Marketing

Zalecenia i zakazy dotyczące marketingu w mediach społecznościowych w opiece zdrowotnej

  • 20 marca, 2023
  • 10 min read
Zalecenia i zakazy dotyczące marketingu w mediach społecznościowych w opiece zdrowotnej


Media społecznościowe to potężne narzędzie, które zasadniczo zmieniło sposób, w jaki pacjenci postrzegają organizacje opieki zdrowotnej. Według badań przeprowadzonych przez Narodowej Biblioteki Lekarskiej, 54% pacjentów decydować, gdzie kontynuować leczenie, na podstawie platform mediów społecznościowych usługodawcy. Jednak od prawie wszystkie szpitale korzystają z mediów społecznościowych w ramach swojego miksu marketingowego, utrzymując aktywną obecność w mediach społecznościowych z silną strategią daje twój organizacji szansę na wyróżnienie się. Marketing w mediach społecznościowych dla opieki zdrowotnej może dodatkowo budować zaufanie pacjentów, edukować obserwujących na temat zdrowia i dobrego samopoczucia oraz inspirować jednostki do kontynuowania kariery zawodowej opieka zdrowotna profesjonaliści. Oto kilka zaleceń i zakazów, które pozwolą Ci w pełni wykorzystać media społecznościowe związane z opieką zdrowotną strategia.

Nie udzielać spersonalizowanych porad medycznych.

Świadczeniodawcy mogą zajmować się pomaganiem innym w utrzymaniu dobrego zdrowia, ale media społecznościowe nie są miejscem diagnozowania i leczenia. Niektóre potencjalnych pacjentów może zamieścić pytanie medyczne na jednej ze swoich stron w mediach społecznościowych lub wysłać bezpośrednią wiadomość z listą objawów. W takich przypadkach poproś ich o osobiste spotkanie.

Strona internetowa Twojej organizacji i dane kontaktowe powinny być zawsze widoczne na Twoich profilach w mediach społecznościowych. Możesz także dodać na swoich stronach w mediach społecznościowych informację, że żadna diagnoza medyczna ani leczenie nie będą przeprowadzane online.

Do udostępniaj wiadomości i artykuły dotyczące zdrowia z wiarygodnego źródła.

Zamiast zapewniać zindywidualizowane leczenie, korzystaj z mediów społecznościowych, aby dzielić się wiadomościami branżowymi, przełomowymi osiągnięciami medycznymi i odpowiednimi badaniami z wiarygodnego źródła. Na przykład, Główna linia zdrowiasieć opieki zdrowotnej działająca w większym regionie Filadelfii, często korzysta z Facebooka, aby dzielić się wiadomościami na temat zdrowia i dobrego samopoczucia, istotnymi dla pacjentów i całego społeczeństwa. społeczność internetowa.

W niedawnym poście z okazji Narodowego Dnia Zwrotu Narkotyków strona Main Line Health na Facebooku zachęcała obserwujących, aby przeglądali apteczki w celu sprawdzenia, czy nie przeterminowane leki. W poście Main Line Health zawarto również wyraźne wezwanie do działania poprzez udostępnienie różnych lokalizacji w ramach swojej sieci, gdzie można bezpiecznie pozbyć się tych leków.

Marketing w mediach społecznościowych w służbie zdrowia

Nie naruszają przepisy dotyczące prywatności pacjentów.

Ze względu na delikatny charakter praktyki lekarskiej ważne jest, aby firmy z branży opieki zdrowotnej przestrzegały wszystkich obowiązujących przepisów dotyczących prywatności. HIPAA obowiązują przepisy mające na celu ochronę poufności pacjenta, zatem żadnych informacji, które mogłyby zidentyfikować pacjenta bez jego zgody (zdjęcia, nazwiska itp.), nie można udostępniać w mediach społecznościowych. Jeżeli pacjent chce wziąć udział w kampanii w mediach społecznościowych, będzie musiał wyrazić wyraźną zgodę na piśmie udzieloną podmiotowi świadczącemu opiekę zdrowotną.

Warto przeczytać!  Wiadomości Analytics w czasie rzeczywistym na tydzień kończący się 28 stycznia

Do przekazywać aktualizacje w czasie rzeczywistym, które mogą mieć wpływ na pacjentów.

Czasami możesz potrzebować sposobu na komunikację z pacjentami masowo. Aktualizacje w czasie rzeczywistym mogą obejmować wszystko, co mogłoby mieć wpływ na możliwość otrzymania przez pacjenta opieki medycznej w Twojej placówce. Na przykład, czy garaż jest zamknięty z powodu naprawy? Czy któreś z biur przeniosło się tymczasowo do innego skrzydła budynku?

