Technologia

Zmiana marki procesorów Intel Core: pożegnaj się z „i” i cześć „Ultra”

  • 16 czerwca, 2023
  • 7 min read
Zmiana marki procesorów Intel Core: pożegnaj się z „i” i cześć „Ultra”


Nowości dotyczące komponentów i urządzeń peryferyjnych

Dylana Martina

W przyszłych wydaniach producent chipów pozbywa się „i” w swoich markach procesorów Intel Core i5, i7 i i9, jednocześnie dodając nazwę „Ultra” do swoich „najbardziej zaawansowanych” procesorów do komputerów PC i laptopów. Firma Intel rozpocznie również rozdawanie odznak Intel vPro Enterprise i Intel vPro Essentials dla systemów komercyjnych.


 TYTUŁ ARTYKUŁU TUTAJ



Intel wstrząsa marką swoich procesorów Core i wprowadza to, co nazywa „największymi” zmianami od czasu wprowadzenia tej nazwy na rynek komputerów osobistych 15 lat temu.

Zmiany, ogłoszone w czwartek, rozpoczną się wraz z następną generacją procesorów Intel Core o kryptonimie Meteor Lake. Obejmują one usunięcie „i” z poziomów procesorów, takich jak Intel Core i7 lub Intel Core i5, usunięcie generacji poprzedzającej markę (jak Intel Core 13. generacji) oraz wprowadzenie „Intel Core Ultra ” dla swoich „najbardziej zaawansowanych” procesorów.

[Related: Apple ‘Completes’ Transition From Intel With M2 Ultra-Based Mac Pro, Exec Says]

Firma ogłosiła również, że rozwinęła markę dla swojego programu laptopów premium Intel Evo i będzie teraz oznaczać projekty zweryfikowane przez Evo jako „Intel Evo Edition”. Ponadto Intel planuje wprowadzić nowe etykiety Intel vPro dla systemów komercyjnych wykorzystujących procesory vPro.

Producent mikroukładów z Santa Clara w Kalifornii powiedział, że wprowadza zmiany, aby pomóc klientom lepiej „identyfikować odpowiednie rozwiązania klienckie z wiodącego w branży ekosystemu partnerskiego Intela dla ich potrzeb obliczeniowych”.

„Nasza mapa drogowa dla klientów pokazuje, w jaki sposób Intel traktuje priorytetowo innowacje i przywództwo technologiczne dzięki produktom takim jak Meteor Lake, które koncentrują się na efektywności energetycznej i sztucznej inteligencji na dużą skalę” — powiedziała Caitlin Anderson, wiceprezes i dyrektor generalny Client Computing Group Sales w firmie Intel, w oświadczeniu .

„Aby lepiej dostosować się do naszych strategii produktowych, wprowadzamy strukturę brandingową, która pomoże kupującym komputery PC lepiej odróżnić najlepsze z naszej najnowszej technologii od naszej podstawowej oferty” — dodała.

Warto przeczytać!  Ile GB zajmuje The Finals? Rozmiary plików do pobrania dla wszystkich zbadanych platform

Jak będą wyglądać zmiany marki Intel Core?

Ponieważ Intel planuje pozbyć się „i” z poziomów procesorów w przyszłych wydaniach, partnerzy nie będą już widzieć nazw procesorów, takich jak Intel Core i7 lub Intel Core i3, a zamiast tego będą widzieć Intel Core 7 i Intel Core 3.

Firma przenosi też numerację procesorów po słowie „procesor” w nazwach poszczególnych procesorów. Oznacza to, że zamiast nazwy typu „procesor Intel Core i7-1260P” będzie to „procesor Intel Core 7”, po którym nastąpi numeracja.

Intel powiedział, że musi jeszcze ustalić, jak będzie wyglądać ostateczna numeracja dla każdego procesora, ale powiedział, że numeracja będzie nadal oznaczać generację procesora.

Jednak Intel powiedział, że nie będzie już odnotowywał generacji procesora przed marką procesora. Oznacza to, że firma nie powie na przykład „procesor Intel Core 14. generacji” w żadnych materiałach marketingowych dotyczących następnej generacji procesorów. Tak więc generacja procesora zostanie określona tylko na podstawie jego numeracji.

Jedną z innych głównych zmian w 15-letniej marce procesorów klienckich Intela jest wprowadzenie nazwy „Intel Core Ultra” dla tak zwanych „najbardziej zaawansowanych procesorów klienckich”.

Firma zapowiedziała, że ​​użyje nazwy Intel Core Ultra do wyróżnienia procesorów ze „znaczącą zmianą w architekturze i konstrukcji” oraz do odróżnienia tych procesorów od „głównych” ofert.

Intel planuje zastosować nazwę Intel Core Ultra do procesorów różnych warstw.

Na przykład oznacza to, że według firmy będzie dostępny procesor Intel Core Ultra 5, procesor Intel Core Ultra 7 i procesor Intel Core Ultra 9. W przyszłych generacjach chipy te będą dostępne jako dodatek do standardowych procesorów Intel Core 5, Intel Core 7 i Intel Core 9.

Dyrektor w partnerskiej firmie dystrybucyjnej Intela, ASI w Fremont w Kalifornii, powiedział, że uważa za pomocne, aby Intel identyfikował procesory klasy premium z marką Intel Core Ultra, która przypominała procesory Intel Extreme, takie jak Core 2 Extreme, z początku XXI wieku.

