Nauka i technika

Zakończenie roku 2024 – profile absolwentów

  • 10 maja, 2024
  • 11 min read
Zakończenie roku 2024 – profile absolwentów


Świętujemy zajęcia roku 2024 i wpływ, jaki wywarli na siebie nawzajem, na naszą społeczność kampusową i nie tylko! Kilku absolwentów naszej Szkoły Medycyny i Zdrowia Publicznego (SMPH) UW podzieliło się najważniejszymi aspektami swojego pobytu na UW, a także tym, co mają nadzieję osiągnąć w przyszłości.

Noaha Trappa
Noah Trapp świętuje swój mecz rezydentury w Mayo Clinic wraz z żoną i dwójką dzieci

Noaha Trappa

Doktor nauk medycznych, Szkoła Medyczna i Zdrowia Publicznego UW
BS, biologia, Uniwersytet Stanowy w Kansas

Noah Trapp zdecydował się pracować jako nauczyciel przedmiotów ścisłych i trener baseballu w ósmej klasie głęboko w delcie Mississippi, ponieważ chciał dotrzeć tam, gdzie był potrzebny. Nauczając w 2017 r., był świadkiem nierówności, z jakimi borykają się jego uczniowie w klasie, i zmagał się ze świadomością, że borykają się z najgorszymi skutkami zdrowotnymi w kraju. W tym tygodniu Noah kończy szkołę medyczną i rozpoczyna staż na oddziale neurologii dziecięcej w Mayo Clinic. Mówi, że to specjalność będąca połączeniem tego, co kocha: pomagania dzieciom i ich rodzinom w stawianiu czoła największym wyzwaniom w ich życiu, co pozwala mu także na ciągłą naukę i skupianie się na adaptacji mózgu.

Na UW Noah brał udział w globalnym programie zdrowotnym, poświęcił rok na badania, aby pomóc w utworzeniu nowego laboratorium oceniającego wyniki neurologiczne u dzieci z okołoporodowym uszkodzeniem mózgu i zdobył nagrodę naukową od Towarzystwa Neurologicznego Wisconsin. Założył także studencką grupę zainteresowań neurologią i zgłosił się jako wolontariusz do bezpłatnej kliniki MEDiC, a jednocześnie on i jego żona powitali na świecie dwójkę dzieci.

Zapytany, co ma nadzieję wynieść z UW, Noah odpowiada, że ​​będzie to znalezienie miejsca, które będzie wzorować się na tym, co tu zastał. Chce pracować w akademickim centrum medycznym, aby zapewnić pacjentom opiekę, uwzględnić swoje zainteresowania globalnym zdrowiem w chorobach neuroinfekcyjnych i znaleźć sposób na nauczanie. Żartuje, że prawdopodobnie nie da się być nauczycielem ósmej klasy, który praktykuje medycynę na boku, co świadczy o jego chęci dalszego nauczania kolejnych pokoleń liderów służby zdrowia.

Gratulacje, Noe!


Izabela Holland
Isabella Holland przygląda się chromosomom pod mikroskopem podczas wizyty klasowej w laboratorium kriogenicznym Państwowego Laboratorium Higieny

Izabela Holland

Magister Studiów Doradcy Genetycznego, Szkoła Medyczna i Zdrowia Publicznego UW
BS, genetyka, Uniwersytet Iowa

Isabella Holland przyjęła to, co nazywa wyjątkowymi aspektami programu Master of Genetic Counselor Studies (MGCS). Mówi, że program sprzyja dodatkowym i wzbogacającym doświadczeniom i działaniom, a jednocześnie zapewnia kluczowe, podstawowe cechy potrzebne, aby odnieść sukces jako doradca genetyczny.

Udało jej się połączyć swoją pasję do działania na rzecz społeczności, opracowując zajęcia dla dzieci związane z genetyką, które ona i inna koleżanka z klasy wprowadziły w klasie zanurzeniowej języka hiszpańskiego w miejscowej szkole podstawowej. Aby poszerzyć swoje doświadczenie, odbyła także opcjonalny staż letni w Myriad Genetics, laboratorium testów genetycznych w Salt Lake City w stanie Utah. Pracowała tam z wieloma zespołami pełniącymi różne role, aby poznać nowe tematy z zakresu genetyki reprodukcyjnej i onkologicznej.

