Motoryzacja

Zagraniczni producenci samochodów zdominowali indyjskie targi motoryzacyjne z pojazdami elektrycznymi

  • 11 stycznia, 2023
  • 5 min read
Zagraniczni producenci samochodów zdominowali indyjskie targi motoryzacyjne z pojazdami elektrycznymi


Zagraniczni producenci samochodów są gotowi zająć centralne miejsce na targach motoryzacyjnych w Indiach, walcząc o kawałek rodzącej się zmiany na pojazdy elektryczne na czwartym co do wielkości rynku samochodowym na świecie.

Powracający po dwuletniej przerwie spowodowanej pandemią, pokaz, który rozpocznie się w środę w stolicy New Delhi, pokaże chińskie firmy SAIC Motor i BYD prezentujące pojazdy elektryczne przeznaczone na rynek krajowy, podczas gdy lokalny oddział Hyundai Motor zorganizuje indyjską premierę swojego elektryczny SUV Ioniq 5.

W przeciwieństwie do tego Mahindra & Mahindra nawet nie uczestniczy w wydarzeniu.

Wyróżnienie zagranicznych producentów samochodów na największych indyjskich targach motoryzacyjnych podkreśla powolne podejście narodu do pojazdów elektrycznych.

Większość lokalnych producentów niechętnie przechodzi na pojazdy elektryczne ze względu na wysokie koszty początkowe, a brak publicznych punktów ładowania odstrasza kupujących. Zamiast tego, nacisk na elektryfikację jest prowadzony przez bardziej przystępne cenowo skutery i pojazdy trójkołowe, które są również szeroko stosowane we flotach dostawczych.

Największy indyjski producent samochodów, Maruti Suzuki India, nie ma w swojej ofercie żadnych modeli elektrycznych, a prezes RC Bhargava twierdzi, że samochody napędzane technologią hybrydową, gazem ziemnym i biopaliwami to czystszy sposób na ograniczenie emisji w kraju, który generuje ponad 70 proc. swoją energię elektryczną z brudnego węgla.

Warto przeczytać!  Dealerzy zaczynają dołączać do trendu technologii CDP

Mahindra, od dawna znana ze swoich dużych samochodów typu muscle car, oferuje tylko jeden EV, sedan e-Verito, który ma zasięg zaledwie 181 kilometrów (112 mil). Dzieje się tak pomimo tego, że Mahindra ma przewagę pierwszego gracza po zakupie indyjskiego start-upu EV Reva Electric Car w 2010 roku.

Mahindra zelektryfikuje aż 30 procent swojej oferty SUV-ów do 2027 roku i rozpocznie sprzedaż elektrycznego SUV-a XUV400 do końca przyszłego miesiąca.

To prawie pozostawia Tata Motors, która jest właścicielem Jaguara Land Rovera, jako dominującego lokalnego gracza w pojazdach elektrycznych i ma tylko trzy modele w ofercie: Nexon EV, Tigor EV i Tiago EV.

Mimo to Indie historycznie okazały się jałowym terenem łowieckim dla innych światowych producentów samochodów, zwabionych ich potencjalnym rozmiarem.

Ford w 2021 roku powiedział, że zamknie swoje fabryki w południowoazjatyckim kraju i pobierze około 2 miliardów dolarów opłat, wycofując się z rynku, który poprzedni zarząd uważał za jeden z trzech największych.

W 2020 roku Toyota zahamowała ekspansję z powodu wysokich ceł, a Harley-Davidson i General Motors również wycofały się z kraju.

Warto przeczytać!  Sprzedaż samochodów w marcu: dobra sprzedaż GM; zyski Forda; Poślizgi Toyoty

Pionier pojazdów elektrycznych, Tesla, również unikał rynku indyjskiego, a dyrektor generalny Elon Musk toczył przegraną bitwę o obniżenie ceł importowych przed rozważeniem założenia lokalnych zakładów produkcyjnych.

Według Rahula Mishry, partnera w firmie konsultingowej Kearney, chińskie firmy mogą być nieco inne, biorąc pod uwagę, że mają dojrzały ekosystem dostaw, który pozwala im pozyskiwać komponenty po niskich kosztach jednostkowych.

Będą jednak musieli przekonać indyjskich konsumentów, że jakość i osiągi ich samochodów dorównują międzynarodowym standardom.

Tymczasem uznane marki koreańskie i europejskie, które mają pełnowartościowe portfolio pojazdów elektrycznych, mają struktury kosztów zbudowane dla rynków międzynarodowych, a nie zaprojektowane z myślą o konkurencyjnych cenach, takich jak Indie.

Ich wyzwaniem będzie lokalna produkcja samochodów pomimo niewielkich ilości i przestrzeganie nacisku premiera Narendry Modiego Make in India, aby uzyskać ulgi podatkowe, powiedział Mishra.

Według lokalnych mediów targi samochodowe, które potrwają do 18 stycznia w Greater Noida na przedmieściach Delhi, przyciągną ponad 100 wystawców i 40 producentów samochodów.

Kolejną przeszkodą spowalniającą przejście Indii na pojazdy elektryczne jest zależność od Chin w zakresie komponentów, zwłaszcza akumulatorów. Oznacza to, że lokalni producenci samochodów nie mają pełnej kontroli nad jakością części, co budzi obawy o bezpieczeństwo pojazdów elektrycznych w gorącym klimacie Indii i na dziurawych drogach.

Warto przeczytać!  Gerald Johnson z GM: Przygotowania do przejścia na EV, rozmowy UAW

„Podczas gdy istnieje popyt, producenci samochodów nie mają łańcucha dostaw i dostępu do technologii akumulatorów, aby produkować pojazdy elektryczne w dużych ilościach”, powiedział Mishra.

„Muszą pokonać te bariery, aby zwiększyć skalę zgodnie z popytem”, powiedział, dodając, że producenci samochodów powinni również inwestować w sieci sprzedaży i obsługę posprzedażną.

Lokalni producenci muszą również lepiej pokazywać, w jaki sposób można używać pojazdów elektrycznych i wyjaśniać klientom swoją propozycję wartości, powiedział Mihir Sampat, partner w Bain & Co.

Powiedział, że producenci samochodów mogliby wbudować lepsze elementy komunikacyjne w swoje kanały sprzedaży lub założyć centra doświadczeń, aby złagodzić obawy konsumentów dotyczące bezpieczeństwa i zasięgu.

Dyrektor wykonawczy Mahindra, Rajesh Jejurikar, spodziewa się, że w ciągu pięciu lat w Indiach nastąpi bardziej znaczące przyjęcie pojazdów elektrycznych, kiedy klienci będą mieli więcej opcji do wyboru.

Rosnące ceny benzyny skłonią również kierowców do przejścia na pojazdy elektryczne, powiedział w e-mailu.


Źródło