Technologia

zagrożenie dla branży reklamowej, Marketing & Advertising News, ET BrandEquity

  • 24 czerwca, 2023
  • 6 min read
zagrożenie dla branży reklamowej, Marketing & Advertising News, ET BrandEquity


Ten obraz ma wyłącznie charakter poglądowy. (Zdjęcie dzięki uprzejmości: iStock)

Bez względu na to, jak dobre i wzorowe społeczeństwo staramy się budować, kradzieże i nielegalne działania obniżają morale społeczeństwa. Dotyczy to każdego strumienia i systemu i żadna prowincja ani region nie jest pod tym względem wyjątkiem. Chociaż nasza technologia ewoluowała tak bardzo i poruszamy się z ogromną prędkością, kradzieże i oszustwa nie opuściły żadnego sektora. Branża reklamowa również była ofiarą oszustw i codziennie dochodzi do wielu oszukańczych działań. Oszustwa reklamowe są w rzeczywistości najbardziej ironiczne i groźne, ponieważ wraz z rozwojem technologii metody i procesy oszukiwania ludzi również nabierają nowego kształtu. To ironiczne, że te oszustwa wykorzystują luki w technologii.

Ale czym jest oszustwo reklamowe?

Oszustwo reklamowe to nadużycie polegające na celowym fałszywym przedstawianiu liczby wyświetleń reklamy, kliknięć, wygenerowanego ruchu i zarejestrowanych wyświetleń. dotyczy to również celowego działania polegającego na pokazywaniu błędnych danych i wydarzeń, które mają kluczowe znaczenie dla dotarcia do ludzi. Odbywa się to z zamiarem generowania większych przychodów, ponieważ wydawca reklam otrzyma więcej pieniędzy, gdy kliknięcia reklam zostaną zwiększone.

ciąg dalszy poniżej

Najczęściej te oszukańcze działania są dokonywane za pomocą zautomatyzowanych botów, które są używane do rejestrowania kliknięć proxy. Oszustwa reklamowe nie ograniczają się do reklam w mediach cyfrowych, ale zdarzają się również w różnych formatach i mediach, w tym w banerach reklamowych, reklamach wideo, reklamach w aplikacjach, marketingu w wyszukiwarkach i innych.

Według raportów Statista Research, to oszustwo w branży będzie kosztować straty w wysokości około 100 miliardów dolarów do tego roku. To ogromny skok strat w porównaniu do straty w wysokości 35 miliardów dolarów w 2018 roku, w którym nastąpił drastyczny wzrost. Tymczasem wiele osób uważa, że ​​oszustwa reklamowe dotykają tylko reklamodawców. Ale faktem jest, że wpływa to również na wydawców

Warto przeczytać!  Potwierdzono datę premiery Realme 12 Pro Series w Chinach, a Realme 12+ 5G może dołączyć do nich

Identyfikacja oszustw reklamowych

Najgorsze w oszustwach reklamowych jest to, że nie można nic zrobić, wiedząc, że doszło do oszustwa reklamowego. Jedynym sposobem na uniknięcie tego jest wykrycie tego, zanim to nastąpi, i podjęcie środków ostrożności, aby temu zapobiec.

Ale jak rozpoznać oszustwo reklamowe? Jakie są środki wykrywania?

Dobrze. Istnieje kilka ustalonych sposobów i technik, które w praktyce służą wykrywaniu oszustw reklamowych. Przyjrzyjmy się niektórym z nich –

Oparte na podpisach

Metoda oparta na sygnaturach to taka, która używa określonego wzorca do wykrywania podejrzanych działań, takich jak wyświetlenia, kliknięcia lub ruch. Porównuje wzorce z monitorowaną aktywnością i określa, czy jest ona podejrzana, czy nie. A jeśli uzna to za podejrzane, popycha go do dalszych dochodzeń.

Oparte na anomaliach

Jest to inna metoda, w której analiza statystyczna i dane historyczne są wykorzystywane do sprawdzania przestrzeni reklamowych, stron internetowych lub wydawców w celu wykrycia nietypowych zdarzeń, takich jak podejrzanie rosnący ruch, dziwne rozmieszczenie przestrzeni reklamowej i inne interesujące rzeczy. Pomaga w neutralizowaniu obiektów do hodowli botów i kliknięć.

Oparte na poświadczeniach

Metoda oparta na danych uwierzytelniających wykorzystuje indeksowanie wsteczne i sprawdza treść oraz jej tagowanie w celu wykrycia oszustw reklamowych, a następnie porównuje wynik z wymaganiami dotyczącymi wyświetleń. Pod uwagę brane są również zaufane rankingi, takie jak Alexa.

