Marketing

Zapomnij o prognozach, czas na przygotowania

  • 10 stycznia, 2023
  • 6 min read
Zapomnij o prognozach, czas na przygotowania


Alex Song jest dyrektorem generalnym i założycielem Proximafirma zajmująca się analizą danych, która pomaga markom lepiej docierać do konsumentów na wszystkich głównych platformach.

Ach, styczeń… Czas nowych początków, ponownego zaangażowania w plany zdrowotne i wyznaczania celów na nadchodzący rok. Dla firm jest to również czas, kiedy liderzy czują się zmuszeni do przewidywania, co przyniesie nowy rok. Ale jeśli rok 2022 czegoś nas nauczył, to tego, że budowanie firm i ogólnie rozwój cyfrowy są w bardzo niestabilnym miejscu. Nie możemy wiedzieć, kto będzie zwycięzcą, a kto przegranym, ponieważ tak wiele rzeczy wciąż się zmienia. Między innymi nie znamy długoterminowych skutków inflacji, jak mogą zmienić się nastroje konsumentów, jak obecne platformy będą działać w I kwartale, jakie nowe platformy mogą pojawić się na scenie i jak budżety przedsiębiorstw mogą być musiały dostosować się do tych wszystkich czynników. zmienne.

Oto moja propozycja noworocznego postanowienia dla reklamodawców cyfrowych: Przestańcie czytać z fusów herbaty, kiedy nasze kubki są mętne od kakao. Nie można tworzyć konkretnych planów w oparciu o rynek, który jest w stanie ciągłej ewolucji. Zamiast tego zastanów się, co możesz zrobić, aby zachować elastyczność i przygotować się na ciągłą niepewność w 2023 roku.

Covidowe uderzenie uderza w ścianę.

Święta się skończyły, a reklamodawcy cyfrowi muszą stawić czoła utrzymującemu się kacowi po intensywnych dniach przyspieszonych zwrotów. W ciągu ostatnich kilku lat pojawiła się narracja marketingowa, która uśpiła nas w przekonaniu, że impreza będzie trwała w nieskończoność. Argument wyglądał następująco: pandemia Covid wymusiła pojawienie się nowych technologii i procesów, które w końcu by się pojawiły. Ale ponieważ w czasie pandemii istniało duże zapotrzebowanie na rozwiązania cyfrowe, posunęliśmy się dalej, a rynek szybciej dotarł tam, gdzie zmierzał. Covid wymusił przyspieszenie trajektorii marketingowej, na której i tak znajdowała się reklama, a teraz reklamodawcy powinni spodziewać się niezmiennie wysokich zwrotów w dającej się przewidzieć przyszłości.

Warto przeczytać!  Jak Sonos planuje wprowadzić na rynek głośniki dźwięku przestrzennego dla mas

Ale dzisiaj, w (głównie) świecie post-Covidowym, reklamodawcy zdali sobie sprawę, że to przyspieszenie nie było nową normą, na którą liczyliśmy. To był po prostu wybuchowy moment w czasie. Wzrost, który obserwowaliśmy w latach 2020-2021, w znaczący sposób się rozproszył, a reklamodawcy wciąż dostosowują się do tej rzeczywistości. To, w połączeniu z iOS 14 i zmianami wprowadzonymi przez Apple w zakresie śledzenia i przejrzystości aplikacji, a także niemal całkowitą implozją Twittera, sprawiło, że reklamodawcy trzymali się za brwi, gdy wytrzeźwieli po miłej, długiej, lukratywnej imprezie.

Wydajność jest kwestią przetrwania.

W 2023 roku nadal będziemy doświadczać zmienności i niepewności. Mogą pojawić się prawdziwi zwycięzcy, a nowi gracze mogą zająć silniejszą pozycję. Niektóre platformy, takie jak Snapchat i Twitter, mogą nie być w stanie wydostać się z bałaganu, w którym się znajdują. Musimy po prostu poczekać i zobaczyć.

