Marketing

Zasady budowania skutecznej strategii z influencer marketingiem, ET BrandEquity

  • 2 lutego, 2023
  • 5 min read
Zasady budowania skutecznej strategii z influencer marketingiem, ET BrandEquity


<p>Rohit Raj, Bhuvan Bam, Zeenah Vilcassim, Aditya Gurwara i Anirban Roy Choudhury (LR)</p>
Rohit Raj, Bhuvan Bam, Zeenah Vilcassim, Aditya Gurwara i Anirban Roy Choudhury (LR)

Od czasów, gdy rodzice mówili swoim dzieciom, żeby zostały lekarzem, inżynierem lub prawnikiem, dziś millenialsi mają okazję powiedzieć „chcę być youtuberem”. Było to możliwe dzięki znacznemu wzrostowi branży influencer marketingu i jej spektrum świadomości.

Nawet dzisiejsze marki wolą influencerów niż celebrytów, aby stworzyć czynnik wiarygodności wśród docelowych odbiorców. Prawie 48 procent prowadziło kampanie influencerskie na TikTok, według The State of Badanie Influencer Marketing 2021.

Według raportu Think With Google dotyczącego wpływu gwiazdy YouTube, 70 procent nastoletnich subskrybentów YouTube twierdzi, że bardziej utożsamia się z twórcami YouTube niż z tradycyjnymi celebrytami.

Sześciu na dziesięciu subskrybentów YouTube skorzystałoby z porad swojego ulubionego twórcy zamiast ulubionej osobowości telewizyjnej lub filmowej.

W ten sam sposób Rohit Raj, założyciel BB Ki Vines Production, Bhuvan Bam, założyciel BB Ki Vines, Zeenah Vilcassim, dyrektor marketingu, Bacardi India i Aditya Gurwara, współzałożyciele i sojusze marek, Qoruz odkrył klucz do budowania skuteczna strategia marketingu influencerskiego na Digiplus Fest 2023.

Warto przeczytać!  Reklamy Ozempic wydają się być wszędzie. Martwią się tym lekarze i eksperci od etyki

Wraz ze zmieniającymi się czasami zmieniają się również rozmowy twórców z markami. Od startupów po FMCG, dziś każda marka inaczej niż kiedyś postrzega twórców.

Raj powiedział: „Kiedy zaczynaliśmy w 2015 roku, Bhuvan był pewien, że nie chcemy przejmować marek. Ale w latach 2016-2018 mieliśmy do czynienia ze startupami i moim codziennym wyzwaniem było wprowadzanie na pokład marek FMCG. Ale teraz ta cała krzywa znalazła się po drugiej stronie.

Wyjaśnił, że wcześniej dostarczano szablon i twórcom trudno było uwzględnić aktualne treści. Ale teraz dana jest swoboda twórczości.

Mówiąc z perspektywy marki, Vilcassim uważa, że ​​jeśli marki oczekują od swojego influencera wszystkiego, co jest związane ze świadomością marki i kreatywnością treści, poniosą porażkę. Marki muszą mieć odpowiedni marketing-mix. Wtedy mogą cofnąć się o krok i zaufać procesowi.

Obecnie w Indiach jest 512 milionów aktywnych użytkowników mediów społecznościowych, powiedział dyrektor Bacardi. Od strony widzów konsumenci, którzy angażują się w działania z influencerami, są mądrzejsi niż kiedykolwiek wcześniej. Mogą z łatwością wykryć różnicę między treściami faszerowanymi marką a treściami autentycznymi.

Jeśli chodzi o ewolucję ekonomii twórców na przestrzeni lat, dostęp do internetu i jego powszechny zasięg w każdym zakątku kraju zmienił grę. Twórcy treści przybyli, aby tworzyć treści w swoich domach i to zmieniło całą grę.

Warto przeczytać!  Wiadomości z rynku akcji i akcji, Wiadomości z gospodarki i finansów, Sensex, Nifty, Rynek globalny, NSE, BSE Wiadomości z IPO na żywo

Gurwara powiedział: „Jio oddał moc internetu w ręce każdego obywatela kraju. To naprawdę zmieniło grę. Włożyli telefon w ręce każdego Hindusa”.

„Dzisiaj widzisz agencje i twórców pochodzących z każdego zakątka kraju i ze wszystkich środowisk, co jest dobrym przykładem tego, jak szybko idzie influencer marketing” – dodał.

Nawet jeśli populacje poziomu II lub III nie mają pieniędzy na zakup sprzętu tak drogiego, jak uznani twórcy, mogą tworzyć treści regionalne na Instagramie, YouTube i docierać do mas.

Bam wspomina: „Siedem lat temu kręciłem za pomocą telefonu komórkowego Nexus, a potem YouTube wysłał mi Pixela One do nagrywania. Od tamtej pory używam tego samego telefonu. Ludzie nigdy nie idą na film i nie mówią „Co za kamera!”, zawsze mówią „Co za historia!”. Dlatego treść ma znaczenie, a nie nośnik lub wyposażenie treści”.

Podkreślając aspekt zwrotu z inwestycji opartego na pomiarach, Vilcassim uważa, że ​​zawsze wraca on do celu, w jakim marka próbuje wykorzystać influencera. Może to działać tylko dla perspektywy zasięgu lub zaangażowania. Dla innych może to być również prowadzenie konwersacji kulturowych.

Warto przeczytać!  OurX wprowadza spersonalizowaną platformę do pielęgnacji włosów teksturowanych

Dlatego nigdy nie jest ważne, czy twórcy mają 25 milionów obserwujących. Ważne jest, czy ludzie naprawdę angażują się w swoje treści, ponieważ na koniec dnia właśnie to ma znaczenie dla marek, które mają przewagę nad konkurencją.

Na zakończenie dyskusji Bam opowiedział o swoim procesie tworzenia treści zintegrowanych z marką. „Kreatywność to proces krok po kroku. Nie tworzę scenariusza, a potem umieszczam w nim markę. Nie jestem sprzedawcą. Po prostu mówię ludziom, że używam tego produktu i ty też powinieneś poprzez historię.

Dyskusje panelowe, prezentacja raportu, rozrywka na żywo, nocny szczyt, warsztaty i nie tylko — oto krótki przegląd tego, co będzie na DigiPlus Fest 2023

  • Opublikowano 2 lutego 2023 r. o 15:21 czasu IST

Dołącz do społeczności 2M+ profesjonalistów z branży

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać najnowsze informacje i analizy.


Źródło