Zmieniona strategia marketingowa Dodge’a: więcej NASCAR
DURHAM, Karolina Północna – Nowy szef marketingu w Dodge twierdzi, że marka będzie w większym stopniu opierać się na powiązaniu z wyścigami, aby budować większą świadomość konsumentów na temat swoich nowych modeli.
W maju Chrysler Group dokonała wstrząsu w dziale marketingu oddziału, mianując Michaela J. Accavittiego, weterana Chryslera z 30-letnim stażem na swoim dyrektorze ds. marketingu i przenosząc Thomasa J. Lovelessa z tego stanowiska na dyrektora ds. planowania wielkości sprzedaży detalicznej i floty w USA. Następnie Loveless opuścił Chryslera.
Producent samochodów skonsolidował także swoją działalność marketingową w zakresie sportów motorowych, a także inicjatywy związane z należącą do firmy grupą inżynierii wydajności SRT pod kierownictwem Accavitti.
Accavitti twierdzi, że nowa struktura w większym stopniu wiąże markę Dodge ze sportami motorowymi, w szczególności z jej udziałem w wyścigach NASCAR. NASCAR jest najpopularniejszym sportem widowiskowym w kraju i drugim pod względem oglądalności transmisją sportową, a wyścigi cieszą się około 75 milionami fanów, twierdzi grupa wyścigowa.
„Nie każdego klienta Dodge’a interesuje NASCAR ani fakt, że w ogóle się ścigamy, ale wielu tak, a nie wykorzystaliśmy w wystarczającym stopniu tej relacji” – mówi Accavitti Warda tutaj podczas prezentacji medialnej dla Vipera ’08.
Na przykład zaledwie kilka tygodni po konsolidacji marka wypuściła dwie nowe reklamy telewizyjne przedstawiające kierowców Dodge NASCAR Juana Pablo Montoyę i Kasey Kahne w sprzęcie wyścigowym oraz za kołami produkcyjnych wersji Dodge’a Chargera i Avengera. Oba samochody biorą udział w serii NASCAR.
Ale 30-sekundowe spoty przedstawiają kierowców w codziennych sytuacjach – w jednej reklamie dojeżdżają do pracy, a w drugiej decydują się nie spalić na światłach przed radiowozem policyjnym – i biegają przed ogólnorynkowym rynkiem, a także ścigają się publiczność.
Kierowcy Dodge’a przedstawiają Avengera na zawodach NASCAR.
„Mieliśmy trochę zabawy z tymi kierowcami i zademonstrowaliśmy dobry wygląd i moc Dodge’a Chargera i Avengera” – zauważa Accavitti. Reklamy stworzyła firma BBDO-Detroit.
Marka zwiększy także liczbę wydarzeń, które Accavitti nazywa „aktywacjami na torze”, podczas których Dodge łączy się z lokalnymi dealerami, aby dać fanom wyścigów szansę dotknięcia, poczucia i siedzenia w nowych produktach, takich jak Charger, Avenger, Caliber i Nitro.
Na przykład Dodge będzie sponsorem prezentującym pierwszą w historii imprezę NASCAR w Kanadzie, wyścig serii Busch, który odbędzie się 3–4 sierpnia na torze Circuit Gilles Villeneuve w Montrealu.
Krajowa organizacja dealerów Dodge’a będzie sponsorować samochód prowadzony przez lokalnego bohatera wyścigów Patricka Carpentiera. Przedstawiciele firmy twierdzą, że centralnym punktem wydarzenia będzie wielka wystawa produktów i interaktywnych gier.
„Wiele osób nie wie, że mamy te samochody” – mówi Accavitti. „(Ale) to wszystko są nowe tabliczki znamionowe, które wprowadziliśmy na rynek w ciągu ostatnich dwóch lat i potrzeba trochę czasu, zanim zadomowią się w społeczeństwie. Oto wyzwanie, przed którym stoimy.”
Konsumenci nie są całkowicie obojętni na odnowioną ofertę. Według danych producenta Dodge Avenger przyczynił się do zwiększenia czerwcowych dostaw samochodów o 50% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Warda dane.
[email protected]