Zamiana popularnych miejsc wakacyjnych na niedoceniane alternatywy może zaoszczędzić do 58% kosztów lotu
Ujawniono niedoceniane alternatywy dla niektórych popularnych wakacyjnych miejsc, a co więcej – loty do nich są tańsze.
Na przykład według Skyscannera Brytyjczycy mogliby wymienić Teneryfę na Neapol tego lata i zaoszczędzić 58 procent na lotach.
Zaleca opuszczenie neapolitańskiego lotniska i udanie się do pobliskiej wioski Atrani, położonej wzdłuż wybrzeża Amalfi, aby cieszyć się jej „kolorową przystanią na klifie i idylliczną plażą z widokiem na Morze Tyrreńskie”.
Jeśli Brytyjczycy zamienią Dalaman w Turcji na francuskie nadmorskie miasto Menton, w międzyczasie będą mogli cieszyć się większymi oszczędnościami – tego lata loty na lotnisko w Nicei, które jest oddalone o niecałą godzinę jazdy od Menton, są o 56 procent tańsze.
Skyscanner zauważa, że historyczna Mentona nazywana jest „Perłą Francji” i szczyci się malowniczymi brukowanymi uliczkami oraz ciepłym klimatem.
Zamiast lecieć do Larnaki na Cyprze, wybierz „raj dla surferów” Biarritz – Skyscanner zauważa, że loty do francuskiego kurortu są o 55 procent tańsze. Podczas pobytu na miejscu zaleca cieszenie się „spektakularnymi plażami” wraz ze wspaniałą sceną dla smakoszy i „tętniącym życiem” życiem nocnym.
Lub wymień piramidy w Kairze na „Białe Miasto” Amman w Jordanii – opisane przez Skyscanner jako „jedno z najstarszych nieprzerwanie zamieszkałych miejsc na świecie” – i zaoszczędź 45 procent na lotach.
Co więcej, strona rezerwacji lotów ujawnia, że podróżujący z Wielkiej Brytanii mogliby zaoszczędzić 35 procent na lotach, gdyby zamienili słoneczne wybrzeża Valetty na Malcie na Pulę w Chorwacji – miasto „pełne rzymskich ruin i starożytnych zabytków” oraz „skalistych plaż” .
Odkrycia te są częścią badań przeprowadzonych przez Skyscanner we współpracy z OnePoll, które wykazały również, że ogromne 88 procent Brytyjczyków jest otwartych na podróżowanie do bardziej alternatywnych lub mniej znanych miejsc.
Prawie połowa (49 procent) ankietowanych stwierdziła, że prawdopodobnie zamieniłaby swoje ulubione wakacje na alternatywną opcję, gdyby oznaczało to, że mogliby zaoszczędzić pieniądze.
A 43 procent ankietowanych Brytyjczyków przyznało, że woli zarezerwować wycieczkę do nowego i alternatywnego miejsca na wakacje niż w wypróbowanym miejscu.
Skyscanner zauważa, że odnotował wzrost wyszukiwań niedocenianych, alternatywnych miejsc docelowych, przy czym wyszukiwania Biarritz wzrosły o 166 procent, a wyszukiwania Walencji o 165 procent.
W innym miejscu w swoich badaniach Skyscanner odkrył przyjemne dla tłumu – ale wolne od tłumów – miejsca docelowe, które są popularne wśród mieszkańców Europy, ale mało znane Brytyjczykom.
Na przykład okazało się, że 52 procent ankietowanych Brytyjczyków było w Amsterdamie, ale tylko 10 procent spędzało wakacje w Hadze, siedzibie rządu holenderskiego – mimo że było tam 86 procent holenderskich podróżników.
Skyscanner zauważa, że nadmorskie miasto jest mniej zatłoczone i tańsze niż Amsterdam – zaleca bezpośredni lot do Amsterdamu już od 72 funtów w sierpniu tego roku i bezpośredni pociąg do Hagi za 12 funtów.
Co więcej, 37 procent brytyjskich podróżników odwiedziło Palmę na Majorce, ale tylko 7 procent odwiedziło El Hierro, drugą co do wielkości Wyspę Kanaryjską, w porównaniu z 20 procentami ankietowanych hiszpańskich podróżników.
Skyscanner zauważa, że podróżni z Wielkiej Brytanii mogą tego lata polecieć na Teneryfę od 200 funtów w obie strony i popłynąć promem bezpośrednio na El Hierro za około 46 funtów.
Jak podaje Skyscanner, jedna trzecia (31 procent) Brytyjczyków jeszcze nie zarezerwowała wakacji w tym roku, a 49 procent z tej grupy przyznaje, że wciąż zastanawia się nad wyborem idealnego miejsca na letnie wakacje.
Aby pomóc podróżnym znaleźć niedoceniane alternatywy dla tradycyjnych wakacyjnych atrakcji, Skyscanner uruchamia nową funkcję „Decyduj o miejscu docelowym” na Instagramie.
Hostowany za pośrednictwem funkcji „bezpośredniej wiadomości” na Instagramie bot „Destination Decider” zadaje podróżnym serię pytań związanych z podróżowaniem, zanim dopasuje ich do „idealnego” alternatywnego miejsca na wakacje.