Możesz przypiąć post na górze swojego kanału w mediach społecznościowych, aby był pierwszą rzeczą, którą zobaczą obserwujący, odwiedzając Twoją stronę. Możesz połączyć aktualizacje w mediach społecznościowych z automatyczną rozmową telefoniczną lub wiadomością e-mail, aby upewnić się, że pacjenci będą świadomi wszelkich zmian, które mogą mieć wpływ na ich wizytę.

Nie działać w próżni.

Publikowanie aktualizacji i aktualności w mediach społecznościowych bez słuchania opinii obserwujących może być kuszące. Prowadzi to jednak do stracenia okazji do zrozumienia pytań i wątpliwości pacjentów. Załóżmy na przykład, że obserwujący zadają pytania dotyczące tego, czy zaszczepić się przeciw grypie. W takim przypadku warto napisać post na blogu na stronie internetowej swojej organizacji i udostępnić go w mediach społecznościowych, aby móc udzielać ogólnych, ale aktualnych porad zdrowotnych. Jeśli pacjenci zostawiają recenzje na Twoich stronach w mediach społecznościowych, możesz również wykorzystać te informacje, aby zidentyfikować mocne strony swojej organizacji i poprawić słabe.

Ponadto media społecznościowe są częścią większej rozmowy, a nie platformą, na której można po prostu publikować własne materiały. Używaj hashtagów istotnych dla branży, udostępniaj innym ośrodki opieki zdrowotnejoryginalne treści i zachęcaj pacjentów i pracowników do interakcji z Twoimi stronami. Poproś pracowników, aby ponownie udostępnili posty ze strony Twojej organizacji na swoich stronach osobistych.

Do ustal jasne oczekiwania wobec administratorów i obserwujących.

Media społecznościowe, wykorzystywane jako narzędzie odpowiedzialnej komunikacji, mogą zapewnić Twojej organizacji ogromną wartość. Jednak wystarczy, że jedna osoba naruszy ustawę HIPAA, aby wpakować się w poważne kłopoty. Zapewnij pracownikom sesję szkoleniową i podręcznik zawierający zasady dotyczące sieci społecznościowych oraz wytyczne dotyczące markiniezależnie od tego, czy zarządzają Twoimi mediami społecznościowymi, czy po prostu korzystają ze swoich profili osobistych. Ogranicz uprawnienia administratora do stron firmowych i bądź na bieżąco z najlepszymi praktykami.

Nie tylko pracownicy powinni dobrze rozumieć sposób interakcji z mediami społecznościowymi. Pomaga to również dostawcom usług medycznych już na początku ustalić oczekiwania wobec obserwujących w mediach społecznościowych. Na przykład z siedzibą w Kanadzie Szpital w Sunnybrook ma opublikował politykę komentowania w mediach społecznościowych aby zapewnić dyskurs pełen szacunku i chronić prywatność osób. Jeśli uznasz coś za obraźliwe lub nieodpowiednie, natychmiast usuń to ze swojej strony. Monitoruj swoje kanały mediów społecznościowych pod kątem komentarzy i szybko reaguj na naruszenia.

Warto przeczytać!  Czerwoni, najnowsze Astros z ofertami łatek

Marketing w mediach społecznościowych w służbie zdrowia

Nie używaj tylko jednej formy treści.

Czy wszystkie Twoje posty w mediach społecznościowych zawierają linki do Twojego bloga lub witryny internetowej? A może udostępniasz jedynie komunikaty prasowe i aktualności branżowe, zamiast podkreślać historie sukcesu pacjentów (oczywiście jeśli wyrazili na to wyraźną zgodę)? Udostępniaj obrazy, infografiki, posty na blogu, filmy i inne formy multimediów, aby utrzymać zaangażowanie odbiorców. The Strona Mayo Clinic na Facebooku to doskonały przykład dywersyfikacji typów treści w mediach społecznościowych, aby przyciągnąć uwagę szerokiego grona odbiorców. Oto próbka postów zawierających historie wideo, artykuły prasowei infografiki.

Marketing w mediach społecznościowych w służbie zdrowia

Do wykorzystać siłę mediów społecznościowych do poprawy zdrowia publicznego.

Niektóre organizacje wykorzystują media społecznościowe do przekazywania ogłoszeń o usługach publicznych i zwalczania dezinformacji. Na przykład Światowa Organizacja Zdrowia korzysta z mediów społecznościowych, aby udostępniać infografiki zawierające informacje dotyczące badań lub porady dotyczące zdrowia i bezpieczeństwa. W celu zachęcenia większej liczby osób do stosowania szczepionek, Światowa Organizacja Zdrowia na Twitterze karmić zawiera wiele infografik związanych z pozytywnymi wynikami szczepień, w tym z niemal całkowitym wyeliminowaniem chorób i korzyściami płynącymi z odporności stadnej. WHO posługuje się także hasztagiem #VaccinesWork, biorąc udział w szerszej ogólnokrajowej rozmowie na temat potrzeby szczepień.

