Marketing

Znalezienie równowagi kanałów marketingowych w niezrównoważonym świecie marketingu

  • 3 maja, 2023
  • 5 min read
Znalezienie równowagi kanałów marketingowych w niezrównoważonym świecie marketingu


Suzanne Schwartz, starszy analityk ds. marketingu w Gartner Marketing

Zachowania klientów wciąż ewoluują, ponieważ doświadczenia cyfrowe wplatają się w codzienne życie. Ludzie używają map cyfrowych, aby poruszać się po świecie offline, ustawiać domowe termostaty z odległości wielu kilometrów i korzystać z programów kup online i odbierz w sklepie (BOPIS).

Stwarza to wyzwania dla liderów marketingu, którzy muszą zdecydować, jak zrównoważyć priorytety, aby zmaksymalizować inwestycje w wielu kanałach, gdy rozróżnienia nie mają rzeczywistego znaczenia dla klientów.

Przemyślenie odpowiedniej kombinacji kanałów może pomóc w określeniu, gdzie można zrobić więcej, a gdzie mniej.

Na przykład chęć dodania większej liczby nowych kanałów i zbierania własnych danych może początkowo wymagać zarządzania większą liczbą kanałów. Ale optymalizując inwestycje wielokanałowe, być może uda się ostatecznie zarządzać na większą skalę. I odwrotnie, większa liczba kanałów może nie być właściwym celem dla firmy, dla której priorytetem jest marketing efektywnościowy i jakość leadów.

Dlatego liderzy marketingu muszą dostosować swoje strategie dotyczące kanałów do swoich celów biznesowych i priorytetów międzykanałowych, a nie specyficznych dla poszczególnych kanałów.

Warto przeczytać!  Rynek detektorów tlenku węgla na świecie do 2032 r. – wielkość rynku, rozwój i prognozy – Reedley Exponent

Stworzenie odpowiedniej mieszanki marketingowej

W marketingu wielokanałowym istnieje złoty środek: konwergencja budżetu, zasobów, akceptacji klientów i marketingowych przypadków użycia. To właśnie w tym momencie powstaje dobra strategia kanału marketingowego, minimalizująca zarówno utratę szansy, jak i zbytnie rozproszenie.

Na przykład ważne jest, aby zoptymalizować istniejące kanały w sposób, który otwiera budżety i zasoby na testowanie nowych kanałów, takich jak reklamy podcastów. Równie ważne jest maksymalizacja potencjału każdego kanału, personalizacja i segmentacja wiadomości, aby upewnić się, że klienci nie otrzymują ogólnych treści.

Osiągnięcie idealnej równowagi jest bardzo trudne, ale istnieje sposób, aby się do tego zbliżyć – a strategie różnią się w rzeczywistości w zależności od liczby kanałów wykorzystywanych przez marketerów. Według Gartnera Badanie marketingu wielokanałowego 2023liderzy marketingu, którzy zainwestowali w 11 lub więcej kanałów marketingowych, to:

  • Lepiej umieć zoptymalizować ich wielokanałowość inwestycja.
  • Bardziej prawdopodobne, że osiągnęły wzrost własne gromadzenie danych klientów.
  • Są w stanie obsłużyć większą złożoność, w tym nowe kanały i technologie.

W praktyce może to oznaczać, że podmioty dysponujące większą liczbą kanałów są bardziej skłonne do rozwijania swoich inwestycji wielokanałowych poprzez inwestycje w technologie marketingowe (np. nowsze kanały (np. podcasty i media społecznościowe, takie jak TikTok) do ich miksu kanałów. Jest również bardziej prawdopodobne, że opracują sposoby gromadzenia własnych danych w oparciu o tę inwestycję.

Warto przeczytać!  Co przynosi marketerom wysoki zwrot z inwestycji?

Jednocześnie badania pokazują, że organizacje posiadające 10 lub mniej kanałów są bardziej skłonne do:

  • Widzieć sukces w marketingu efektywnościowym która napędza sprzedaż w kanałach online i offline.
  • Poprawili swoje jakość generowania leadów.

Innymi słowy, ci, którzy mają mniej kanałów, mogą skupić się na osiąganiu określonych kluczowych wyników sprzedaży za pośrednictwem kanałów, takich jak reklamy displayowe lub reklamy w mediach społecznościowych. Ci, którzy mają mniej kanałów w przestrzeni B2B, koncentrują się bardziej wyłącznie na poprawie jakości generowania leadów; przy dokładniejszym zrozumieniu potencjalnego klienta konwersja przy mniejszej liczbie kanałów może być łatwiejsza.

Podejmowanie działań krótkoterminowych

Dla organizacji z wieloma kanałami: Liderzy marketingu powinni oceniać bieżące zachowania klientów przynajmniej raz na dwa lata. Określ, w trakcie całej podróży klienta, w jaki sposób i gdzie klienci wchodzą w interakcje z Twoimi kanałami (na smartfonie, laptopie, w sklepie).

Pozwoli Ci to zobaczyć, gdzie konsumenci korzystają z wielu kanałów jednocześnie, gdzie kanały mają efekt łączenia i gdzie wzmacniają się nawzajem, aby nadal udoskonalać taktyki marketingowe.

W przypadku organizacji z mniejszą liczbą kanałów: Liderzy marketingu powinni unikać podejścia „wszystko i wszystko na raz” i upewnić się, że wszelkie potencjalne dodatki do kanałów zostały dokładnie ocenione pod kątem wartości dodanej. Przygotuj się na stopniowe podejście. Ustal priorytety w oparciu o istniejące luki biznesowe oraz potrzeby klientów i biznesu. Określenie, które kanały wymagają przetestowania lub są gotowe do uruchomienia i dlaczego, jest również kluczowe, ponieważ nie wszystkie nowe kanały można lub należy dodawać od razu.

Warto przeczytać!  Jeremi Gorman z Netflix o nadchodzących innowacjach w zakresie reklam

Marketerzy powinni zdawać sobie sprawę, że dodawanie kanałów przynosi korzyści, jeśli są one zoptymalizowane pod kątem wartości i nie powodują zbytniego rozproszenia zespołów. Powinni jednak zdać sobie sprawę, że mniejsza liczba kanałów może również umożliwić optymalizację i poprawę wydajności w określonych obszarach przy odpowiednim ukierunkowaniu.

Myślenie oparte na danych” jest napisany przez członków społeczności medialnej i zawiera świeże pomysły na cyfrową rewolucję w mediach.

Podążać Gartner dla marketerów I AdExchanger na LinkedInie.


Źródło