Rozrywka

Zoë Kravitz rozprawia się z tym zwrotem akcji

  • 25 sierpnia, 2024
  • 6 min read
Zoë Kravitz rozprawia się z tym zwrotem akcji


Ostrzeżenie: W tym artykule znajdują się spoilery Mrugnij dwa razy.

Zoë Kravitz wie, że widzowie będą mieli wiele pytań, gdy pojawią się napisy końcowe jej debiutanckiego filmu reżyserskiego Mrugnij dwa razy — i właśnie tak tego chce.

„Jest wiele pytań otwartych, które, mam nadzieję, wywołają rozmowy” – mówi Kravitz Tygodnik Rozrywkowy. „Czy to początek czegoś, czy koniec czegoś? Czy to kontynuacja czegoś? Myślę, że to wszystko jest przedmiotem debaty i jestem ciekaw, co to sprawia, że ​​ludzie się czują”.

Mrugnij dwa razy (dawniej znany jako Wyspa Cipki), który Kravitz napisał również razem z ET Feigenbaumem, gra Naomi Ackie jako Frida, kelnerka koktajlowa zmęczona byciem pomijaną, która zostaje zaproszona na niedawno zreformowaną, po odwołaniu programu, prywatną wyspę miliardera i potentata technologicznego Slatera Kinga (Channing Tatum) na to, co wydawało się nieprzerwaną, napędzaną narkotykami imprezę. Szybko odkrywa, że ​​raj nie jest tym, czym się wydaje, gdy jej najlepsza przyjaciółka Jess (Alia Shawkat) znika, a żaden z innych imprezujących urlopowiczów nie wydaje się tym przejmować — ani nawet pamiętać, że spotkał ją kilka dni wcześniej.

Warto przeczytać!  Czy Country Radio to odtworzy?

Frida znajduje nieoczekiwanego sojusznika w gościni imprezy Sarah (Adria Arjona), uwielbianej gwieździe reality show, która na początku wydaje się być zazdrosna o związek Fridy i Slatera. Ale dwie kobiety łączą siły, aby odkryć, co się z nimi dzieje: mężczyźni atakują kobiety każdej nocy, a następnie sprawiają, że zapominają o koszmarach za pomocą wywołujących amnezję trujących perfum. W końcu Frida przypomina sobie również, że była na wyspie i przeszła ten sam uraz rok wcześniej.

Channing Tatum, „Mrugnij dwa razy”.

Zachary Greenwood/Amazon


Frida i Sarah odkrywają, że jad węża czyni je odpornymi na truciznę, więc potajemnie faszerują nią inne kobiety, aby one również o niej pamiętały. Przerażone tym, co im zrobiono, kobiety atakują i zabijają swoich oprawców w krwawej łaźni — ale Frida postanawia uratować Slatera po podaniu mu jego własnej trucizny na amnezję, potajemnie dodając ją do jego waporyzatora. Skok w czasie ujawnia, że ​​Frida mści się, przejmując kontrolę nad życiem i firmą Slatera, w końcu na stanowisku dyrektora generalnego, podczas gdy ona utrzymuje go w zdezorientowanym, podległym oszołomieniu, podając mu truciznę.

Chcesz więcej wiadomości o filmach? Zarejestruj się na Rozrywka tygodniowoBezpłatny newsletter zawierający najnowsze zwiastuny, wywiady z gwiazdami, recenzje filmów i wiele więcej.

Kravitz uwielbiała podważać oczekiwania, sprawiając, że Frida i Sarah stały się sojuszniczkami, a nie wrogami, i mówi, że ich przyjaźń jest jej „ulubioną relacją w filmie”.

„Miałam taką sytuację, w której pojawiała się zazdrość i rywalizacja, ponieważ czy to prawda, że ​​oboje chcemy tego samego, czy czegoś innego, czy też zostaliśmy wytresowani, by myśleć, że nie ma tu wystarczająco dużo miejsca dla nas obojga, czy cokolwiek innego” — mówi EW. „Miałam takie doświadczenie, kiedy zdałam sobie sprawę: 'Czekaj, czy ja naprawdę nie lubię tej osoby, czy to po prostu coś przeszkadza?’ I to doprowadziło do kilku moich najlepszych przyjaźni, kiedy przestałam grać w grę zazdrości i naprawdę kogoś poznałam”.

