Rozrywka

Znawcy Hollywood przewidują, że strajk pisarzy przeciągnie się na całe lato

  • 5 maja, 2023
  • 5 min read
Znawcy Hollywood przewidują, że strajk pisarzy przeciągnie się na całe lato


LOS ANGELES, 4 maja (Reuters) – Rozpoczęty w tym tygodniu strajk hollywoodzkich scenarzystów może trwać do lata i prawdopodobnie dłużej, poinformowali Reuters w tym tygodniu najwyżsi menedżerowie bliscy dyskusji.

Trzeciego dnia strajku, który wstrząsnął branżą, obie strony pozostały tak daleko od siebie, że każda ze stron obwiniała drugą o nagłe zakończenie 11-godzinnych negocjacji w celu zapobieżenia strajkowi. Nie zaplanowano nowych rozmów.

Spór reprezentuje starcie między scenarzystami, którzy uważają, że pracują więcej, ale zarabiają mniej w erze streamingu, a studiami próbującymi ograniczyć koszty, aby ich drenujące pieniądze usługi były rentowne w obliczu szybkiego upadku tradycyjnego biznesu telewizyjnego i groźby kolejnej recesji .

„Nie ma teraz siły napędowej, aby zawrzeć umowę. Myślę, że potrwa to jeszcze jakiś czas” – powiedział jeden z szefów mediów, który, podobnie jak inni dyrektorzy, poprosił o anonimowość w celu omówienia prywatnych rozmów.

Przedłużający się strajk może zaszkodzić firmom medialnym, które opierają się na materiałach opartych na scenariuszu i nie mają innych treści, aby wypełnić luki w harmonogramie spowodowane przedłużonym przestojem w pracy, takie jak prawa sportowe lub programy informacyjne, wynika z analizy przeprowadzonej przez Moody’s Investors Service.

Moody’s szacuje, że trzyletni kontrakt z pisarzami ostatecznie będzie kosztował branżę medialną od 250 do 350 milionów dolarów rocznie, co jest skromniejszym szacunkiem niż przewidywania gildii na poziomie około 429 milionów dolarów rocznie.

Warto przeczytać!  Część druga, Aquaman and the Lost Kingdom i The Color Purple mogą zostać przesunięte do 2024 roku dzięki podwójnym uderzeniom WGA i SAG-AFTRA

„Oczywiście planowaliśmy to”, powiedział inwestorom dyrektor generalny Paramount Global (PARA.O), Bob Bakish, podczas kwartalnego wezwania inwestorów firmy. Ale „jeśli chodzi o skutki finansowe, tak naprawdę ostatecznie zależy to od czasu trwania strajku”.

Jeden z dyrektorów branży filmowej martwił się, że przedłużająca się przerwa w pracy może skłonić konsumentów do głębszego korzystania z innych form rozrywki, takich jak kanały mediów społecznościowych wpływające na ich smartfony.

„Spalasz dom i nie będzie już domu, do którego można by wrócić” – powiedział dyrektor. „Spójrz na COVID. Przyspieszyło to przesyłanie strumieniowe, ponieważ tak naprawdę nie było kin, do których można by pójść. Zmieniło to zachowania i oczekiwania konsumentów”.

DALEKO OD SIEBIE

Kierownictwo studia scharakteryzowało żądania Amerykańskiej Gildii Scenarzystów, którymi podzieliła się w mediach społecznościowych, jako nostalgiczną tęsknotę za minioną erą telewizji, kiedy scenarzyści zarabiali solidną pensję, pracując w sieciowym programie telewizyjnym, a następnie czerpali dalsze korzyści finansowe, gdy weszli syndykacja i powtórki.

Pisarze telewizyjni twierdzą, że ich zarobki ucierpiały, ponieważ studia wciskają scenarzystów do mniejszych pokoi na mniej tygodni za minimalne wynagrodzenie, pomimo finansowania hojnie produkowanych seriali strumieniowych. Związek domaga się gwarancji kadrowych i płacowych, a także podwyżek pozostałych płatności za ponowne wykorzystanie pokazów.

Warto przeczytać!  Priyanka Chopra oszałamia w białej sukience na ramiączkach, gdy przybywa do The View, aby promować Love Again

„Musimy zawrzeć umowę, która zwróci pisarzom część pieniędzy zabranych nam między tymi (negocjacyjnymi) cyklami” – powiedział w środę Christopher Keyser, współprzewodniczący komitetu negocjacyjnego WGA. „I musimy przeprowadzić negocjacje, które wprowadzą systemową ochronę strukturalną, która pozwoli na kontynuowanie pisania jako zawodu”.

Kierownictwo studia odpowiada, że ​​branża zatrudnia więcej scenarzystów telewizyjnych niż kiedykolwiek w czasach „szczytu telewizyjnego”, ponieważ w zeszłym roku wyprodukowano 599 scenariuszy programów w usługach nadawczych, kablowych i streamingowych, według FX Research.

„W transakcję wpłaca się więcej pieniędzy niż kiedykolwiek wcześniej – ale jest ona bardziej rozłożona” – powiedział dyrektor branży filmowej, który przemawiał w tle ze względu na delikatność negocjacji.

Zgodnie ze statystykami WGA scenarzysta telewizyjny, który spędza 14 tygodni nad serialem przesyłanym strumieniowo, zarobiłby od 69 000 do 115 000 USD przy minimalnym wynagrodzeniu. Niektórzy zarabiają również resztki do 41 000 $ za godzinny program.

Sojusz Producentów Filmowych i Telewizyjnych, grupa handlowa, która negocjuje ze związkami zawodowymi Hollywood w imieniu studiów, wydała w czwartek oświadczenie, w którym stwierdziła, że ​​scenarzyści-producenci, którzy reprezentują największą kategorię scenarzystów telewizyjnych, mogą zarobić od 150 do 180 tys. w ciągu 20 do 24 tygodni.

Warto przeczytać!  Bruce Springsteen i E Street Band rozpoczynają światową trasę koncertową w Tampie – Rolling Stone

Hollywoodzcy scenarzyści muszą płacić swoim agentom i menedżerom z ich pensji – i, w przeciwieństwie do pisarzy etatowych, mogą spędzać długie okresy między koncertami.

Kolejną kwestią sporną jest sposób wynagradzania scenarzystów filmów. Gildia twierdzi, że jej członkowie zazwyczaj otrzymują wynagrodzenie za jeden szkic, chociaż często będą wielokrotnie poprawiać scenariusz filmowy w odpowiedzi na uwagi producentów, zanim zwrócą ostateczny dokument.

Oznacza to „darmową pracę”, powiedział Keyser.

„Ten proces wyzysku im odpowiada i zaproponowali rozwiązanie problemu poprzez spotkania – wiedząc, że takie spotkania odbywają się od dziesięcioleci bez żadnego wpływu” – powiedziała gildia w oświadczeniu dla Reutera.

Związek domaga się gwarancji zapłaty za przeróbki – propozycja, której studia sprzeciwiły się, ponieważ pierwszy scenarzysta nadal by zarabiał, nawet jeśli drugi scenarzysta zostałby zatrudniony do poprawiania scenariusza.

Reportaż Dawn Chmielewskiego i Lisy Richwine w Los Angeles; Pod redakcją Kennetha Li i Jonathana Oatisa

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.


Źródło