Motoryzacja

Zasady EPA dotyczące zanieczyszczenia samochodów mogą zwiększyć sprzedaż pojazdów elektrycznych do 67% do 2032 r

  • 12 kwietnia, 2023
  • 4 min read
Zasady EPA dotyczące zanieczyszczenia samochodów mogą zwiększyć sprzedaż pojazdów elektrycznych do 67% do 2032 r


WASHINGTON — EPA w środę ujawniła swoje najsurowsze limity zanieczyszczenia rury wydechowej pojazdu, posunięcie regulacyjne, które może pobudzić większą sprzedaż pojazdów elektrycznych w USA

Proponowane normy emisji z pojazdów obejmują lata modelowe 2027–2032 dla pojazdów lekkich i średnich. W połączeniu z zachętami federalnymi i innymi inwestycjami mogą przyspieszyć trwające przejście na pojazdy elektryczne, jednocześnie ograniczając szkodliwe zanieczyszczenia w sektorze transportowym, największym w kraju źródle emisji gazów cieplarnianych i głównej przyczynie zanieczyszczenia powietrza.

Zgodnie z propozycją, pojazdy elektryczne mogłyby stanowić 67 procent sprzedaży nowych pojazdów lekkich i 46 procent sprzedaży pojazdów o średniej ładowności w roku modelowym 2032, zgodnie z prognozami EPA.

„Proponując najbardziej ambitne normy zanieczyszczenia dla samochodów osobowych i ciężarowych, spełniamy obietnicę administracji Bidena-Harrisa dotyczącą ochrony ludzi i planety, zapewniając krytyczne redukcje niebezpiecznego zanieczyszczenia powietrza i klimatu oraz zapewniając znaczące korzyści ekonomiczne, takie jak niższe zużycie paliwa i konserwacja koszty dla rodzin” – powiedział w oświadczeniu administrator EPA, Michael Regan.

„Te ambitne standardy są łatwo osiągalne dzięki programowi„ Inwestowania w Amerykę ” prezydenta Bidena, który już napędza historyczny postęp w budowaniu większej liczby amerykańskich samochodów elektrycznych i zabezpieczaniu globalnej konkurencyjności Ameryki” – dodał.

Warto przeczytać!  Toyota osiąga rekordową listopadową produkcję

EPA stwierdziła, że ​​jej proponowane normy mają zaoszczędzić konsumentom 12 000 USD w całym okresie eksploatacji lekkiego pojazdu w porównaniu z pojazdem, który nie podlega nowym limitom zanieczyszczenia rury wydechowej.

W przypadku pojazdów lekkich normy emisji byłyby coraz bardziej rygorystyczne każdego roku, co spowodowałoby średni docelowy poziom emisji gazów cieplarnianych dla całej floty wynoszący 82 gramy dwutlenku węgla na milę w roku modelowym 2032.

W przypadku pojazdów o średniej ładowności normy również stają się coraz bardziej rygorystyczne i przewiduje się, że do roku modelowego 2032 średni cel wyniesie 275 gramów CO2 na milę.

Propozycja wymagałaby zmniejszenia emisji CO2 przez łączną flotę rok do roku o 18 procent w roku modelowym 2027; 13 proc. w 2028 r.; 15 proc. w 2029 r.; 8 proc. w 2030 r.; 9 proc. w 2031 r.; i 11 procent w 2032 r. Odpowiada to średniej redukcji emisji CO2 przez łączną flotę rok do roku w latach modelowych 2027-2032 o 13 procent.

Dla porównania, zgodnie z regułą dla pojazdów z roku modelowego 2023-26, normy emisji rosną w sposób rygorystyczny od około 5 do 10 procent każdego roku modelowego. Normy określają ogólnobranżowy cel 161 gramów dwutlenku węgla na milę – lub 40 mpg na naklejkach na szyby – do roku modelowego 2026.

Warto przeczytać!  Recenzje Mercedes-Benz EQS SUV 2023: Najwyższy tron ​​staje się zielony

EPA stwierdziła, że ​​proponowane przez nią normy dotyczące lekkich pojazdów w roku modelowym 2032 mogą doprowadzić do 56-procentowej redukcji przewidywanych średnich docelowych poziomów emisji gazów cieplarnianych dla całej floty w porównaniu ze standardami z roku modelowego 2026. W przypadku norm o średnim obciążeniu przewiduje się, że redukcja wyniesie 44 procent.

Oczekuje się, że propozycja dotycząca lekkich i średnich pojazdów zapobiegnie emisji dwutlenku węgla o 7,3 miliarda ton do 2055 r., „co odpowiada wyeliminowaniu wszystkich emisji gazów cieplarnianych z całego obecnego sektora transportu w USA przez cztery lata” – podała agencja.

Podczas gdy normy dotyczące lekkich pojazdów nadal opierają się na śladzie pojazdu, EPA proponuje zmianę krzywych śladu pojazdu „w celu spłaszczenia nachylenia każdej krzywej i zmniejszenia liczbowej różnicy w rygorystyczności między krzywymi samochodu osobowego i ciężarowego”, zgodnie z wniosek.

Proponuje również zrewidowanie niektórych elastyczności w zakresie zgodności, w tym całkowite wycofanie programu kredytów poza cyklem – który umożliwia producentom samochodów kredyty emisji dla technologii, takich jak silniki start-stop i reflektory o wysokiej wydajności – do roku modelowego 2031 i ograniczenie kwalifikowalności do wewnętrznych pojazdy z silnikiem spalinowym.

Warto przeczytać!  Zyski GM Q2: Zysk netto wzrósł o 52%; firma podnosi prognozę na 2023 r

Również w środę EPA wydała proponowane normy emisji gazów cieplarnianych fazy 3 dla ciężkich pojazdów zawodowych, takich jak samochody dostawcze i autobusy szkolne, które uzupełniają kryteria dotyczące norm dotyczących zanieczyszczeń sfinalizowanych w grudniu. Zasada ta obejmuje lata modelowe 2028-32 i zmienia niektóre standardy na rok modelowy 2027, które zostały ustanowione w regule fazy 2.

EPA przewiduje, że do 2055 roku proponowane normy dla pojazdów lekkich, średnich i ciężkich zapobiegną emisji prawie 10 miliardów ton CO2.


Źródło