Marketing

Zamiast czekać na swój moment w serwisie Netflix, komiksy z Bostonu tworzą własne promocje

  • 4 stycznia, 2023
  • 6 min read
Zamiast czekać na swój moment w serwisie Netflix, komiksy z Bostonu tworzą własne promocje


„Chcę zobaczyć to w starym stylu” — mówi Noonan, przemawiając na zapleczu w Capo po drugim nagraniu. „Czterdzieści pięć minut, czterdzieści minut, godzina w programie specjalnym na YouTube lub w serwisie Netflix. Ale myślę, że prawdopodobnie będzie to mieszanka wielu rzeczy.

Mieszanka, o której mówi Noonan, to wydanie specjalnego, a następnie wypuszczenie z niego klipów w mediach społecznościowych. Krótki klip z odpowiednią rutyną może stać się wirusowy na TikTok lub Instagramie i dać komikowi przypływ nowych obserwujących. Noonan mówi, że jego kierownictwo chce to zobaczyć. „Mogą to pociąć, a ja mogę iść na 10 miesięcy. . . klipy [on] wysokiej jakości film – mówi.

Noonan ma też kilku bardziej znanych przyjaciół komików, którzy mogliby wzmocnić specjalny program YouTube, kierując do niego swoich obserwujących. „Kiedyś polegaliśmy na sieciach i innych rzeczach, które nas promowały” — mówi. „Teraz bardzo na sobie polegacie”.

Zdobycie trakcji dzięki samodzielnie wydanemu programowi specjalnemu to dość niedawny rozwój, ale w 2020 roku Sam Morill i Mark Normand pokazali, jak skuteczny może być. „Out to Lunch” Normanda zgromadził 11 milionów wyświetleń, a „Up on the Roof” Morilla 1,9 miliona wyświetleń. Były komik z Bostonu, Joe List, zadebiutował swoim programem specjalnym „I Hate Myself” na platformie za pośrednictwem Comedy Central, a następnie sam wydał „Tegoroczny materiał” w maju.

Lokalnie Orlando Baxter wydał w maju „Live from South High”, a „On the Bright Side” Justona McKinneya ukazał się we wrześniu. Kilku lokalnych mieszkańców, w tym Baxter, Jim McCue i Corey Rodrigues, opublikowało programy specjalne za pośrednictwem kanału YouTube Dry Bar Comedy, który ma ponad 2,2 miliona subskrybentów.

Warto przeczytać!  Czy skupienie się na miksie promocyjnym zamiast na cenie może odzyskać lojalność klientów?

Rodrigues nagrał trzy programy specjalne w ciągu dwóch lat — „Un-Triggered” na kanale Helium Comedy Studios w październiku, a także „You’re Only a Man If You Have This” na kanale Dry Bar oraz godzinę stand-upu, którą udostępnił Stephowi Tolevowi. w „Unprotect Sets” sieci Epix, oba w 2020 roku. Dopiero gdy zaczął ciąć klipy z programów specjalnych YouTube i umieszczać je na TikTok i Instagramie, zaczął widzieć, jak jego prace się rozpowszechniają. „Kiedy zacząłem publikować kilka klipów, reakcja była szalona” — mówi Rodrigues. „Istnieje spora liczba ludzi, którzy śledzą cię, którzy nie byli na koncercie lub byli na jednym koncercie i są podekscytowani”.

Autopromocja jest kluczowym elementem sukcesu. Dla Baxtera publikowanie na YouTube było mieszanką. Jego „Live from South High” ma prawie 31 000 wyświetleń w chwili pisania tego tekstu. Mówi, że otworzyło to przed nim możliwości, ale oferta specjalna nie pojawiła się tak, jak miał nadzieję. Projekt był dla niego osobisty, kręcony w liceum w Worcester, gdzie był zarówno uczniem, jak i nauczycielem, i teraz zdaje sobie sprawę, że spieszył się z wydaniem go, zanim wymyślił strategię marketingową.

