Marketing

ZEAL i BildungsChancen wspierają projekty społeczne kwotą 15 milionów euro – European Gaming Industry News

  • 19 kwietnia, 2023
  • 5 min read
ZEAL i BildungsChancen wspierają projekty społeczne kwotą 15 milionów euro – European Gaming Industry News


Czas czytania: 4 minuty

W celu rzekomego ograniczenia uzależnienia od hazardu Holandia położyła podwaliny pod kompleksowy zakaz nieukierunkowanych reklam hazardu.

Reklama hazardu odniesie znaczący sukces w Holandii. Samorząd planuje wprowadzenie kompleksowego zakazu reklam nieukierunkowanych, próbując zmniejszyć uzależnienie od hazardu.

Hazard online stał się legalny w Holandii w październiku 2021 r. Od tego czasu lokalny urząd hazardowy, Kansspelautoriteit, wydał licencje ponad 20 firmom. W naturalny sposób doprowadziło to również do wzrostu reklam hazardowych, a operatorzy chcą zwiększyć liczbę graczy.

Władze zauważyły ​​to i szybko zaczęły wycofywać reklamy hazardowe. Jednym z pierwszych kroków podjętych przez prawodawców w celu kontrolowania reklam hazardowych było powstrzymanie celebrytów przed pojawianiem się w reklamach. Podczas gdy celebryci, aw szczególności emerytowani piłkarze, byli częstym widokiem w reklamach hazardu, wkrótce to się skończyło.

Zrozumienie zakazu reklam nieukierunkowanych

Argumentem w centrum tej dyskusji jest ochrona grup szczególnie wrażliwych. W przypadku gier hazardowych online władze holenderskie ustaliły, że młodzież w wieku od 18 do 24 lat powinna być uważana za grupę wrażliwą.

Minister ochrony prawnej Franc Weerwind opracowuje przepisy chroniące te wrażliwe grupy przed nieukierunkowaną reklamą.

Jak sama nazwa wskazuje, reklama nieukierunkowana odnosi się do każdego rodzaju reklamy, która nie jest skierowana do określonej grupy. Niektóre przykłady to reklamy na wiatach przystankowych, billboardach, drogowskazach. W przeciwieństwie do ukierunkowanych reklam online, reklamy nieukierunkowane są widoczne dla wszystkich.

Warto przeczytać!  Strategia marketingowa - strategia linii produktów: pięć podejść

„Już teraz obserwujemy przesunięcie w wydatkach budżetów marketingowych naszych partnerów ze zwykłych kanałów mediowych na kanał afiliacyjny. Oczekujemy, że będzie to kontynuowane w nadchodzących miesiącach. Zwłaszcza po wejściu w życie nowej ustawy w lipcu, z większością partii będziemy jeszcze intensywniej współpracować – mówi Michael Fancher CCO Onlinecasino.amsterdam.

W szczególności piłka nożna odniesie wielki sukces. Prawdopodobnie zauważyłeś wzrost reklam związanych z hazardem na strojach i stadionach. Witryny bukmacherskie i kasyna online inwestują znaczne kwoty w reklamę wydarzeń sportowych. To oczywiście ma sens, biorąc pod uwagę, że fani sportu prawdopodobnie również będą przyciągać zakłady.

Jednak reklama podczas wydarzeń sportowych również wchodzi w zakres reklamy nieukierunkowanej. Oznacza to, że drużyny piłkarskie i inne organizacje muszą znaleźć odpowiedniego następcę. Ze względu na duże sumy pieniędzy władze są skłonne wstrzymać zakaz na kilka lat.

Podczas gdy pierwszy zestaw przepisów dotyczących nieukierunkowanych reklam hazardowych ma zostać wprowadzony już w lipcu 2023 r., drużyny sportowe będą miały swego rodzaju „okres karencji”. Zakaz sponsorowania wydarzeń jest już zaplanowany na 2024 rok. Tymczasem zespoły będą miały czas do 2025 roku, zanim zakaz dotknie również ich. Ten dwuletni okres ma zapewnić im wystarczająco dużo czasu na znalezienie odpowiedniego zastępcy.

Warto przeczytać!  Strategia marketingowa PlayStation i marketing mix (4P)

Kary dla firm niezgodnych z nowymi przepisami mogą być dość wysokie, czego można się doszukać w kilku przykładach. JOI Gaming i Toto Online otrzymały początkowo ostrzeżenia, a później zostały ukarane grzywną za kierowanie reklam do wrażliwych grup. Podobno grzywny sięgały nawet 400 000 euro.

Nieukierunkowana reklama i uzależnienie od hazardu

Czy naprawdę istnieje jakiś związek między nieukierunkowaną reklamą hazardu a wzrostem uzależnienia od hazardu?

Ostatnie badania wykazały coś przeciwnego. Niedawny raport Narodowego Systemu Informacji o Alkoholu i Narkotykach pokazuje, że uzależnienie od hazardu spadło w ciągu ostatnich dwóch lat.

Jednocześnie niedawne badanie przeprowadzone przez firmę Nielsen pokazuje, że wydatki na reklamę hazardu wzrosły aż o 15 milionów euro. Chociaż firmy wydają więcej na reklamę, liczba ta niekoniecznie przekłada się na uzależnienie od hazardu – wręcz przeciwnie.

Liczby te obejmują oczywiście również reklamy nieukierunkowane. Mistrzostwa Świata były jedną z sił napędowych tego nagłego skoku inwestycji. I nie jest tajemnicą, że mundial to wielka szansa na nietargetowaną reklamę. Jednak uzależnienie od hazardu nadal spadało.

Pod koniec dnia większość znaków wskazuje, że uzależnienie od hazardu i reklamy hazardu niekoniecznie są ze sobą powiązane.

Warto przeczytać!  Qples by Fobi podpisuje nową umowę sprzedawcy z bBIG Communications Inc.

Istnieje również prawodawstwo mające na celu ochronę tych wrażliwych grup wiekowych. Na przykład reklamy hazardu zwykle emitowane są po godzinie 22:00.

Co teraz z reklamami hazardu w Holandii?

Odkładając na bok debatę na temat nieukierunkowanych reklam, jedno jest pewne: firmy hazardowe w Holandii odniosą znaczny cios, gdy wejdą w życie nowe przepisy. W jaki sposób kasyna online i inne operacje hazardowe mogą zrekompensować zakaz?

Zawsze istniało jedno realne rozwiązanie: reklamy online. Ukierunkowana reklama jest nadal legalna, a firmy hazardowe mogą nadal używać Google do celów reklamowych. Reklamy e-mailowe są również opcją i nadal są odpowiednie dla określonych grup potencjalnych użytkowników.

Oczywiście zakaz reklamy nieukierunkowanej jest obecnie ograniczony do Holandii. Innymi słowy, firmy nadal mogą zwracać uwagę na wydarzenia międzynarodowe. Reklamowanie się w dużych międzynarodowych rozgrywkach, takich jak Mistrzostwa Świata czy Liga Mistrzów, jest nadal całkowicie legalne. Naturalnie holenderscy widzowie, czy to za pośrednictwem transmisji strumieniowych, czy konwencjonalnych transmisji, zobaczą te reklamy.

Chociaż zakaz reklam nieukierunkowanych nieuchronnie będzie miał negatywny wpływ, to nie koniec drogi dla reklam hazardu w Holandii. Nadal istnieje wiele sposobów na przekazanie wiadomości, ale będzie to wymagało ponownego przemyślenia, jak zrobić to w najbardziej efektywny sposób.


Źródło