„Podoba mi się pomysł wykorzystania technologii Ultra i rozszerzenia jej na całą rodzinę procesorów, dzięki czemu w każdej klasie — 5, 7, 9 — będziesz wiedzieć, które z nich są najlepsze w danej klasie procesorów” — powiedział Kent Tibbils, wiceprezes ds. prezes marketingu w ASI.

Warto przeczytać!  Kiedy pancernik będzie potencjalnie dostępny w migawkach Minecrafta 1.21?

Kiedy Intel zacznie używać nowego podstawowego brandingu?

Intel już wcześniej informował, że planuje wprowadzić na rynek nadchodzące procesory klienckie Meteor Lake w drugiej połowie tego roku, co oznacza, że ​​wtedy pojawi się nowy branding.

Nawiązując do wcześniejszych zapowiedzi Meteor Lake, firma w czwartek powiedziała, że ​​rodzina procesorów nowej generacji będzie stanowić „punkt przegięcia” na mapie drogowej procesorów klienckich.

Istnieje wiele powodów, dla których Intel uważa, że ​​nadchodząca generacja procesorów to wielka sprawa: Meteor Lake będzie pierwszym procesorem klienckim wyprodukowanym na węźle procesowym Intel 4. Będzie to pierwszy projekt kliencki wykorzystujący chiplety obsługiwane przez zaawansowaną technologię pakowania 3-D firmy Intel Foveros.

Procesor „zapewni również lepszą wydajność energetyczną i wydajność graficzną”, powiedział Intel. I po raz pierwszy będzie wyposażony w dedykowany silnik AI, który firma nazywa „Intel AI Boost”.

Tibbils powiedział, że partnerzy handlowi prawdopodobnie będą chcieli wiedzieć, w jaki sposób Intel planuje informować rynek o zmianach marki Intel Core nadchodzących wraz z procesorami Meteor Lake.

„Wyobrażam sobie, że prawdopodobnie byłoby to ich najważniejsze pytanie:„ Jak zamierzasz upewnić się, że wszyscy są na bieżąco z tym, co to jest? ”- powiedział.

Jak zmieniają się marki Intel Evo i Intel vPro

Meteor Lake wprowadzi również zmiany dla marek Intel Evo i Intel vPro.

Intel zadebiutował marką Intel Evo w 2021 roku, aby oznaczać laptopy premium, które przeszły testy weryfikacyjne pod kątem kilku kluczowych wskaźników, takich jak 9,5 godziny lub więcej rzeczywistego czasu pracy na baterii, wybudzanie ze stanu uśpienia w mniej niż 1 sekundę, możliwości szybkiego ładowania i dane biometryczne możliwości logowania. Marka wyrosła z działań weryfikacyjnych laptopów klasy premium, które Intel po raz pierwszy wyszczególnił w 2019 roku.

Dopóki zmiana Intel Evo nie zostanie wprowadzona jeszcze w tym roku, laptopy w programie Intel Evo będą opatrzone plakietką Intel Evo. Wraz ze zmianą Intel zmienia tę etykietę na „Intel Evo Edition”.

Warto przeczytać!  Ciesz się ulubionymi grami przez cały dzień

Nadchodzą również zmiany etykiet dla Intel vPro, platformy firmy dla procesorów komercyjnych z dodatkowymi funkcjami bezpieczeństwa i zarządzania.

Te zmiany spowodują pojawienie się nowych plakietek „Intel vPro Enterprise” i „Intel vPro Essentials” dla komercyjnych komputerów stacjonarnych i laptopów.

Etykiety te odzwierciedlają zmiany wprowadzone w zeszłym roku w platformie Intel vPro, w ramach której standardowe procesory klasy korporacyjnej zyskały nazwę Intel vPro Enterprise oraz wprowadzono komercyjne procesory z mniejszą liczbą funkcji dla małych i średnich firm o nazwie Intel vPro Essentials.

Intel planuje również wprowadzenie etykiety „Intel vPro Evo Edition”, która oznacza komercyjne laptopy z procesorami vPro, które zostały zweryfikowane w ramach programu Intel Evo.

Tibbils powiedział, że nowe etykiety Intel vPro będą pomocne, ponieważ kiedy w zeszłym roku Intel zdecydował się podzielić procesory vPro na segmenty korporacyjne i SMB, pojawiło się pewne zamieszanie co do tego, które systemy obsługują nowe procesory vPro Essentials przeznaczone dla małych i średnich firm.

„Wyszli z vPro Essentials i naprawdę trudno było zidentyfikować, co to było, które produkty go obsługiwały, a które nie, więc myślę, że to również znacznie ułatwi” – ​​powiedział.


  Dowiedz się więcej o Dylanie Martinie

Dylana Martina

Dylan Martin jest starszym redaktorem w CRN zajmującym się półprzewodnikami, komputerami PC, urządzeniami mobilnymi i bitami IoT. Wyróżnił się swoimi relacjami z branży półprzewodników dzięki wnikliwym wywiadom z dyrektorami generalnymi i kadrą kierowniczą najwyższego szczebla; informacje i ekskluzywne informacje o produktach, strategiach i zmianach personalnych; i analizy, które zagłębiają się w przyczyny wiadomości. Można się z nim skontaktować pod adresem dmartin@thechannelcompany.com.



Źródło