Motoryzacja

ZF zmienia biegi, aby skupić się na technologii pojazdów elektrycznych

  • 20 grudnia, 2022
  • 3 min read
ZF zmienia biegi, aby skupić się na technologii pojazdów elektrycznych


Jakie są kluczowe produkty związane z elektryfikacją, które napędzają zamówienia?

Nasz portfel zamówień składa się z trzech elementów: Jeden to systemy, w których integruje się silnik elektryczny, elektronikę i komponenty mechaniczne; zdobyliśmy również zlecenia na poszczególne komponenty, jeśli klient chce samodzielnie wyprodukować system. Możemy też budować komponenty mechaniczne dla branży BEV, takie jak przekładnie.

Czy rozmawiasz z producentami samochodów o współpracy przy opracowywaniu i budowaniu komponentów elektrycznych, czy też utrzymujesz tradycyjne relacje dostawca-klient?

Nasze relacje nie zmieniły się zbytnio. Niektórzy robią własne; inni korzystają z usług dostawców. Wielu z tych producentów samochodów stoi przed wyzwaniami w procesach transformacji, w tym elektryfikacji, centralnych obliczeń i autonomicznej jazdy, więc czasami są całkiem zadowoleni, że dostawca taki jak ZF dostarcza im elektryczny układ napędowy, aby mogli skoncentrować się na reszcie transformacja. Jest to również związane z budżetem – lub inwestycjami – nie wszyscy mają fundusze na pokrycie wszystkich trzech aspektów transformacji.

Wraz z inflacją i rosnącymi kosztami surowców pojawiają się pytania o tempo adopcji pojazdów elektrycznych, mimo że UE wprowadza pojazdy bezemisyjne do 2035 r. Czy nadal wierzysz w swoje prognozy dotyczące rynku pojazdów elektrycznych?

Warto przeczytać!  Podsumowanie cotygodniowych wiadomości samochodowych Nutsona 5-11 marca 2023 r

Wiążą się z tym dwa aspekty. W Europie obserwujemy gwałtowny wzrost kosztów energii, który sprawia, że ​​pojazdy elektryczne są mniej wydajne niż rok temu, ale jeśli te koszty spadną, proces transformacji będzie przebiegał w tym samym tempie. Dotyczy to również produkcji. Może być spowolnienie, ale nie będzie zatrzymania. Widzieliśmy, jakie platformy planują klienci naszych producentów samochodów, i żaden nie powiedział, że nie będzie nadal wprowadzać pojazdów na rynek.

Jaki jest Twój podział na samochody osobowe, ciężarówki/autobusy i zastosowania przemysłowe? Czy wiele Twoich produktów jest kompatybilnych ze wszystkimi sektorami?

Nasz podział przychodów to około 70 procent samochodów osobowych, 20 procent ciężarówek i 10 procent przemysłu. Wszystkie te sektory są obecnie elektryfikowane. W przypadku samochodów ciężarowych, ponieważ są one ciężkie i emitują duże ilości CO2, możesz sobie wyobrazić, jakie oszczędności możesz wygenerować. Obserwujemy trend w kierunku elektryfikacji w przypadku podróży na krótkie i średnie odległości, a wielu producentów przechodzi na zastosowania ogniw paliwowych na potrzeby podróży na duże odległości. To wciąż EV, ale z inną formą energii. Z punktu widzenia czasu, transformacja mogłaby przebiegać wolniej po stronie ciężarówek, ale nastąpiła dramatyczny wzrost i obecnie jest zbliżona do tej w przypadku samochodów osobowych.

Warto przeczytać!  Firma zajmująca się recyklingiem akumulatorów Cirba Solutions planuje ekspansję

Co robicie, aby zapewnić stałe dostawy półprzewodników?

W ZF mówimy: „Przekładnie z przeszłości są chipami przyszłości”. To naprawdę mocno przełącza się w stronę półprzewodników. Oczywiście mieliśmy niedobory w ciągu ostatnich dwóch lat, ale radziliśmy sobie całkiem nieźle. Coraz bardziej koncentrujemy się na silnych partnerstwach, takich jak firma Wolfspeed, która w przyszłości będzie dostarczać nasze chipy z węglika krzemu. Można nawet pójść o krok dalej, mieć własny projekt chipa z partnerami takimi jak Wolfspeed.


Źródło