Filmy

Zendaya o tym, dlaczego jej taniec „Hot in Herre” był „zabawny”

  • 28 kwietnia, 2024
  • 5 min read
Zendaya o tym, dlaczego jej taniec „Hot in Herre” był „zabawny”


grać

Uwaga, spoiler! Omawiamy szczegóły nowego dramatu tenisowego Zendayi „Challengers” (już w kinach).

Nikt nie wpuszcza igły tak dobrze jak Luca Guadagnino.

Twórca filmu „Call Me By Your Name” to mistrz tęsknych i czarujących dźwięków muzycznych, od rytmicznego Ralpha Fiennesa, przez Rolling Stonesów w „A Bigger Splash”, po Timothée Chalamet szalejącego z Kiss w „Bones and All”.

Najnowszym z nich jest „Challengers”, w którym Zendaya podcina dywanik przed hitem Nelly z 2002 roku „Hot in Herre”. Dance-floor Scorcher to ścieżka dźwiękowa do kluczowej wczesnej sekwencji, której akcja rozgrywa się w 2006 roku, gdy młode cudowne dziecko tenisa Tashi Duncan (Zendaya) kołysze się i kręci bez przerwy na imprezie na świeżym powietrzu. Jej ruchy hipnotyzują Patricka (Josh O’Connor) i Arta (Mike Faist), najlepszych kumpli, którzy pod jej urokiem szybko stają się sportowymi i romantycznymi rywalami.

Zendaya i Guadagnino opowiadają o tym, jak doszło do magicznego spotkania bohaterów:

Warto przeczytać!  Nayanthara o tym, dlaczego zadebiutowała w Bollywood filmem „Jawan” Shah Rukha Khana: „Naprawdę podziwiam, że tak bardzo szanuje kobiety” | Bollywood

Reżyser „Challengers” Luca Guadagnino chciał, aby Tashi Duncan „wyglądał jak bogini”

Dla Guadagnino ta scena „jest bardzo wielowarstwowa” – mówi. „Tashi właśnie wygrała US Junior Open; ma kontrakt z Adidasem; pochodzi z bardzo prostego środowiska. Ci dwaj chłopcy pochodzą z bardzo wysokich sfer – oni Przyzwyczailiśmy się do bycia mistrzyniami, więc musieliśmy to wszystko pokazać: musieliśmy pokazać, że Tashi Duncan to dziewczyna o ogromnym potencjale i wielkiej determinacji, ale jest też zielona w tym świecie gwiazd”.

Zaczęli od rozmowy o tym, jak Tashi będzie wyglądać, a projektant kostiumów Jonathan Anderson wybrał dla niej prostą niebieską minisukienkę bez ramiączek. Operator Sayombhu Mukdeeprom również przyjął nieskomplikowane podejście do kręcenia tego filmu: jedna kamera skupia się na zauroczonym Artie i Patricku, a druga na euforycznym Tashi.

„Chcieliśmy, żeby wyglądała jak bogini, nie wiedząc, że jest boginią” – mówi Guadagnino. „Chcieliśmy, żeby ukazywała nieodparte, nieuchwytne piękno i moc”.

Kręcąc tę ​​scenę, „powiedział: «Naciskam na ciebie». To wymarzona dziewczyna” – wspomina Zendaya ze śmiechem. „On na to: «Nie spiesz się i zatańcz ze sobą», więc to właśnie próbowałem zrobić”.

Warto przeczytać!  Reżyser wojny secesyjnej Alex Garland odpowiada na poważną krytykę swojego filmu

Zendaya początkowo tańczyła do zupełnie innej piosenki niż „Hot in Herre” Nelly

Podczas gdy Zendaya kręcił tę sekwencję, na planie leciał porywający hymn Davida Bowiego z 1987 roku „Time Will Crawl”.

„To zabawne” – mówi Zendaya, nie wiedząc, że piosenka zostanie zmieniona w postprodukcji. „To byłby inny styl tańca, powiedzmy tak”.

Guadagnino mówi, że intensywnie współpracował z montażystą filmu, Marco Costą, „nad znalezieniem odpowiedniego utworu muzycznego. Zajęło nam to trochę czasu i próbowaliśmy wielu rzeczy”, w tym „Time Will Crawl”, który jest teraz odtwarzany w dalszej części sekwencji. „W końcu to musiał być mój partner – nieco młodszy ode mnie – który powiedział, żebym użył słowa „Hot in Herre”, bo to właśnie spodobało się temu pokoleniu”.

W dniu kręcenia „Zendaya była niesamowita: sposób, w jaki tańczyła i wchodziła w interakcję z otaczającymi ją ludźmi” – dodaje reżyser. „To bardzo ugruntowane”.

Wynik Trenta Reznora i Atticusa Rossa jest seksowny z „wieloma x i wieloma y”

Oprócz Nelly i Bowiego na płycie „Challengers” znajdują się zapadające w pamięć utwory Bruce’a Springsteena i Blu Cantrella (nie wspominając o Rihannie i Nelly Furtado, których pulsujące popowe hity można usłyszeć w zwiastunach filmu).

Warto przeczytać!  Wyjaśnienie mocy Galactus i historii komiksu

Jednak prawdziwą gwiazdą programu jest porywająca elektroniczna ścieżka dźwiękowa autorstwa frontmana Nine Inch Nails, Trenta Reznora i Atticusa Rossa, których wyjątkowe kompozycje dla „The Social Network” i „Soul” przyniosły im Oscary.

„Powiedziałem im: «Ten film musi przypominać imprezę rave, a ty musisz skomponować pełnowymiarową ścieżkę dźwiękową do muzyki house»” – mówi Guadagnino. „I to musi być seksowne, z wieloma „x” i „y”. Następnie dopracowaliśmy niuanse: Więcej homoerotyzmu! Więcej kobiecości! Więcej dramatu! Świetnie się bawiliśmy, a oni byli po prostu genialni. Ci dwaj to po prostu mistrzowie.”

Guadagnino osiągnął także osobisty kamień milowy wydając zamykający utwór „Compress/Repress” w wykonaniu Reznora i jego żony, wokalistki Mariqueen Maandig: „Skończyło się na tym, że na koniec umieściliśmy piosenkę napisaną przez (Reznora i Rossa), do której zaproponowałem tekst: ” on mówi. „Więc teraz napisałem swoją pierwszą piosenkę!”


Źródło