Marketing

Zorganizowany sektor marketingu influencerów przekroczy 3000 kr w RO24: Zefmo Media

  • 17 stycznia, 2023
  • 6 min read
Zorganizowany sektor marketingu influencerów przekroczy 3000 kr w RO24: Zefmo Media


  • Najnowsza edycja raportu India Influence sporządzona przez Zefmo Media (Zefmo), obecnie piąta edycja, przedstawia kronikę rozwoju gospodarki influencerów w 2022 roku i daje wgląd w globalne trendy w 2023 roku.
  • Indie będą miały ponad 100 milionów twórców treści na wszystkich platformach mediów społecznościowych w 2023 roku, aby stać się największą bazą influencerów na świecie.
  • Zorganizowany sektor marketingu influencerów, który przekroczy 3000 crore Rs (375 mln USD) w roku budżetowym 2023-24; udział mikroinfluencerów w przychodach wzrośnie z 9% w roku budżetowym 2022-23 do 14% w roku budżetowym 2023-24.

Hiperlokalni mikroinfluencerzy zakłócają indyjską gospodarkę influencerów. Marki wykorzystują lepki iloraz zaangażowania tych hiperlokalnych mikroinfluencerów, aby jeszcze bardziej wzmocnić swoje połączenie z klientami. W swoim najnowszym raporcie na temat gospodarki influencerów w Indiach, sporządzonym przez jedną z największych platform marketingu influencerskiego typu pure-play – Zefmo opisuje, jak przestrzeń marketingu influencerów radykalnie się zmienia, aby zapewnić możliwości zarabiania hiperlokalnym mikroinfluencerom w metropoliach Indii i w głębi lądu. Raport podkreśla również „normalizację” opłat mega-influencerów, obok widocznych trendów w postaci częściowego ambasadorowania marki i eksploracji Metaverse.

The India Influence Report 2022 to pierwsze tego rodzaju badanie obejmujące ponad 1500 mikroinfluencerów z 35 miast, którzy podzielili się swoimi poglądami na szereg tematów, w tym współpracę z markami, wybór platformy, formaty treści i plany na przyszłość. W poprzednich raportach, obejmujących okres od 2017 do 2022 roku, niektóre z najważniejszych wniosków obejmowały:

  • pojawienie się wideo jako dominującego medium treści,
  • popularność formatu krótkich filmów zarówno wśród influencerów, jak i ich grup odbiorców,
  • wzrost treści wernakularnych wśród influencerów,
  • rosnący udział głosu mikroinfluencerów, oraz
  • finanse jako główny gatunek treści o wpływie.

W bieżącym wydaniu India Influence Report Zefmo uwzględniło wkład mikroinfluencerów, aby uchwycić istotę tego, czego większość nowych i wschodzących influencerów doświadcza na co dzień w Indiach.

Shudeep Majumdar, współzałożyciel i dyrektor generalny Zefmo, powiedział: „W naszym jak dotąd najbardziej wyczerpującym raporcie dotyczącym rynku influencerów nasz zespół poszedł zarówno szeroko, jak i głęboko, aby zebrać informacje od szerokiej gamy wschodzących twórców treści. Ci influencerzy są sercem ekonomii twórców i będą dyktować trendy w tworzeniu treści w nadchodzących czasach. Pocieszające jest to, że hiperlokalni mikroinfluencerzy przesuwają granice tworzenia treści, jednocześnie skutecznie zarabiając na nich. Ponadto tegoroczny raport rzuca światło na niektóre z pojawiających się trendów na rok 2023, które marketerzy mogą uznać za przydatne przy planowaniu swojej mieszanki marketingowej”.

Sushmita Verma, współzałożyciel i dyrektor operacyjny Zefmo, dodał tutaj: „W Zefmo współpracujemy z lokalnymi, hiperlokalnymi mikroinfluencerami od 2017 roku, ale rok 2022 można naprawdę określić jako rok przegięcia dla tych influencerów. Z rosnącą bazą ponad 1 50 000 influencerów, Zefmo aktywnie angażuje hiperlokalnych mikro-influencerów do marek wszystkich smaków i rozmiarów. Ogromną radość sprawia nam wspieranie mikroinfluencerów i marek w przemierzaniu wzajemnie korzystnej podróży ramię w ramię”.