Warto przeczytać!  Loki włosów tworzą symfonię informacji genetycznej o Beethovenie

Isabella ukończyła drugi rok studiów klinicznych na ścieżce klinicznej w Marshfield, prowadząc rotację kliniczną w Marshfield Clinic Medical Genetics Service, kończąc zajęcia za pośrednictwem platform edukacji na odległość i realizując projekt badawczy. Podczas pobytu w Marshfield pracowała jako asystentka ds. doradztwa genetycznego w zespole Phenome w PreventionGenetics, laboratorium testów genetycznych w Marshfield w stanie Wisconsin.

Po ukończeniu studiów Isabella rozpocznie pracę jako doradca ds. genetyki klinicznej w John Stoddard Cancer Center w Des Moines w stanie Iowa, gdzie będzie przyjmować pacjentów z różnych specjalności, ze szczególnym uwzględnieniem onkologii. Ma nadzieję wdrożyć projekty o zasięgu publicznym, takie jak współpraca z innymi doradcami i organizacjami genetycznymi w celu stworzenia zasobów edukacyjnych dla pacjentów, aby zwiększyć dostęp do wiedzy genetycznej zarówno dla pacjentów, jak i innych pracowników służby zdrowia.

Opowiada, jak bardzo jest wdzięczna, że ​​mogła być częścią tego, co nazywa naprawdę fenomenalnym programem.

Gratulacje dla Isabelli, która jest jedną z ośmiu absolwentek Studiów Master of Genetic Counselor Studies w roku 2024!


Addie Agboola
Addie Agboola w białym fartuchu asystentki lekarza

Addie Agboola

Magister Studiów Asystenckich Lekarzy, Szkoła Medyczna i Zdrowia Publicznego UW
BA. Biologia, społeczeństwo i środowiskoUniwersytet w Minnesocie

Aderoju (Addie) Agboola kończyła pracę magisterską z medycyny molekularnej, kiedy lektura na temat śmiertelności matek Czarnych zatrzymała ją, zmuszając do ponownej oceny swojego poglądu na opiekę zdrowotną, reprezentację i jej w niej rolę. Jako czarna kobieta miała również trudności ze znalezieniem podmiotu świadczącego opiekę zdrowotną wyglądającego jak ona. Więc po prostu, jak mówi, postanowiła zostać jedną z nich.

Addie jest Amerykanką z Nigerii w pierwszym pokoleniu, a Aderoju, jej imię w języku jorubu – języku jej plemienia – oznacza pomaganie w czasach wielkiego cierpienia i pomaganie potrzebującym.

Zdecydowała się na uzyskanie stopnia asystenta lekarza ze względu na jego wszechstronność i zgodność z jej zainteresowaniami, od podstawowej opieki zdrowotnej i medycyny uzależnień po opiekę noworodkową. Co najważniejsze, mówi, że kiedy pacjenci wyglądający jak ona wchodzą do sali badań, ma poczucie, że pewnych rzeczy nie będą musieli wyjaśniać, bo poczują się zrozumiani.

Addie wybrała UW, ponieważ wiedziała, że ​​organizacji zależy na jej „dlaczego” — pomagając studentom zrozumieć, kim są, dlaczego starają się o ten stopień i co mają nadzieję wnieść. Mówi, że przyjaźnie i wsparcie ze strony rówieśników pomogły jej rozwinąć się bardziej, niż się spodziewała, i sprawiły, że trudny proces stawania się PA stał się naprawdę zabawny.

Addie opowiada, że ​​uczestniczy w rozmowie kwalifikacyjnej na stanowiska w ośrodkach zdrowia posiadających kwalifikacje federalne, aby rozpocząć karierę w podstawowej opiece zdrowotnej. Jej celem jest być usługodawcą, któremu ufają wszyscy pacjenci, honorując indywidualność, która istnieje dla wszystkich pacjentów. „Chcę być tym wszystkim, czego desperacko szukałam u moich dostawców” – mówi Addie. „Chcę stworzyć przestrzeń, w której pacjenci poczują, że są ważni i że ich wybory są szanowane, niezależnie od tego, czy są zgodne z moimi”.

