Biznes

Zapasy Multibagger: Shriram Pistons & Rings zyskuje 157% w ciągu roku, odnotowuje wzrost o ponad 500% w ciągu 2 lat

  • 20 maja, 2024
  • 7 min read
Zapasy Multibagger: Shriram Pistons & Rings zyskuje 157% w ciągu roku, odnotowuje wzrost o ponad 500% w ciągu 2 lat


W ostatnich latach akcje spółek pomocniczych w branży motoryzacyjnej odnotowały silny wzrost, ponieważ indyjski sektor motoryzacyjny odbił się mocno po spowolnieniu spowodowanym pandemią, co doprowadziło do znacznego wzrostu wolumenu.

Do ożywienia w sektorze motoryzacyjnym przyczyniło się kilka czynników, w tym ożywienie wzrostu gospodarczego i wyższe dochody osobiste, które zwiększyły popyt na pojazdy użytkowe (CV).

Co więcej, nastąpiło znaczące przejście z transportu publicznego na prywatny i rosnące preferencje dla premiumizacji, co doprowadziło do zwiększonego popytu na SUV-y. Warto zauważyć, że w roku finansowym 24 Indie odnotowały najwyższą w historii sprzedaż krajową pojazdów osobowych.

Przeczytaj także: NSE, BSE są dziś zamknięte z powodu wyborów do Lok Sabha

Ożywienie na rynku wiejskim doprowadziło do wzrostu sprzedaży jednośladów i dużego popytu na rowery w segmencie 200 cm3, co przyczyniło się do dużego popytu na części samochodowe. Dodatkowo wzrost sprzedaży na rynku wtórnym i eksportu jeszcze bardziej zwiększył wolumen części samochodowych.

W tej sytuacji akcje tego sektora odnotowały znaczny wzrost, a jednym z nich jest Shriram Pistons & Rings. W ciągu ostatniego roku akcje zyskały na wartości od 802,95 za sztukę do obecnego poziomu 2067, co daje wzrost o 157%.

W ciągu ostatnich dwóch lat akcje wzrosły o 512%, a w ciągu ostatnich czterech lat akcje przyniosły imponujący zwrot na poziomie 654%.

Przeczytaj także: M&M w szybkim tempie przy wyższych nakładach inwestycyjnych, nadchodzące premiery

W zeszłym tygodniu akcje spółki zwyżkowały o ponad 5% po publikacji wyników za IV kwartał i rok obrotowy 24, które były zgodne z szacunkami analityków. Przychody z działalności operacyjnej w IV kwartale wzrosły o 12,6% rok do roku (r/r) i osiągnęły poziom 802 crore, natomiast w całym roku finansowym (24 rok) przychody wzrosły o 14,5% r/r do 3351 crore.

Ponadto zysk po opodatkowaniu (PAT) wzrósł o 30,2% r/r w IV kwartale roku obrotowego 24 do 120 crore rupii. Przez cały rok podatkowy PAT kształtował się na poziomie 446 crore, co oznacza znaczną poprawę o 51,2% w porównaniu z rokiem poprzednim 295 crore.

Warto przeczytać!  Masz mniej niż 45 lat i dopiero planujesz pierwsze, własne mieszkanie? Dostaniesz bezpieczny kredyt na jego kupno | bezpieczny kredyt, pierwsze mieszkanie, kredyt mieszkaniowy dla młodych, 2 procent

Ciąg dalszy historii wzrostu

Zarząd podkreślił oczekiwania dotyczące dalszych lepszych wyników w porównaniu z podstawową branżą motoryzacyjną, napędzanych głębszą penetracją klientów i stałym wzrostem w segmentach rynku wtórnego i eksportu.

Przedstawili wytyczne dotyczące zdrowego wzrostu o 5–7% w segmencie pojazdów dwukołowych (2W) i pojazdów osobowych (PV) na rok budżetowy 25E, przy czym oczekuje się, że pojazdy użytkowe (CV) pozostaną na niezmienionym poziomie, spodziewając się wzrostu rozpoczynającego się w trzecim kwartale po wybory.

SPRL zainwestowała ok 700 milionów na budowę fabryki w Coimbatore i około Rs. Fabryka w Pithampur, której produkcja ma rozpocząć się w marcu 2024 r., kosztuje 800 milionów. Według Emkay Global Financial Services te nowe zakłady są poparte nowymi zamówieniami.

Przeczytaj także: Samochody pomocnicze a producenci OEM: Która branża jest lepsza pod względem inwestycyjnym? Oto, co mówi Motilal Oswal

Nowe moce produkcyjne w Pithampur i Coimbatore (koncentrujące się na elektrycznych układach napędowych) są w trakcie zapełniania się dzięki wygranym zamówieniom klientów. Oczekuje się, że w ciągu najbliższych kilku lat branża układów napędowych pojazdów elektrycznych (EMFI) odnotuje znaczny wzrost, ponieważ firma współpracuje z kilkoma producentami OEM z różnych segmentów.

SPRL utrzymuje agresywną strategię wzrostu poprzez fuzje i przejęcia, obecnie pracując nad dwiema transakcjami. Znaczna poprawa marży w ostatnich latach wynikała z wielu działań mających na celu poprawę produktywności, wydajności, wykorzystania mocy produkcyjnych i inicjatyw kosztowych, takich jak wykorzystanie odnawialnych źródeł energii; działania te są trwałe.