Wnioski z ankiety dotyczącej India Influence Report 2022

  • Wybór platformy mediów społecznościowych: 38% – YouTube, 36% – Instagram, 11% – Twitter, 6% – Facebook, 9% – inne
  • Idealny okres na filmy: 23% – mniej niż jedna minuta, 27% – od jednej do trzech minut, 22% – więcej niż 5 minut, 33% – trudno powiedzieć
  • Podział sektorowy kampanii marek: 53% – FMCG, 17% – D2C, 14% – Urządzenia elektroniczne, 9% – Finanse, 7% – inne
  • Preferowana mieszanka językowa treści według marek: 29% – hindi i inne języki regionalne, 38% – mieszanka (dwujęzyczna) języka angielskiego i języków regionalnych, 33% – angielski
  • Czas trwania kampanii i wypłata: 44% – wydłużenie czasu trwania kampanii i wzrost wypłaty, 34% – skrócenie zarówno czasu trwania kampanii, jak i wypłaty (w porównaniu z 2021 r.), 22% – brak zmiany czasu trwania kampanii i wypłaty

Trendy w marketingu influencerów w 2023 roku i później

Trend 01: Eksploracja Metaverse (NFT) – Influencerzy, w tym ci, którzy niedawno rozpoczęli swoją przygodę z mediami społecznościowymi, coraz bardziej koncentrują się na tym, jak mogą tworzyć wiele kanałów, aby zarówno lepiej angażować się, jak i zarabiać poprzez swoją obecność w metaverse, a także tworzenie NFT. Chociaż są świadomi wahań rynkowych, jeśli chodzi o kryptowaluty, większość influencerów jest optymistycznie nastawiona do długoterminowych perspektyw kryptowalut i ich pozytywnego wpływu na wyceny NFT.

Trend 02: Ułamkowa ambasadorka marki – Mega influencerzy, a nawet celebryci, którzy przyjęli influencer marketing, są teraz otwarci na pomysł ułamkowego ambasadorowania marki, dzięki czemu mniejsze marki mogą sobie pozwolić na promocję marki. W przyszłości influencerzy i celebryci będą oceniać niekonkurencyjne marki za ułamek ich opłaty za ambasadorstwo marki dzięki temu innowacyjnemu modelowi.

Trend 03: Monetyzacja hiperlokalnych mikroinfluencerów – Marki w Indiach wykorzystują teraz siłę mikroinfluencerów, aby dotrzeć do swoich klientów. Co więcej, marki polegają teraz na hiperlokalnych mikroinfluencerach, którzy rozmawiają w języku regionalnym i nawiązują lepsze relacje z klientami. W ten sposób marki budują bardziej osobiste relacje ze swoimi klientami za pośrednictwem tych influencerów. Z kolei tacy influencerzy mogą zarabiać na swoich treściach na uznanych platformach. Zjawisko to przyczynia się do demokratyzacji gospodarki influencerów.

Trend 04: Merchandising i produkcja – Influencerzy chcą zarabiać na swojej marce osobistej, promując swój asortyment. Ponadto influencerzy przekształcają swoje strumienie treści w „produkty”, takie jak szkolenia i repozytoria wiedzy. Z biegiem czasu strumienie treści mogą stać się bankami wiedzy na różne tematy, od dzienników podróży po kodowanie.

Trend 05: Rzecznictwo niezależne od marki – Influencerzy kojarzą się z wieloma markami bez szczególnego powinowactwa do określonego sektora. W rzeczywistości osoby wpływowe obejmują teraz marki z różnych środowisk, które są bardziej zbliżone do ich gatunku treści, niż promowanie marek podobnych. Również po stronie marki marketerzy są bardziej otwarci na interakcję z influencerami, których treści są unikalne i mają wysoki współczynnik powiązania z odbiorcami.




Źródło

Warto przeczytać!  Firma zbożowa buduje millenialsów, pokolenie Z, obserwujących na TikTok, Instagramie, gdy zmieniają się zachowania i algorytmy w mediach społecznościowych