Warto przeczytać!  Organizacje non-profit zajmujące się kwestiami prywatności, etyki i kosztów nękającymi genealogię genetyczną

Gratulujemy Addie i całej klasie 56 absolwentów Asystenta Lekarza!


Tenzina Phuntsoka
Tenzina Phuntsoka

Tenzina Phuntsoka

magister inżynierBiotechnologia, Uniwersytet Wisconsin – Madison
BS, zoologia, Uniwersytet w Delhi
MS, mikrobiologia stosowana, Banaras Hindu

Kiedy rygor akademicki programu studiów magisterskich z biotechnologii stawał się szczególnie trudny, Tenzin Phuntsok dzwonił do swojej matki w Indiach, aby zaczerpnąć inspiracji. Jako młoda dziewczyna jego matka uciekła z rodziną przed chińską okupacją Tybetu i wędrowała boso przez Himalaje. Później, w ósmej klasie, była zmuszona porzucić szkołę, aby opiekować się przykutymi do łóżka rodzicami.

„Uwielbiała się uczyć, więc był to dla niej bardzo, bardzo trudny czas” – mówi Tenzin. „Do dziś jest gorącą zwolenniczką edukacji. Uważa, że ​​jeśli dano ci możliwość studiowania, powinieneś to robić bez narzekania”. Sukces Tenzina jest świadectwem poświęceń jego rodziny i szczególnych wysiłków programu MS in Biotechnology. Gratulujemy całej klasie rocznika 2024, 26 absolwentom, którzy kontynuują pracę w regionalnych firmach biotechnologicznych w stanie Wisconsin.

Więcej o jego historii w University Communications


Muzzy Chaudhry ćwiczy techniki fizjoterapii z kolegą z klasy podczas zajęć

Muzammil (Muzzy) Chaudhry

Doktor Fizjoterapii, Szkoła Lekarska i Zdrowia Publicznego UW
BS, Rozwój Człowieka i Studia nad Rodziną, UW – Madison

Umożliwianie pacjentom uzdrawiania poprzez ruch i ponowne nawiązywanie kontaktu z czynnościami, które przynoszą im radość, to właśnie to, co przyciągnęło Muzammila (Muzzy) Chaudhry’ego do szkolnego programu doktora fizjoterapii. Mówi, że jego pasją jest ortopedia i stosowanie strategii psychospołecznych w opiece zdrowotnej, aby pomóc pacjentom uzyskać najlepsze możliwe wyniki.

Pochodzący z Chicago Muzzy studiował na UW–Madison, uzyskując tytuł licencjata w dziedzinie rozwoju człowieka i nauk o rodzinie, co dało mu mocne podstawy do budowania głębokich relacji z pacjentami i kultywowania empatii. Mówi, że dzięki temu miał silne poczucie niesamowitych systemów wsparcia dostępnych na uniwersytecie, i dodaje, że program fizjoterapii pozwolił mu poznać wspaniałych wykładowców i rówieśników, dzięki czemu zyskał niesamowite doświadczenie edukacyjne.

Jednym z jego najbardziej znaczących doświadczeń było stworzenie kursu poświęconego empatii w służbie zdrowia pod nazwą Cultural Humility for Health Equity, który następnie zaoferował wszystkim studentom Szkoły Medycznej i Zdrowia Publicznego UW. „Ta przyczyna jest dla mnie ważna, ponieważ badania dotyczące dysproporcji w zdrowiu pokazują, że my, świadczeniodawcy, możemy powodować znaczne negatywne doświadczenia pacjentów” – wyjaśnia. „Jest oczywiste, że należy zrobić więcej, aby zrozumieć doświadczenia naszej zróżnicowanej populacji. Omówiliśmy ważne tematy, takie jak stronniczość mediów, stronniczość ze względu na wagę i inne. To była ogromna przyjemność poznać historie moich kolegów i wspólnie rozwijać się jako grupa”.

