Zakupy mięsa w USA przekraczają poziomy sprzed pandemii – raport
Konsumenci nadal szukają wartości
Zgodnie z 18. Moc mięsa raport, który został niedawno opublikowany przez Instytut Mięsa i FMI — Stowarzyszenie Przemysłu Spożywczego.
Według komunikatu prasowego FMI, samozwańczy „mięsożercy” stanowią 78% Amerykanów, w porównaniu z zaledwie 7%, którzy określają się jako weganie lub wegetarianie. Kupujący wydają ponad 15 USD w dziale mięsnym na jedną wycieczkę i średnio prawie jedną wizytę w dziale mięsnym tygodniowo (wzrost o prawie 5% od 2019 r.). Podczas gdy 50% kupujących kupuje mięso w supermarkecie, wielu zwraca się do supercentrów (35%), sklepów klubowych (4%) i dyskontów (5%) w celu zakupu mięsa.
Pomimo rosnących cen żywności i napojów w ciągu ostatniego roku, konsumenci nie zmienili znacząco ilości kupowanego mięsa (spadek wolumenu zaledwie o 2,5% w stosunku do 2021 r.). Jakość i wygląd produktu nadal są głównymi czynnikami wpływającymi na decyzje o zakupie mięsa, a następnie cena za funt i łączna cena opakowania.
Aby zaoszczędzić pieniądze, zdecydowana większość konsumentów (76%) twierdzi, że dokonała zmian w ilości, rodzaju, kawałku i/lub marce kupowanego mięsa lub zmieniła miejsce, w którym robi zakupy. Do najczęstszych strategii konsumentów pozwalających zaoszczędzić pieniądze należą: kupowanie tylko potrzebnej ilości (42%), szukanie kuponów (35%) i gromadzenie zapasów, gdy mięso jest w promocji (35%). Siedemnaście procent powiedziało, że kupuje mniej mięsa z ekologicznymi, karmionymi trawą lub innymi oświadczeniami. Tylko 16% kupujących mięso stwierdziło, że gotuje więcej posiłków bezmięsnych, aby zaoszczędzić pieniądze. Spośród 33% Amerykanów, którzy stwierdzili, że chcą jeść mniej mięsa lub kurczaka, 52% jako powód podaje koszty (wzrost z 16% w 2020 r.).
„Mięso nadal zaspokaja potrzeby amerykańskich rodzin, w szerokim zakresie priorytetów i preferencji” – powiedziała Julie Anna Potts, prezes i dyrektor generalny Meat Institute. „Kupujący liczą na mięso ze względu na jakość, smak, wygodę i wartość, a sektor mięsny podejmuje działania w ramach PACTu Białkowego, aby zapewnić, że mogą czuć się pewnie, robiąc to dla przyszłych pokoleń”.
Trendy w obróbce mięsa
Amerykanie przygotowują w domu od czterech do pięciu obiadów (4,6) w typowym tygodniu, z czego 87% (4 tygodniowo) zawiera porcję mięsa lub drobiu. Zważywszy, że 55% Amerykanów używa niektórych lub w większości pół- lub w pełni gotowych potraw do przygotowywania obiadów (w porównaniu z 45%, którzy gotują głównie od podstaw), zakupy wstępnie marynowanego, wstępnie pokrojonego lub wstępnie przyprawionego mięsa dramatycznie wzrosły ( 73% kupujących czasami lub często kupowało te produkty w 2022 r., w porównaniu z 60% w 2020 r.).
Trendy w percepcji i wiedzy o mięsie
Zgodnie z ogólnym zainteresowaniem kupujących zdrową i pożywną żywnością (63%) oraz działaniami na rzecz środowiska (52%), 85% kupujących mięso bierze pod uwagę co najmniej jedną cechę „lepszego dla” przy zakupie mięsa (lepsze dla ja/moja rodzina, lepiej dla zwierząt, lepiej dla planety, lepiej dla rolników/pracowników). Konsumenci, którzy przy zakupie mięsa i drobiu zwracają uwagę na zdrowie i wartości odżywcze, koncentrują się na trzech obszarach: kontroli porcji, zawartości chudego mięsa i różnorodności białka w postaci owoców morza.
Nieco mniej niż połowa (47%) kupujących uważa, że marki mięsa i drobiu są zaangażowane w odpowiedzialne i etyczne pozyskiwanie surowców, a 45% twierdzi, że marki mięsa i drobiu są zaangażowane w zrównoważoną produkcję.
„Badania pokazują nam, że widzimy kupujących bardziej świadomych cen, ale jesteśmy również świadkami kupujących szukających„ prostych przyjemności ”i jest to jeden z obszarów, w którym dział mięsny może zachwycić”, powiedział Rick Stein, wiceprezes ds. świeża żywność dla FMI — Stowarzyszenia Przemysłu Spożywczego. „Na przykład kupujący zaniepokojeni cenami żywności mogą zdecydować się na zaszaleć na wieczornym posiłku w domu. Sprzedawcy żywności mogą najlepiej służyć dzisiejszym kupującym, kładąc nacisk na opcje mięsne o wartości dodanej i dostarczając klientom rozwiązania żywieniowe”.
The Moc mięsa badanie zostało przeprowadzone przez 210 Analytics na zlecenie FMI — Stowarzyszenia Przemysłu Spożywczego oraz Fundacji Instytutu Mięsa na rzecz Badań i Edukacji Mięsa i Drobiu.