Technologia

Zobacz, jak BMW M5 E39 walczy z Alpiną B10 V8 i B10 V8S w zaciętych wyścigach dragsterów

  • 9 lutego, 2023
  • 4 min read
Zobacz, jak BMW M5 E39 walczy z Alpiną B10 V8 i B10 V8S w zaciętych wyścigach dragsterów


M5 jest jedynym wyposażonym w manualną skrzynię biegów.

Alpina rozpoczęła działalność w 1965 roku jako sklep tuningowy i wyścigowy dla modeli BMW. Przeszedłby do budowania własnych ukończonych modeli, będąc wyznaczonym producentem samochodów w Niemczech od 1983 roku. Na początku XXI wieku Alpina zbudowała B10 V8 i gorętszy B10 V8S w oparciu o serię E39 5. nowy Carwow wideo pokazuje, jak dwa sedany Alpina ustawiają się w kolejce do wyścigu z innym E39 – M5.

BMW M5 jest wyposażone w największy silnik, wolnossący silnik V8 o pojemności 4,9 litra, który zapewnia moc 400 koni mechanicznych (298 kilowatów) i moment obrotowy 368 lb-ft (500 niutonometrów). To jedyny samochód w wyścigu z manualną skrzynią biegów, co stawia go w niewielkiej niekorzystnej sytuacji w stosunku do innych. Jest również najcięższy, waży 3957 funtów (1795 kilogramów), co nie pomoże mu w tym wyścigu.

Alpina B10 V8S ma nieco mniejszy silnik – wolnossący 4,8-litrowy silnik V8, który wytwarza 380 KM (283 KW) i 376 lb-ft (510 Nm) momentu obrotowego. Kieruje moc na tylne koła przez pięciobiegową automatyczną skrzynię biegów, jednocześnie przechylając wagę na 3725 funtów (1690 kg). Standardowa Alpina B10 mieści pod maską mniejszy, 4,6-litrowy silnik V8, który generuje 340 KM (253 kW) i 346 lb-ft (470 Nm). Jest również lżejszy o 66 funtów (30 kg) i ma pięciobiegową automatyczną skrzynię biegów.

Warto przeczytać!  Google żegna się z Archiwum albumów, rozwiązaniami do udostępniania konta Netflix, oto podsumowanie tygodnia

V8S wyprzedził resztę w pierwszym wyścigu drag, pokonując ćwierć mili w przyzwoite 14,6 sekundy. Ukończenie wyścigu zajęło zwykłemu M5 14,8 sekundy, podczas gdy B10 V8 potrzebował 15,2 sekundy.

W pierwszym wyścigu B10 V8 prawie pokonał mocniejszego B10 V8S, ale przedwczesna zmiana biegów pozwoliła V8S wygrać. Na starcie M5 dorównywał dwóm sedanom Alpina, ale został daleko w tyle. Następny wyścig toczący się z 30 mil na godzinę sprawił, że M5 uzyskał znacznie lepszy start, utrzymując się nawet z pozostałymi dwoma. Jednak nie przekroczył linii mety jako pierwszy, co było zaszczytem, ​​na jaki zasłużyło B10 V8. B10 V8S zajął ostatnie miejsce.

W drugim wyścigu toczącym się z 50 mil na godzinę M5 znacznie wyprzedził pozostałe dwa samochody Alpina. Zajęło pierwsze miejsce, następnie V8S na drugim i V8 na trzecim. Ponieważ samochody były dalekie od nowych, załoga przeprowadziła zmodyfikowany test hamulca przy prędkości 30 mil na godzinę. M5 wyprzedził innych o zwycięstwo.


Źródło