Po ukończeniu studiów Muzzy dołącza do Mayo Clinic w ramach rezydentury ortopedycznej i jest podekscytowany możliwością dalszego uczenia się i poszerzania swojej wiedzy na temat schorzeń ortopedycznych oraz pomagania w nauczaniu. „Moim marzeniem jest dzielić swój czas pomiędzy bycie lekarzem ortopedą a prowadzeniem zajęć z ortopedii i empatii na uniwersytecie” – mówi. „Wybrałam fizjoterapię ze względu na naszą umiejętność budowania silnych relacji z pacjentami. Dajemy pacjentom satysfakcję, że mogą leczyć się poprzez ruch i ponownie łączyć ich z częściami życia, które kochają najbardziej”.

Warto przeczytać!  Wskazówki dotyczące nowych, tajemniczych chorób psów

Dołącz do nas i gratuluj 38 absolwentom programu Doktor Fizjoterapii!


Katarzyny Anderson
Katarzyny Anderson

Katarzyny Anderson

Magister Zdrowia Publicznego Szkoły Medycznej i Zdrowia Publicznego UW
BSN, UW – Madison
Certyfikaty w zakresie przywództwa i globalnego zdrowia

Kathryn Anderson właśnie skończyła trzy 12-godzinne nocne zmiany, gdy poproszono ją o przemyślenie swoich doświadczeń w trakcie zdobywania tytułu magistra zdrowia publicznego (MPH). Kathryn pracuje obecnie na pełny etat jako dyplomowana pielęgniarka na oddziale medycznym/chirurgicznym/onkologicznym w Mayo Clinic Health Systems w Eau Claire w stanie Wisconsin. Dwa razy w tygodniu jeździ także na UW, aby sfinalizować zajęcia i spełnić wymagania programu Nursing to Master of Public Health.

„UW jest znany ze swojej innowacyjności i przesuwania granic społecznych” – mówi Kathryn. „Przybyłem tutaj, aby podążać za tym, co wykracza poza „normę”.”

Ten dwustopniowy program MPH umożliwił Kathryn ukończyć studia licencjackie (BSN z certyfikatami w zakresie przywództwa i globalnego zdrowia), a następnie przejść do programu MPH. Kathryn czuje każdy studiujący medycynę kliniczną powinien również dogłębnie rozumieć medycynę zapobiegawczą i zdrowie publiczne. Mentorzy programu opowiadają, jak prawdziwe pragnienie Kathryn, aby połączyć w swojej karierze zdrowie publiczne i medycynę, ucieleśnia istotę Szkoły Medycyny i Zdrowia Publicznego UW.

Jednym z obszarów, w którym Kathryn pracuje nad wpływem na zdrowie publiczne, jest projekt społecznościowy realizowany we współpracy ze Stowarzyszeniem Lokalnych Wydziałów i Zarządów Zdrowia stanu Wisconsin. Od 2020 r. ponad 50% lokalnych liderów w departamentach zdrowia to nowi, a ich odejście jest częściowo związane ze skutkami pandemii. Projekt Kathryn koncentruje się na kompleksowej ocenie potrzeb edukacyjnych i umiejętności dyrektorów lokalnych wydziałów zdrowia wszystkich szczebli. Oczekuje się, że wyniki i zalecenia tego projektu pomogą wydziałom w ubieganiu się o fundusze i opracowaniu programu nauczania przygotowującego kolejne pokolenie lokalnych liderów wydziałów zdrowia w stanie Wisconsin.

Celem Kathryn jest zapewnienie dostępności zdrowia. Uważa, że ​​zdrowie i zdrowy tryb życia są prawem przysługującym każdemu. „Moim celem jest umożliwienie jak największej liczbie osób pracy na rzecz zdrowia i wyższych celów”.

Niedawno Kathryn postanowiła wyznaczyć sobie nowy cel — jej kolejnym krokiem w karierze będzie złożenie podania do szkoły medycznej, aby codziennie móc przybliżać pacjentom swoją soczewkę dotyczącą zdrowia publicznego.

Gratulujemy absolwentom studiów magisterskich na kierunku zdrowie publiczne!


Źródło