Biznes

Znaleźli się odważni do wytyczenia nowej Zakopianki. GDDKiA słono za to zapłaci

  • 11 stycznia, 2024
  • 3 min read
Znaleźli się odważni do wytyczenia nowej Zakopianki. GDDKiA słono za to zapłaci


Z wielkimi inwestycjami infrastrukturalnymi, które powstać mają w nowym śladzie, zazwyczaj jest tak, że chce ich większość okolicznych mieszkańców, ale nikt nie zamierza opuszczać domu z tego powodu. Dobrym tego przykładem są wieloletnie próby wytyczenia przebiegu drogi ekspresowej S7 między Krakowem a Myślenicami.

Wszystkie dotychczasowe propozycje GDDKiA dotyczące trasy zostały oprotestowane przez okoliczne gminy. Drogowcy zaproponowali, by samorządy same wypracowały wspólny projekt. I ta próba zakończyła się fiaskiem. Niemniej pojawił się promyk nadziei na rozwiązanie sprawy.

Krakowski oddział GDDKiA otworzył oferty w powtórzonym przetargu na wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) dla drogi ekspresowej S7 na odcinku Kraków – Myślenice. Wpłynęło sześć. Zwycięzca postępowania będzie miał za zadanie m.in. kolejnych wariantów przebiegu tej trasy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Nadciąga rewolucja. „Będzie ubywało pracy dla ludzi, którzy coś wiedzą” – Piotr Voelkel – Cz.2

Sześć ofert na wytyczenie nowej Zakopianki (S7)

Najniższą ofertę złożyła firma IVIA – ok. 23,3 mln zł. Ponadto Multiconsult Polska za wykonanie zadania zażyczył sobie blisko 27,95 mln zł, konsorcjum firm SWECO Polska oraz Pracowni Inżynierskiej KLOTOIDA – ok. 29,7 mln zł, Databout – ok. 31,9 mln zł, konsorcjum firm MPRB, Mosty Kraków i DTŚ – ok. 32,48 mln zł, a Voessing Polska – 36,8 mln zł.

GDDKiA zaznacza, że cena jest głównym kryterium (60 proc.), mającym wpływ na wybór oferty, ale nie jest jedynym. „Istotnym elementem oceny będzie również punktacja za posiadanie w swoich szeregach specjalistów m.in. z zakresu geologii, hydrogeologii, zoologii czy akustyki. Osoby te będą tworzyły tzw. zespoły środowiskowe, geologiczne oraz zespół ekspertów” – wyjaśniają drogowcy.

GDDKiA zleca arcyważne zadanie

„Zadaniem wykonawcy będzie poszukiwanie optymalnego przebiegu drogi ekspresowej pomiędzy autostradą A4 a funkcjonującą już za Myślenicami trasą S7. Początek drogi przewidziano między węzłami Kraków Południe a Kraków Bieżanów, jednak projektant będzie mógł zaproponować go też w innym miejscu. Dopuszczamy poszukiwanie wariantów bardziej na zachód lub na wschód, o ile takie rozwiązanie będzie korzystne i racjonalne” – zapewnia GDDKiA.

Drogowcy dodają, że wykonawca STEŚ będzie organizował spotkania dla mieszkańców. „Liczymy na konstruktywne rozmowy z zainteresowanymi. Zdajemy sobie sprawę, że jest to inwestycja trudna i budząca duże emocje. Jednakże wszyscy zgadzają się co do tego, że ta inwestycja jest to potrzebna – co potwierdzają strony zabierające głos w rozmowach na temat przebiegu nowego odcinka S7″ – zaznacza GDDKiA.

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.


Źródło