Marketing

Zawyżone nakłady SPH Media mogą podważyć zaufanie czytelników i partnerów biznesowych: ekspertów marketingu

  • 11 stycznia, 2023
  • 4 min read
Zawyżone nakłady SPH Media mogą podważyć zaufanie czytelników i partnerów biznesowych: ekspertów marketingu


Według raportu ST, dyrektor generalny SPH Media, Teo Lay Lim, powiedział w e-mailu wysłanym we wtorek wieczorem, że dane o nakładzie nie były wykorzystywane jako podstawa do pakietów reklamowych.

„Nasze stawki medialne i pakiety reklamowe są oparte na zasięgu i czytelnictwie poszczególnych tytułów oraz naszych rozwiązań SPH Media jako całości” – napisała.

Podczas gdy reklamodawcy SPH milczą po incydencie, eksperci twierdzą, że niektórzy mogą skorzystać z okazji, aby renegocjować lepszą ofertę.

„Natychmiastową konsekwencją dla agencji jest to, że wielu klientów będzie kwestionować, czy ich inwestycje w SPH naprawdę przyniosły oczekiwane rezultaty”, powiedział partner zarządzający agencji kreatywnej Blak Labs Charlie Blower.

Dodał, że w niektórych przypadkach reklamodawcy mogą nawet prowadzić kampanie.

CNA zwróciło się do kilku głównych reklamodawców, w tym banków, i co najmniej dwóch odmówiło komentarza.

Rzecznik FairPrice powiedział, że chociaż grupa „nie jest w tej chwili w stanie udzielić dalszych komentarzy, jesteśmy w kontakcie z SPH Media w tej sprawie, aby ustalić fakty”.

Inna, niskobudżetowa linia lotnicza Scoot, powiedziała: „Nie komentujemy poufnych umów, w tym naszych strategii medialnych i inwestycji, i zajmiemy się nimi offline z odpowiednimi stronami”.

Warto przeczytać!  Zaadaptowałbym strategię Buffetta i już teraz zacząłbym kupować najlepsze akcje w Wielkiej Brytanii

W poniedziałek Ministerstwo Komunikacji i Informacji (MCI) poinformowało, że przeprowadza własny przegląd w celu ustalenia, czy niespójności w danych dotyczących obiegu mają wpływ na decyzję o finansowaniu oraz kwotę, którą rząd zobowiązał się do sfinansowania SPH Media.

W lutym zeszłego roku minister ds. komunikacji i informacji Josephine Teo powiedziała, że ​​rząd zapewni funduszowi fundusze w wysokości do 180 mln dolarów australijskich rocznie przez następne pięć lat.

Odpowiadając na zapytania CNA, Advertising Standards Authority of Singapore (ASAS) – który nadzoruje treść reklam, aw szczególności standardy etyczne – powiedział, że nie otrzymał żadnych informacji zwrotnych na temat reklam związanych z danymi dotyczącymi nakładów SPH Media.

Przewodniczący ASAS, profesor Ang Peng Hwa, dodał, że sprawa wykracza poza kompetencje władz.

CNA skontaktowało się również z Association of Advertising and Marketing Singapore w celu uzyskania komentarzy.

W trakcie dochodzenia eksperci twierdzą, że nie jest jasne, jak bardzo incydent wpłynie na reklamodawców.

Elaine Poh, dyrektor zarządzająca i szefowa działu krajowego w Publicis Media, powiedziała, że ​​dane dotyczące nakładów i nakładów są rzadziej wykorzystywane w ocenie mediów.

Warto przeczytać!  2023-05-05 | OTCQX:CBWA | Informacja prasowa

Zamiast tego reklamodawcy i agencje mogą wziąć pod uwagę inne czynniki, takie jak siła treści redakcyjnej, skład czytelników w porównaniu z grupą docelową, a także środowisko medialne, które wydobywa to, co najlepsze w przekazie reklamowym, powiedziała.

Profesor nadzwyczajny Li Xiuping z National University of Singapore Business School zauważył również, że kluczowe wskaźniki wydajności dla każdej umowy między firmą prasową a menedżerami marki mogą być różne.

„Na przykład mogą monitorować skuteczność swoich reklam, patrząc na wzrost przychodów, zamiast patrzeć tylko na zasięg” – powiedziała.

Jednak eksperci zgodzili się, że 10-12-procentowa rozbieżność wystarczy, aby wywołać znaczące konsekwencje dla reklamodawców.

„Jeśli dochodzenie wykaże, że ktoś manipulował liczbami, może to mieć znaczący wpływ na partnerów biznesowych i czytelników, ponieważ dla reklamodawców lub firm, które chcą reklamować swoją działalność, bardzo ważne jest, aby ludzie ufali temu, co publikują” – powiedział Assoc Prof Li.

Ale biorąc pod uwagę krajobraz cienkich mediów w Singapurze, niektórzy twierdzą, że dopiero się okaże, czy któryś zerwie swoje główne kontrakty z SPH Media.

Warto przeczytać!  ISM Middle East osiąga najwyższy w historii poziom powierzchni wystawienniczej na targi w 2023 roku

„Jako singapurska drukarnia narodowa, SPH nadal będzie odgrywać rolę w strategii i miksie medialnym” — powiedziała pani Poh, zauważając, że ma zasięg 2,1 miliona czytelników we wszystkich swoich tytułach drukowanych i cyfrowych.

„Chociaż SPH będzie dokładniej przyglądać się liczbom uzasadniającym umieszczenie reklamy, reklamodawcy mogą ściśle współpracować ze swoimi agencjami medialnymi, aby określić, które wskaźniki należy mierzyć i powiązać z celami kampanii i zamierzonymi wynikami”.


Źródło