Warto przeczytać!  Wideo: Wybuchają wiwaty, gdy „pierwszy” nabywca Vision Pro wychodzi ze sklepu Apple

Na bazie Honeypota

To najlepszy sposób wykrywania oszustw. Jest to dodatkowe pole w formularzu, które nie będzie widoczne dla użytkownika ze względu na jego specjalny skrypt. Ale boty tego nie wiedzą i wypełniają pole i same się psują. Prowadzi to do mechanizmu odrzucania, który zapobiega dalszym oszustwom.

Metody te są powszechną praktyką w wykrywaniu oszustw reklamowych. Po zidentyfikowaniu oszustwa kolejnym krokiem jest zablokowanie źródła. Skuteczną metodą jest blokowanie adresu IP, co ogranicza zasięg oszustwa.

Zapobieganie oszustwom reklamowym

Jak więc zapobiegać oszustwom reklamowym?

Oszustwa reklamowe mają wiele źródeł i są skomplikowane. Trudno jest zapobiegać oszustwom za pomocą jednej metody. Posiadanie kontroli bezpieczeństwa na długo przed i wczesne wykrycie to jedyne sposoby, aby im zapobiec. W ten sposób istnieje kilka metod stosowanych w zapobieganiu oszustwom w reklamach, które można wymienić poniżej:

plik ads.txt

Posiadanie pliku ads.txt pomaga w deklarowaniu sieci reklamowych, giełd i SSP, które są upoważnione do odsprzedaży zasobów reklamowych reklamodawcy. Muszą weryfikować pochodzenie inwentarza i wyświetleń, które kupują, i odbywa się to za pomocą ważnego pliku Sellers.json. Dzięki temu można wcześnie zapobiegać oszustwom reklamowym.

Konfrontacja z plagiatem

Skorzystaj z usługi takiej jak Copyscape, aby monitorować wystąpienia treści reklamodawców w sieci. Ponieważ należy zapobiegać czerpaniu zysków z plagiatu treści z witryn reklamodawców. Jeśli tak się stanie, za naruszenie praw autorskich może zostać wysłane powiadomienie o usunięciu treści zgodnie z ustawą DMCA.

Warto przeczytać!  O czym jest Tex Mex Motors w serwisie Netflix? Data premiery, zwiastun i nie tylko

Alerty niestandardowe

Narzędzia analityczne, takie jak Google Analytics, umożliwiają administratorom tworzenie niestandardowych alertów na podstawie danych, takich jak sesje, wyświetlenia stron i współczynniki odrzuceń. Ponieważ konieczne jest obserwowanie wskaźników ruchu i przychodów pod kątem wszelkich nagłych wahań, ponieważ wykrycie wielu oszustw jest trudne poprzez obserwację zachowania na stronie

Zaufany sprzedawca

Specjalistyczne rozwiązania są wymagane dla specjalnych problemów. Wielu dostawców integruje zarówno stronę kupna, jak i sprzedaży technologii reklamowych, co pomaga wydawcom i reklamodawcom monitorować jakość ruchu, jakość reklam i zwalczać złośliwe oprogramowanie.

Wtyczki i skrypty stron trzecich

Wydawcy muszą korzystać z różnych wtyczek, rozszerzeń i skryptów CMS innych firm, aby wyświetlać reklamy i analizować oraz rozszerzać funkcjonalność swojej witryny. Pomaga zapobiegać oszustwom reklamowym.

Są to powszechnie stosowane metody zapobiegania oszustwom w branży reklamowej. Skuteczne wdrożenie wszystkich tych systemów pomaga jednak temu zapobiec.

Wniosek

Oszustwa reklamowe są największym zagrożeniem dla rozwoju branży reklamowej. Tysiące ekosystemów reklamowych, które są tego częścią, doświadczają wstrząsów tego haniebnego czynu. Wyżej wymienione metody można zastosować do wykrywania oszustw, nie dając oszustom dużo miejsca do gry. Dlatego ich wpływ może być ograniczony.

(Autor jest założycielem i dyrektorem generalnym Deeshuumm Ventures.)

  • Opublikowano 24 czerwca 2023 o 09:01 IST

Najczęściej czytane w reklamie

Dołącz do społeczności 2M+ profesjonalistów z branży

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać najnowsze informacje i analizy.

Pobierz aplikację ETBrandEquity

  • Otrzymuj aktualizacje w czasie rzeczywistym
  • Zapisz swoje ulubione artykuły


Źródło