Ale oto, co wiemy na pewno: jeśli chodzi o reklamę, zarządy będą nadal trzymać się swoich mantr dotyczących utrzymania skupienia, dyscypliny i rentowności. Efektywne wydatki na reklamę będą kwestią przetrwania dla wszystkich firm.

Nikt nie lubi niepewności, ale reklama cyfrowa została zaprojektowana właśnie w tym celu. Jest widoczny, mierzalny i wyjątkowo elastyczny. Niskie koszty zmiany reklamy cyfrowej sprawiają, że jest to idealne narzędzie w Twoim zestawie narzędzi. Oto, co musisz zrobić, aby przygotować się na nowy rok.

Warto przeczytać!  5 sposobów wykorzystania sztucznej inteligencji i automatyzacji do tworzenia lojalnych klientów

Przygotuj się na najgorsze i miej nadzieję na najlepsze.

Zdecyduj się skoncentrować swoją strategię marketingową na tych trzech koncepcjach, a będziesz w stanie lepiej dostosować się do stale zmieniającego się rynku w 2023 roku.

1. Iteruj, iteruj, iteruj. Przetestuj swoją kombinację kanałów, ponownie przydziel budżet i kontynuuj zmianę strategii, aby zoptymalizować wyniki. Nie zakładaj, że Twój plan marketingowy jest kiedykolwiek „zrobiony”. Musisz zachować elastyczność, aby być odpornym.

2. Polegaj na sztucznej inteligencji, aby poprawić wyniki. Pojawiają się nowe narzędzia i technologie, które mogą pomóc reklamodawcom dotrzeć do docelowych odbiorców przy jednoczesnym poszanowaniu zasad prywatności ustanowionych przez iOS 14. Sztuczna inteligencja i rozwiązania do uczenia maszynowego w połączeniu z analizą danych mogą zapewnić dostęp do dostosowanych odbiorców, co zapewnia niezwykłą skuteczność i wydajność targetowania. W niedawnej ankiecie przeprowadzonej przez Proxima wśród 150 marketerów: „Nieco ponad 30% uczestników twierdzi, że korzysta z rozwiązań danych innych firm w celu zwiększenia skuteczności marketingu, a 60% znajduje lepsze targetowanie i większy zwrot z wydatków na reklamę (ROAS)”.

3. Podejmuj skalkulowane ryzyko z nowymi platformami. Zamiast stosować podejście scattershot z mniejszymi platformami, stawiaj konkretne zakłady na obszary, które Twoim zdaniem będą działać. Aby pozostać w grze, zawsze musisz przeznaczać część swojego budżetu na testy. Możesz jednak użyć wskaźników z 2022 r., aby określić, gdzie wśród nowszych platform wystąpił najniższy koszt pozyskania, a następnie zacząć budować na tym rozmachu. Chodzi o to, aby pozostać zdyscyplinowanym i skoncentrowanym, jednocześnie eksperymentując na małe sposoby, aby uzyskać wgląd w to, gdzie postawić większe zakłady w przyszłości.

Warto przeczytać!  Przewiduje się, że globalny rynek zarządzania flotą osiągnie 41,54 mld USD do 2031 r. z 8,35 mld USD w 2022 r., rosnąc w CAGR na poziomie 19,52% w okresie prognozy 2022-2031

Jeśli jesteś reklamodawcą, który wkracza w rok 2023 z kacem, który trwa od boomu, a potem do upadku, stworzenie elastycznego, iteracyjnego planu może być tylko metaforyczną pomocą, której potrzebujesz, aby przetrwać nowy rok. Zamiast marnować czas na przewidywanie nieprzewidywalnej przyszłości, zastanów się, jak możesz nadal robić postępy w obliczu dzisiejszych wyzwań. A w międzyczasie odpocznij, napij się płynów i wyciągnij sprzęt do ćwiczeń, aby przygotować się na nadchodzące zimowe wyzwania marketingowe.


Forbes Technology Council to społeczność światowej klasy CIO, CTO i dyrektorów ds. technologii. Czy kwalifikuję się?



Źródło