Marketing

Zmieniona strategia marketingowa Dodge’a: więcej NASCAR

  • 22 maja, 2024
  • 3 min read
Zmieniona strategia marketingowa Dodge’a: więcej NASCAR


dodge-avenger-nascar0.jpg

DURHAM, Karolina Północna – Nowy szef marketingu w Dodge twierdzi, że marka będzie w większym stopniu opierać się na powiązaniu z wyścigami, aby budować większą świadomość konsumentów na temat swoich nowych modeli.

W maju Chrysler Group dokonała wstrząsu w dziale marketingu oddziału, mianując Michaela J. Accavittiego, weterana Chryslera z 30-letnim stażem na swoim dyrektorze ds. marketingu i przenosząc Thomasa J. Lovelessa z tego stanowiska na dyrektora ds. planowania wielkości sprzedaży detalicznej i floty w USA. Następnie Loveless opuścił Chryslera.

Producent samochodów skonsolidował także swoją działalność marketingową w zakresie sportów motorowych, a także inicjatywy związane z należącą do firmy grupą inżynierii wydajności SRT pod kierownictwem Accavitti.

Accavitti twierdzi, że nowa struktura w większym stopniu wiąże markę Dodge ze sportami motorowymi, w szczególności z jej udziałem w wyścigach NASCAR. NASCAR jest najpopularniejszym sportem widowiskowym w kraju i drugim pod względem oglądalności transmisją sportową, a wyścigi cieszą się około 75 milionami fanów, twierdzi grupa wyścigowa.

„Nie każdego klienta Dodge’a interesuje NASCAR ani fakt, że w ogóle się ścigamy, ale wielu tak, a nie wykorzystaliśmy w wystarczającym stopniu tej relacji” – mówi Accavitti Warda tutaj podczas prezentacji medialnej dla Vipera ’08.

Warto przeczytać!  Jak działa model Marketing Mix?

Na przykład zaledwie kilka tygodni po konsolidacji marka wypuściła dwie nowe reklamy telewizyjne przedstawiające kierowców Dodge NASCAR Juana Pablo Montoyę i Kasey Kahne w sprzęcie wyścigowym oraz za kołami produkcyjnych wersji Dodge’a Chargera i Avengera. Oba samochody biorą udział w serii NASCAR.

Ale 30-sekundowe spoty przedstawiają kierowców w codziennych sytuacjach – w jednej reklamie dojeżdżają do pracy, a w drugiej decydują się nie spalić na światłach przed radiowozem policyjnym – i biegają przed ogólnorynkowym rynkiem, a także ścigają się publiczność.

Kierowcy Dodge’a przedstawiają Avengera na zawodach NASCAR.

„Mieliśmy trochę zabawy z tymi kierowcami i zademonstrowaliśmy dobry wygląd i moc Dodge’a Chargera i Avengera” – zauważa Accavitti. Reklamy stworzyła firma BBDO-Detroit.

Marka zwiększy także liczbę wydarzeń, które Accavitti nazywa „aktywacjami na torze”, podczas których Dodge łączy się z lokalnymi dealerami, aby dać fanom wyścigów szansę dotknięcia, poczucia i siedzenia w nowych produktach, takich jak Charger, Avenger, Caliber i Nitro.

Na przykład Dodge będzie sponsorem prezentującym pierwszą w historii imprezę NASCAR w Kanadzie, wyścig serii Busch, który odbędzie się 3–4 sierpnia na torze Circuit Gilles Villeneuve w Montrealu.

Warto przeczytać!  Mutinex uruchamia nowy platynowy program partnerski z dentsu

Krajowa organizacja dealerów Dodge’a będzie sponsorować samochód prowadzony przez lokalnego bohatera wyścigów Patricka Carpentiera. Przedstawiciele firmy twierdzą, że centralnym punktem wydarzenia będzie wielka wystawa produktów i interaktywnych gier.

„Wiele osób nie wie, że mamy te samochody” – mówi Accavitti. „(Ale) to wszystko są nowe tabliczki znamionowe, które wprowadziliśmy na rynek w ciągu ostatnich dwóch lat i potrzeba trochę czasu, zanim zadomowią się w społeczeństwie. Oto wyzwanie, przed którym stoimy.”

Konsumenci nie są całkowicie obojętni na odnowioną ofertę. Według danych producenta Dodge Avenger przyczynił się do zwiększenia czerwcowych dostaw samochodów o 50% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Warda dane.

[email protected]




Źródło