Nie po prostu poinformuj.

Oprócz informowania obserwujących o Twoich usługach, ZAWSZE przypominaj internautom, aby nie diagnozowali samodzielnie problemów zdrowotnych i zapraszaj ich do umówienia się na wizytę w Twojej firmie. Jest to bardzo ważne, ponieważ potencjalni pacjenci mogą skorzystać z mediów społecznościowych w celu samodzielnej diagnozy i wykorzystać Twój profil medyczny jedynie w celu uzyskania informacji o swoim stanie, zamiast umawiać się na wizytę. Dlatego tak ważne jest, aby przypominać im o konieczności skorzystania z Twoich usług.

Do wykorzystywać media społecznościowe do angażowania pacjentów.

Zaangażowanie pacjentów to jedna z największych potencjalnych korzyści mediów społecznościowych. Kiedy szpitale lub gabinety lekarskie poświęcają czas na zapoznanie się z opiniami pacjentów – nawet negatywne komentarze – pokazują, że zadowolenie pacjenta jest priorytetem. Dostawcy powinni wykraczać poza swoje zaangażowanie w mediach społecznościowych na Facebooku, Instagramie, Twitterze i innych portalach.

Warto przeczytać!  Strategia marketingowa PlayStation i marketing mix (4P)

Nie wypróbuj płatne reklamy w mediach społecznościowych bez wcześniejszego zapoznawania się z polityką platformy.

Poznanie zasad dotyczących każdego postu w sieci społecznościowej i zasad płatnych mediów jest niezbędne, głównie w odniesieniu do opieki zdrowotnej, ponieważ istnieje wiele zasad dotyczących przedstawiania treści ludzkiego ciała, praktyk estetycznych, treści przed/po, filmów z procedurami itp. Na przykład Meta może zablokować Twój profil, jeśli naruszać jego zasady.

Do kreowanie świadomości i informacji na temat trendów w mediach społecznościowych mających wpływ na zdrowie użytkowników.

Sieci społecznościowe można wykorzystywać do informowania i zwiększania świadomości na temat trendów w mediach społecznościowych dotyczących zdrowia ich użytkowników. Pomaga to stworzyć poczucie, że Twoja organizacja jest profesjonalna i na bieżąco z technologią i tym, co dzieje się dzisiaj. Pomaga to również w walce z dezinformacją.

marketing w mediach społecznościowych dla opieki zdrowotnej

Do wypróbuj włączającą strategię komunikacji, ponieważ opieka zdrowotna jest dla każdego.

Stosuj komunikację promującą włączenie; na przykład promując usługi estetyczne, możesz przekazać przesłanie skierowane zarówno do kobiet, jak i mężczyzn. Chcesz przekonać, że jesteś dostępny dla wszystkich potencjalnych pacjentów. Pamiętaj, że Twoje treści mogą oglądać miliony ludzi i wszyscy chcą czuć się włączeni.

media społecznościowe dla służby zdrowia

Marketing w mediach społecznościowych dla opieki zdrowotnej prowadzony prawidłowo.

Marketing w mediach społecznościowych dla opieki zdrowotnej stał się integralną częścią branży opieki zdrowotnej. W obliczu stale rosnącej liczby sieci mediów społecznościowych dla podmiotów świadczących opiekę zdrowotną istotne stało się zapewnienie solidnej obecności w Internecie, aby skutecznie docierać do pacjentów i potencjalnych klientów. Strategie marketingu cyfrowego okazały się skuteczne w docieraniu do docelowej grupy odbiorców i budowaniu świadomości marki.

Wraz z ewolucją branży opieki zdrowotnej zmieniają się także strategie marketingowe w mediach społecznościowych. Wyprzedzanie konkurencji poprzez ciągłe wprowadzanie innowacji i udoskonalanie strategii marketingowych jest niezwykle istotne. W Pacific54 specjalizujemy się w opracowywaniu skutecznych strategii marketingowych dla podmiotów świadczących opiekę zdrowotną. Rozumiemy wyjątkowe potrzeby branży opieki zdrowotnej i możemy pomóc Ci zaistnieć w Internecie.

Jeśli chcesz ulepszyć swoją strategię marketingową lub ustalić nową, zapraszamy do kontaktu z nami już dziś. Nasz zespół ekspertów będzie współpracował z Tobą, aby opracować indywidualny plan, który będzie zgodny z Twoimi celami biznesowymi i zapewni wymierne rezultaty. Pomożemy Ci przenieść marketing usług opieki zdrowotnej w mediach społecznościowych na wyższy poziom. Skontaktuj się z nami dziś, aby rozpocząć!

Skontaktuj się z Pacific54 już dziś, aby uzyskać konsultacja.




Źródło