Biznes

„Zbyt ambitni” producenci samochodów stanowią ryzyko dla indyjskiego rynku samochodowego, mimo że nie brakuje popytu

  • 21 sierpnia, 2024
  • 4 min read
„Zbyt ambitni” producenci samochodów stanowią ryzyko dla indyjskiego rynku samochodowego, mimo że nie brakuje popytu


Nowe Delhi:Według Federacji Stowarzyszeń Dealerów Samochodowych (FADA) rekordowa liczba samochodów i SUV-ów warta 73 000 crore rupii zgromadzona w salonach sprzedaży jest wynikiem „zbyt ambitnych” producentów, a nie spadku popytu ze strony klientów.

FADA, która reprezentuje ponad 15 000 salonów samochodowych, stwierdziła, że ​​poziom zapasów wzrósł do maksimum 67–72 dni, w przeciwieństwie do pożądanego poziomu 30-dniowego zapasu opłaconego. Jednakże, jak stwierdzono, jest to bardziej związane z nadpodażą niż ze spadkiem popytu.

„Nie ma spowolnienia popytu. Popyt jest bardzo dobry” – powiedział ThePrint prezes FADA Manish Raj Singhania. „Pomimo osiągnięcia tak ogromnego wzrostu w ostatnim roku finansowym (sprzedaży PV), widzimy, że sprzedaż pojazdów osobowych rośnie z miesiąca na miesiąc. Po prostu producenci OEM (producenci oryginalnego sprzętu) są zbyt ambitni. Każdy chce zdobyć dodatkowy udział w rynku”.

Podkreślił, że stanowi to poważne ryzyko dla stabilności dealera, dodając, że dealerzy nie narzekaliby, gdyby taki poziom zapasów został zgromadzony przed sezonem świątecznym. Jednak zapasy zostały przesunięte w tradycyjnie ubogich miesiącach sprzedaży, lipcu i sierpniu.

Warto przeczytać!  Wiadomości z rynku akcji i udziałów, Wiadomości ekonomiczne i finansowe, Sensex, Nifty, Rynek globalny, NSE, BSE Live IPO News

Zapytany o możliwość zwiększenia zapasów przed nadchodzącym sezonem świątecznym, powiedział, że dealerzy w Indiach „są teraz na krawędzi”. „Dealerzy nie mogą wchłonąć więcej zapasów… jeśli sprzedaż się odbywa, dlaczego dealerzy mieliby mieć coś przeciwko dodatkowym zapasom? Im więcej sprzedamy, tym większy zysk dla nas”.

„OEM-y powinny dostosować swoją produkcję i sprzedaż hurtową do sprzedaży detalicznej” – dodał Singhania. „Nie mogą przesadzić. Z jednej strony OEM-y wciąż pozbywają się pojazdów, których zapasy są już dostępne, a z drugiej strony niewiele wariantów modeli będzie miało długi okres oczekiwania”.

Ta nierównowaga, jak powiedział, podniosła kwestię, w jaki sposób producenci oceniają swój łańcuch dostaw. „Muszą skalibrować i być bardziej elastyczni w kwestii produkcji większej liczby pojazdów, które mają długie okresy oczekiwania”.

FADA dwukrotnie w ciągu dwóch miesięcy napisała do Stowarzyszenia Indyjskich Producentów Samochodów (SIAM), protestując przeciwko rzekomemu zarzucaniu dealerom zbytu.

W drugim liście z 13 sierpnia, opublikowanym w czasopiśmie The Print, FADA podkreśliła gwałtowny wzrost poziomu zapasów z około 6 lakh jednostek w czerwcu do około 7,3 lakh jednostek w lipcu.

Warto przeczytać!  Sztuczna inteligencja zmieni zasady gry w Indiach w zakresie usług obywatelskich: Arundhati firmy Salesforce | Wiadomości Firmowe

Domagała się również natychmiastowego zaprzestania praktyki wypychania zapasów przez producentów OEM wbrew woli dealerów, dodając, że zagrożona jest kondycja finansowa dealerów. Odpowiadając na pierwszy list FADA, SIAM oświadczyło, że zajmie się tą kwestią na posiedzeniu rady wykonawczej. Poprosiło jednak, aby dealerzy zajęli się tą sprawą ze swoimi partnerami OEM.

The Print zwróciło się do SIAM z prośbą o oświadczenie. Niniejszy raport zostanie zaktualizowany w miarę otrzymania odpowiedzi.

Singhania dodał, że chociaż niektórzy producenci OEM świetnie radzą sobie z planowaniem dostaw i mają dobre systemy zarządzania biznesem, inni działają po prostu na podstawie przeczuć.

Dodał, że biorąc pod uwagę różne wersje modelu, paliwa, skrzyni biegów i opcji kolorystycznych, ustalenie dynamiki łańcucha dostaw wiązało się z wieloma permutacjami i kombinacjami.

Odpowiadając na pytania dotyczące wskaźników stanu zapasów FADA, Singhania wyjaśnił, że FADA pobiera dane dotyczące sprzedaży hurtowej z portalu SIAM, a dane dotyczące sprzedaży detalicznej z portalu Vahan.

„W portalu Vahan brakuje danych dla Telangany, ale mamy dane dotyczące sprzedaży detalicznej. Stan odpowiada za około 4,25% całkowitej sprzedaży detalicznej w Indiach, więc (jeśli) to uwzględnimy, otrzymamy wszystkie dane dotyczące sprzedaży detalicznej w Indiach. Hurtownie minus wszystkie dane dotyczące sprzedaży detalicznej w Indiach to sposób, w jaki otrzymujemy nasze dane dotyczące wstępnych opłaconych zapasów. To proste obliczenie”, powiedział Singhania.

Warto przeczytać!  Wiadomości z rynku akcji i akcji, Wiadomości z gospodarki i finansów, Sensex, Nifty, Rynek globalny, NSE, BSE Wiadomości z IPO na żywo

Dodał również, że producenci OEM zwykle mają przewagę, a dealerzy nie są w stanie odmówić przyjęcia towaru.

„Nie możemy odmówić. Pracujemy nad miesięcznymi celami i akceptujemy sprzedaż pod presją itp. Producenci OEM nie muszą być zbyt ambitni. Wzrost powinien być dostosowany do realiów rynku. Na przykład producent X osiąga 5% wzrostu rok do roku, ale aspiruje do 30% wzrostu i produkuje zgodnie z tym i sprzedaje pojazdy dealerom” – dodał Singhania.

(Edytowane przez Tikli Basu)


Przeczytaj także: Air India przewiozło 13,5% pasażerów krajowych do czerwca, ale 70% z nich odmówiono wejścia na pokład. Oto dlaczego



Źródło