SPRL ma rozległą obecność na rynku części zamiennych, z ponad 1200 punktami kontaktowymi w Indiach i obecnością w 45 krajach, w tym kompleksową siecią serwisową. Sieć ta będzie także wspierać rozwój sektora pojazdów elektrycznych, jak podkreśla dom maklerski.

Warto przeczytać!  Wiadomości z rynku akcji i udziałów, Wiadomości ekonomiczne i finansowe, Sensex, Nifty, Rynek globalny, NSE, BSE Live IPO News

Przeczytaj także: Akcje ASK Automotive podskoczyły o 20% w ciągu miesiąca. Czy wiec będzie kontynuowany?

Shriram Pistons & Rings ugruntowała swoją pozycję czołowego producenta tłoków, sworzni tłokowych, pierścieni tłokowych i zaworów silnikowych w Indiach. Ponadto wyróżnia się tym, że jest największym eksporterem do światowych producentów OEM i rynków części zamiennych.

Jej produkty, sprzedawane pod markami SPR i USHA, cieszą się szeroką dystrybucją, obsługując cenionych producentów OEM i rynki części zamiennych zarówno w kraju, jak i za granicą. Firma należy do 100 największych dostawców dla branży motoryzacyjnej na świecie i posiada 40 zakładów produkcyjnych w Europie, obu Amerykach, Japonii, Indiach i Chinach.

Strukturalnie firma jest podzielona na trzy działy: mechatronika, serwis samochodowy i części twarde, obejmujące różnorodną ofertę, w tym między innymi tłoki do samochodów osobowych i pojazdów użytkowych.

Przeczytaj także: Pricol wzrósł o ponad 900% w niecałe cztery lata; co nas czeka?

Jasne perspektywy na przyszłość

Indie mogą być znaczącym beneficjentem, ponieważ globalni producenci OEM starają się zmniejszyć ryzyko w swoich łańcuchach dostaw w związku z niedawnymi zakłóceniami. Motorem wzrostu są korzystne trendy krajowe, takie jak rosnąca premiumizacja we wszystkich segmentach produktowych.

Ponadto naciski rządu na wprowadzenie bardziej rygorystycznych przepisów w celu dostosowania do światowych standardów, takie jak przejście z BS4 na BS6 oraz przyznanie 100% BIZ w ramach automatycznej ścieżki dla sektora części samochodowych, wzmacniają branżę.

Skupienie się rządu na „Make in India” poprzez różne inicjatywy i programy, w tym program PLI i FAME II, napędza przejście na pojazdy elektryczne (EV). Oczekuje się, że indyjski rynek motoryzacyjny będzie rósł w tempie CAGR na poziomie 6–8%, napędzany rosnącą populacją pracującą i powiększającą się klasą średnią.

Przeczytaj także: Zapasy Multibagger: wzrost o ponad 2100%, akcje Subros wzrosły 1 lakh do 23 miliony w 10 lat

Warto przeczytać!  Interwencja. Błąd urzędników. Przystanek zmorą małżeństwa

Sektor wytwarza około 7,1% krajowego PKB, co stanowi znaczny wzrost z 2,7% w latach 1992–93. Ponadto Indie oferują znaczne korzyści kosztowe, umożliwiając firmom samochodowym zaoszczędzenie do 25% na działalności w porównaniu z Europą i Ameryką Łacińską. Duża, wykwalifikowana i średnio wykwalifikowana siła robocza w kraju jest również korzystna dla pracochłonnego przemysłu samochodowego i komponentów samochodowych.

Jeśli chodzi o pojazdy elektryczne, uwaga rządu skupiona na redukcji emisji przesuwa się w stronę samochodów elektrycznych. Indie mają potencjał, aby do 2030 r. przewodzić mobilności współdzielonej, tworząc możliwości dla pojazdów elektrycznych i autonomicznych.

Przewiduje się, że wielkość rynku komponentów opartych na pojazdach elektrycznych wzrośnie do Szacunkowo do 2030 r. będzie to 640–680 miliardów Według raportów branżowych 140–150 miliardów w roku budżetowym 25. Rząd dąży do tego, aby do 2030 r. 30% sprzedaży nowych pojazdów w Indiach było pojazdami elektrycznymi. Oczekuje się, że inicjatywa „Make In India”, wspierana przez programy PLI, znacząco przyspieszy przejście na pojazdy elektryczne w kluczowych segmentach.

Przeczytaj także: Craftsman Automation przygotowuje się do przewodzenia futurystycznemu przemysłowi samochodowemu w Indiach

Chociaż branża pojazdów elektrycznych kwitnie, nadal stoi przed wieloma wyzwaniami i ma przed sobą długą drogę. W międzyczasie, wraz z rozwijającym się przemysłem motoryzacyjnym, liczba silników spalinowych (IC) będzie nadal rosła.

Zastrzeżenie: poglądy i zalecenia podane w tym artykule są poglądami poszczególnych analityków. Nie reprezentują one poglądów Mint. Radzimy inwestorom, aby przed podjęciem jakichkolwiek decyzji inwestycyjnych zasięgnęli opinii certyfikowanych ekspertów.

Odblokuj świat korzyści! Od wnikliwych biuletynów po śledzenie zapasów w czasie rzeczywistym, najświeższe informacje i spersonalizowany kanał informacyjny – wszystko jest tutaj, na wyciągnięcie ręki! Zaloguj się teraz!


Źródło