Filmy

Założyciel japońskiego studia animacji Ghibli, Hayao Miyazaki, prawdopodobnie nie odchodzi na emeryturę

  • 12 marca, 2024
  • 4 min read
Założyciel japońskiego studia animacji Ghibli, Hayao Miyazaki, prawdopodobnie nie odchodzi na emeryturę


Po zdobyciu Oscara za swój najnowszy – i rzekomo ostatni – film „Chłopiec i czapla” Hayao Miyazaki może jeszcze nie odchodzić na emeryturę…

REKLAMA

Ghibli, japońskie studio, które właśnie wygrało drugi Oskar dla najlepszej animacji pełnometrażowej Chłopiec i Czaplanie ogłosił, co planuje dalej.

Jednak założyciel Hayao Miyazaki, który w wieku 83 lat był najstarszym reżyserem kiedykolwiek nominowanym w tej kategorii, nie wykluczy nakręcenia kolejnego filmu, nawet jeśli jego następny projekt będzie filmem krótkometrażowym, a nie pełnometrażowym.

Według wieloletniego powiernika Miyazaki, jeden z najbardziej podziwianych i odnoszących sukcesy reżyserów animacji, jest nieco zawstydzony faktem, że dziesięć lat temu oświadczył, że nie będzie już kręcił filmów, powołując się na swój wiek.

„Żałuje, że oznajmił światu, że nie nakręci kolejnego filmu” – powiedział po ostatnim zwycięstwie producent Toshio Suzuki, współzałożyciel Studio Ghibli.

Legendarny twórca filmów takich jak Duchowy wyjazd I Mój sąsiad totoro rozpoczął pracę nad Chłopiec i czapla niedługo po ogłoszeniu w 2013 roku, że zamierza wycofać się z filmu.

We fragmentach dzienników z tamtego okresu, zamieszczonych w notatkach prasowych dotyczących filmu, Miyazaki pisze: „Nie ma nic bardziej żałosnego niż powiedzenie światu, że odchodzisz na emeryturę ze względu na swój wiek, a następnie powrót na ekran ponownie”.

Warto przeczytać!  Młodsza siostra przyszłej mamy Deepiki Padukone, Anisha Padukone, lubi ją irytować; Odpowiedź DP jest urocza | Wiadomości filmowe w języku hindi

„Czy starsza osoba łudząca się, że pomimo geriatrycznego zapominalstwa nadal jest w stanie, nie udowadnia, że ​​wszystko, co najlepsze, ma już za sobą?” dodaje. – Założę się, że tak.

Miyazaki rozwiał te obawy i świętował swoje Oscarowa wygrana prywatnie w swoim atelier i nie wziął udziału w wydarzeniu w studiu, powiedział Suzuki.

Suzuki powiedział, że spędził czas na analizowaniu powodów, dla których wybrano najnowszy film Ghibli i zastanawiał się, czy było to spowodowane odniesieniami do Starego Testamentu w fabule, która koncentruje się na młodym chłopcu zmagającym się z chorobą i śmiercią matki oraz relacji, jaką nawiązuje z gadającym ptakiem .

W dobie CGI i sztucznej inteligencji Miyazaki trzymał się długiego procesu ręcznego rysowania swoich animacji. Suzuki stwierdził, że ręcznie rysowane ilustracje Ghibli skuteczniej niż grafika komputerowa przedstawiają metamorfozę ptaka.

Ghibli nie zrobiło wielkiego rozgłosu dla filmu, zamiast tego wybrał powściągliwe podejście do dzieła, które powstawało 10 lat i zostało wydane po rzekomym przejściu Miyazakiego na emeryturę.

Zapytany, dlaczego Miyazaki zgolił swoją charakterystyczną brodę, Suzuki odpowiedział: „Nie chce wyglądać na ważnego”.

Warto przeczytać!  Nowy thriller akcji Liama ​​Neesona przełamuje trwającą 4 lata passę Rotten Tomatoes

„Nowa karta w historii japońskiej kinematografii”

The 96. edycja Oscarów był momentem przełomowym dla Japonii, z Godzilla Minus Jeden zdobywając nagrodę za najlepsze efekty wizualne, co oznacza pierwsze zwycięstwo Japonii w tej kategorii.

Japońskie media wychwalały zarówno filmy Ghibli, jak i Godzilla, zauważając, że podwójne zwycięstwo w Oscarach nie zdarzyło się temu krajowi od 2009 roku.

We wtorek artykuł redakcyjny gazety Yomiuri zwiastował „nową kartę w historii japońskiej kinematografii”.

Japonia jest również bardzo w tle Oppenheimeraktóry zdobył siedem Oscarów, w tym Najlepszy obraz. Film biograficzny koncentruje się na amerykańskim naukowcu pracującym nad bombą atomową. Film nie miał jeszcze premiery w Japonii.

Było tam tez Idealne dni, znakomity film Wima Wendersa o pracowniku sanitarnym, który był nominowany w kategorii Najlepszy Międzynarodowy Film Fabularny, ale nie zdobył nagrody. Japoński aktor Koji Yakusho, który wcielił się w postać łagodnego i samotnego mężczyzny, który robi zdjęcia i pielęgnuje rośliny, zdobył nagrodę dla najlepszego aktora pierwszoplanowego za rolę w Cannes w maju ubiegłego roku.

Czytać nasz wywiad z reżyserem Wimem Wendersemktóry opowiedział nam o swoim najnowszym filmie i miłości do Japonii.

Warto przeczytać!  W urodziny Alii Bhatt jej niekonwencjonalne filmy, które rzucają wyzwanie społecznym tabu | Bollywood


Źródło