosi zyski w przypadku czterech ścian”.


Źródło