Praca nad tymi jawnymi feministycznymi tematami poprzez przedstawianie kobiet, które są dla siebie nawzajem, a nie rywalizują, była „naprawdę interesującym wątkiem do zbadania” — dodaje Kravitz. „Może się to wydawać takie małe, ale to coś, co dzieje się w tych mikrofalach cały czas, czego tak naprawdę nie możemy tak bardzo zbadać. A na dodatek interesowała mnie sytuacja, w której być może na początku się nie lubimy, może dzieje się coś złośliwego, ale kiedy g— uderza w wentylator, nic z tego nie ma znaczenia. A potem naprawdę możemy się zobaczyć i zatroszczyć o siebie nawzajem”.

Naomi Ackie i Adria Arjona, „Mrugnij dwa razy”.

Carlos Somonte/Amazon


Podczas gdy pierwsze dwie trzecie filmu rozgrywają się jak trzymający w napięciu thriller psychologiczny, ostatni akt filmu podpala wszystko — dosłownie, gdy dom Slatera płonie i w przenośni, gdy kobiety biorą odwet na mężczyznach, którzy je napadli. Dla Kravitza przejście do tych krwawych scen akcji jako reżysera debiutanta było wyzwaniem.

„Akcja to zupełnie inna bestia” – mówi. „Więc przejście od niereżyserowania niczego do reżyserowania sekwencji akcji, w których jest krew i chcesz, żeby wydawała się prawdziwa, było naprawdę trudne. Próbowaliśmy utrzymać się na granicy, by zrobić to, czym powinno być, ale nie do tego stopnia, by było tego za dużo i żeby ludzie chcieli odwrócić wzrok. Upewniliśmy się, że naprawdę zachowujemy prawdziwe emocje, szczególnie u kobiet, w ich oczach i wszystkim. Próbowaliśmy naprawdę utrzymać to w pewnym sensie na ziemi”.

Ponieważ akcja nie „działała bez powodu”, Kravitz nie chciała, aby stała się niewiarygodna w żadnym momencie. Podczas gdy powody przemocy tkwiły w bardzo realnej, bardzo poważnej traumie, chciała również „sprawić, aby oglądanie było zabawne”.

„Ponieważ istnieje słodka zemsta” – wyjaśnia. „To coś, co lubimy kulturowo, co jest również dość skomplikowane i interesujące, ale próba zrównoważenia wszystkich tych rzeczy była nie lada podróżą”.

Channing Tatum i Zoë Kravitz, „Mrugnij dwa razy”.

Carlos Somonte/Amazon


Jeśli chodzi o kręcenie scen śmierci, Kravitz zdradza, że ​​Christian Slater, grający prawą rękę Slatera, Vica, miał najwięcej zabawy ze sceny ostatniego, pozornie niekończącego się oddechu, kiedy powoli dusił się na śmierć własną krwią, co jest jednym z najzabawniejszych gagów w filmie.

„Cała ta sekwencja jest niesamowita” – mówi Kravitz ze śmiechem. „Myślę, że prawdopodobnie wygrywa sceny śmierci lub makabryczne sceny, a cała ta część, w której tak długo siedzi na kanapie, jest po prostu zabawna. Facet, który po prostu nie chce umrzeć. On bierze tort”.

Ona znów się śmieje. „Jesteś taki, 'Jesteś Nadal tutaj?’ To jeden z tych żartów, który, kiedy go pisaliśmy, myśleliśmy sobie: „To może być zabawne lub bardzo, bardzo głupie. Myślimy, że jest zabawne, ale nie wiem”. I on w pewnym sensie zachował ten fragment, a ty tego potrzebujesz — potrzebujesz tego uwolnienia, nawet na chwilę. Myślę, że to ważne”.

Mrugnij dwa razy jest już w kinach.


Źródło