„Zdecydowanie nakłoniłem ludzi do obejrzenia go” — mówi. „Myślę, że miałem inne oczekiwania, coś w rodzaju tego, co katapultuje moją karierę. Ale myślę, że wiele z tego ma związek z tym, że go nie promuję.

Orlando BaxteraTres Gatos

Baxter przyznaje, że program specjalny nadal może dotrzeć do większej publiczności, jeśli odpowiedni klip z niego stanie się wirusowy. Cykl promocyjny nie kończy się tak, jak w przypadku oferty specjalnej na większej platformie. Jeden klip z „South High” o jego doświadczeniach jako nauczyciela zebrał 1,8 miliona wyświetleń na TikTok. Firma Baxter jest właścicielem materiału i może decydować, co dalej z nim się stanie, czy dalej go przesuwać, czy przejść do następnego projektu.

Warto przeczytać!  Raport dotyczący globalnego rynku betonu gotowego za 2023 r.: wzrost liczby projektów budownictwa komercyjnego i mieszkaniowego napędza wzrost — ResearchAndMarkets.com

„Mam nad tym kontrolę dzięki YouTube” — mówi. „Jestem dumny z tego specjału. To tylko kwestia, chcę tylko zobaczyć, co się stanie. Całym celem jest teraz zrobienie kolejnego programu specjalnego i stworzenie kolejnego programu specjalnego. ”

Kiedyś stand-upy były rzadkością. Kiedy HBO zaczęło je produkować w połowie lat 70., były domeną znanych komiksów, takich jak Robert Klein, który rozkręcił piłkę w 1975 roku, i George Carlin. Showtime i inne sieci dodały stand-upy do swoich programów, a format zyskał na popularności w latach 90., kiedy Comedy Central miał cały dzień programowy do wypełnienia. Wylądowanie w programie specjalnym było znakiem, że zrobił to komiks.

Ten krajobraz zmienił się wraz z pojawieniem się transmisji strumieniowej. Nadal istnieje pewien prestiż dla znanych komiksów wydających specjalne programy w Netflix i Amazon, ale dla zwykłych ludzi wpływ został osłabiony przez samą liczbę programów specjalnych. Tylko w Nowy Rok 2019 Netflix wypuścił 47 nowych stand-upów. Więcej platform streamingowych, takich jak Peacock, wchodzi w grę, podobnie jak wiele platform dostępnych za pośrednictwem Roku.

Warto przeczytać!  Aby przetrwać rok 2023, musisz stawić czoła lemingom

Jedną z firm korzystających z nowego krajobrazu jest 800 Pound Gorilla Media, która zajmuje się produkcją i dystrybucją multimediów audio i wideo. W 2022 roku wypuścił ponad 50 stand-upów na YouTube, a współzałożyciel Gorilla, Ryan Bitzer, postrzega tę usługę jako doskonałe narzędzie dla komików do zdobywania obserwujących i zwiększania potencjału zarobkowego w trasie.

„To nie jest nasza jedyna strategia”, mówi Bitzer. „Ale w przypadku niektórych ofert specjalnych ma to sens, prawda? Kiedy przychodzi do nas komiks i mówi: „Hej, naprawdę chcę, żeby mój projekt był skierowany do oczu, chcę mieć nowych fanów, zobaczę to wraz z trasą koncertową i wszystkimi innymi rzeczami, które mam”. YouTube jest do tego świetną drogą”.

Stand-up komediowy może już nie być znakiem, że komik dotarł na szczyt, ale raczej pojazdem, który pomoże mu się tam dostać. Mimo to Noonan ma również wartość osobistą. Oprócz tego, jak program specjalny mógłby mu pomóc zawodowo, chciał uchwycić moment w swojej karierze i zrobić to w Capo, swoim komediowym domu.

„Chcę móc kiedyś pokazać to moim dzieciom” — mówi — „i powiedzieć:„ OK, wiesz, co zrobiłem? Na przykład tuż przed twoimi narodzinami? I mam nadzieję, że nadal to robię”.

Nick A. Zaino III jest dostępny pod adresem nick@nickzaino.com.


Źródło