Zoom przedstawia inteligentnego towarzysza współpracy opartego na sztucznej inteligencji
W najnowszym rozszerzeniu swojego portfolio produktów, a w szczególności inteligentnego towarzysza, do którego niedawno dodano funkcję analizy sprzedaży, Zoom Video Communications dodał do zestawu funkcji swojej oferty Zoom IQ, aby wspierać współpracę pracowników przy użyciu OpenAI i wzmacniać to, co nazywa federacyjnym podejściem do sztucznej inteligencji (AI) opartym na elastyczności.
Przedstawiając wprowadzenie na rynek w kontekście, firma stwierdziła, że w dzisiejszym środowisku pracy pracownikom coraz trudniej jest zrównoważyć priorytety dnia roboczego między e-mailami, czatami zespołowymi, spotkaniami i zadaniami związanymi z zarządzaniem projektami. Dodaje, że zespoły szukają również sposobów na skuteczniejsze współtworzenie w czasie rzeczywistym.
„Zoom od dawna wbudowuje rozwiązania sztucznej inteligencji w nasze produkty, aby umożliwić klientom zwiększenie produktywności” — powiedział Smita Hashim, dyrektor ds. produktu Zoom. „Cieszymy się, że możemy wprowadzić o wiele więcej możliwości dzięki nowym dużym modelom językowym. Nasze unikalne podejście do sztucznej inteligencji zapewni klientom pożądaną elastyczność i pomoże znacznie poprawić współpracę i relacje z klientami”.
Federacyjne podejście Zoom do sztucznej inteligencji opiera się na wykorzystaniu własnych, zastrzeżonych modeli sztucznej inteligencji, pochodzących od wiodących firm zajmujących się sztuczną inteligencją – takich jak OpenAI – oraz wybieraniu własnych modeli przez klientów.
Dzięki tej elastyczności w zakresie włączania wielu typów modeli, Zoom powiedział, że jego celem jest zapewnienie jak największej wartości dla różnorodnych potrzeb klientów dzięki modelom, które można również dostosować, aby działały lepiej dla klienta, w oparciu o jego słownictwo i wymagania. Rezultatem integracji ma być możliwość odblokowania potencjału ludzi poprzez podsumowywanie wątków czatów, organizowanie pomysłów, redagowanie treści do czatów, e-maili i sesji na tablicy oraz tworzenie agend spotkań.
Funkcja tworzenia wiadomości e-mail Zoom IQ została zaprojektowana w celu wykorzystania mocy generatywnej sztucznej inteligencji, dzięki czemu użytkownicy mogą otrzymywać sugestie dotyczące wersji roboczych wiadomości e-mail w odpowiedzi na kontekst konwersacji z poprzednich spotkań Zoom, rozmów telefonicznych Zoom i wątków e-mail. Będzie początkowo dostępny w Zoom IQ dla sprzedaży.
Funkcja podsumowania spotkania Zoom IQ pozwoli użytkownikom generować podsumowanie, przechwytywać kolejne kroki i udostępniać je za pośrednictwem czatu zespołu, kalendarza Zoom i e-maila bez nagrywania rozmowy, co oznacza, że osoby, które nie uczestniczyły, nie będą już musiały siedzieć nad długimi nagraniami.
Podczas rozszerzania IQ Zoom ogłosił również, że udoskonalił inne produkty, aby uczynić pracę zespołową bardziej znaczącą i wzmocnić relacje z klientami.
Dawne Zoom Spots, teraz Zoom Huddles, to wirtualna przestrzeń coworkingowa z obsługą wideo, zaprojektowana w celu wspierania dyskusji ad hoc i budowania relacji, replikacji aspektu „współpracy” otwartego biura i zachęcania do swobodnych rozmów wideo.
Funkcja Intelligent Director, która wkrótce będzie dostępna w wersji beta, korzysta z wielu kamer w Zoom Room, aby określić najlepszy kąt ustawienia osób w pomieszczeniu do wyświetlenia podczas spotkania i zapewnić „najlepsze w swojej klasie” wrażenia dla zdalnej Uczestnicy.