Filmy

Zwiastun filmu „Hell House LLC: Lineage” – piąta część trafi do Shudder w 2025 roku

  • 12 lipca, 2024
  • 6 min read
Zwiastun filmu „Hell House LLC: Lineage” – piąta część trafi do Shudder w 2025 roku


Ten X trylogia jest zawsze listem miłosnym do kina. Chociaż pierwsza część jest zbudowana wokół grupy młodych ludzi tworzących pornografię, nadal podkreśla swoją miłość do rzemiosła filmowego, ponieważ postacie bezpośrednio odnoszą się do sztuki, a także są osadzone w późnych latach 70. i ubrane w estetykę horroru tamtej ery. Podczas gdy różne rzemiosła są podkreślane, seria pozostawia dużo miejsca sztuce malowania twarzy w celu uzyskania kolekcji efektów. Z MaXXXinatrzecia odsłona serii Ti West i Mia Goth, która teraz gości na srebrnym ekranie, miłość do klasycznych epok kina jest zawsze namacalna. W tym tkwi miłość do wszystkiego, co związane z makijażem, urodą i efektami specjalnymi.

X być może niepozorny, gdy podkradł się do widzów w 2022 roku swoim charakterystycznym wyglądem z lat 70. Wcale nie brakowało mu odpowiednich do epoki fryzur i okularów. Chociaż Bobby-Lynn (Brittany Snow) jest zbudowana jako wyróżniająca się seksbomba, to Maxine (Mia Goth) kradnie stylowe światło reflektorów, a my widzimy ją po raz pierwszy w świetle lustra toaletki. Ubrana w dżinsy dziewczyna z farmy prawie nigdy nie jest bez swoich charakterystycznych pudrowo-niebieskich powiek, nawet gdy samotnie kąpie się w niebezpiecznym stawie. A tam, gdzie kończy się makijaż, zaczynają się piegi Maxine, które miały być prawdziwe, choć zostały skrupulatnie nałożone na Goth, zanim aktorka stanęła przed kamerą.

Warto przeczytać!  Polowanie na Golluma: czy Ian McKellen i Viggo Mortensen zostaną po cichu wyrzuceni? | Film

W rozmowie z Bloody Disgusting w 2022 r. Sarah Rubano, szefowa działu fryzur i makijażu w trylogii, omówiła proces tworzenia stylizacji z reżyserem zorientowanym na szczegóły. „Maxine i jej piegi oraz jej cień do powiek […] Po prostu pracowałem z Ti w tę i z powrotem. Powiedział: „Słuchaj, chcę, żeby były pięknie kolorowe. Chcę, żebyś tutaj skupił się na estetyce”.

To makijaż upiększający wyróżnia role kameleona, Goth, w podwójnej, potrójnej i poczwórnej serii. Ale jest też wiekowa Pearl, która ukrywa się na widoku. W czasie kręcenia pierwszego filmu z serii nie było prawie żadnego powodu, aby podejrzewać, że przerażająca staruszka w domu na farmie to ktoś inny niż aktorka z przerzedzonymi włosami. Ale to Goth w kolejnym kostiumie. Przygotowując to, co ostatecznie będzie kontynuacją z udziałem Goth, film użył makijażu, aby utrzymać ją na widoku i położyć podwaliny połączenia, które miało utrzymać serial w całości. Gdzie X mógłby zacząć i skończyć na fryzurach i efektach gore z lat 70., ale bardziej pochylił się w stronę szacunku dla sztuki filmowej, pozwalając różnym rodzajom makijażu zabłysnąć. W otoczeniu aksamitnych słów „Landslide” Pearl dotyka swojej własnej starzejącej się skóry otoczonej opakowaniami po kosmetykach w stylu vintage. Niedługo potem widać, jak młoda Lorraine (Jenna Ortega) maluje się na swoją kolej przed kamerą.

Szybko powracająca jako młodsza Pearl, Goth powraca do kadru w drugim filmie z zupełnie innym wyglądem. Dzięki makijażowi (i być może gradacji kolorów) skóra Goth jest cieplejsza i głębsza, piegi zmyte, a jej twarz ubrana w przyciemnione rzęsy i gorącą szminkę. Pearl ma świeżą twarz z wyrazistymi kolorami, a jeden z jej wielkich momentów to plama spływającego tuszu do rzęs. (Choć ma starożytne korzenie, produkty, które napędzały Maybelline i Rimmel w latach 10. XX wieku, były wczesnymi wersjami tuszu do rzęs wykonanego z wazeliny i węgla drzewnego. Były brudne).

Warto przeczytać!  Marvel umieszcza najbardziej niszczycielską tragedię Spider-Mana w centrum uwagi

Perła to zupełnie inny rodzaj filmu, który odrzuca estetykę slashera z lat 70. na rzecz błyszczącego klasycznego wyglądu Hollywood z elementami fabuły przywodzącymi na myśl Czarnoksiężnik z krainy Oz. Perła jest w kolorze technicolor, porzucając stonowane błękity i chłodne piegi na rzecz różowych policzków i matowego koloru ust. Ponowne pojawienie się Goth jest wspierane nie tylko przez jej umiejętności aktorskie, ale także przez kunsztowną pracę Rubano i spółki, aby nadać jej zupełnie inny wygląd, tym samym wyróżniając postacie.

Zakończenie trylogii nadchodzi MaXXXina która przywraca Goth w jej pierwotnej roli Maxine, tym razem jako kobietę z lat 80., która chce zamalować wersję siebie, którą zostawiła w krwawym domu. Jako Hollywood Maxine jest prawdopodobnie kimś zupełnie nowym, bardziej oddanym swojej bezwzględnej naturze i ozdobionym rozjaśnionymi włosami, które pozwala ułożyć w naturalne fale. Charakterystyczny niebieski cień zniknął, jej twarz została pomalowana mniej pospiesznie nałożonym okiem w kolorze metalu armatniego. Ale jej wygląd nie zaczyna się i nie kończy tutaj. Podczas gdy wszystkie trzy części serii opowiadają o miłości do filmu, opierając się na meta-elementach, MaXXXina dodatkowo podkreśla spektakl, sprawiając, że Maxine przygotowuje się do zdjęcia studyjnego, które odzwierciedla jej rzeczywistość fundamentalistyczną reakcją na satanizm. Goth, który przygotowywał się do X siedząc na odlewie, który ma być wykorzystany do stworzenia Pearl, jest widziana jako Maxine siedząca na odlewie, aby przygotować się do swojej roli filmowej Purytanin II. I to się opłaca, nie tylko w świecie gry, ale także ze względu na więcej meta gagów. „Prawdziwe” głowy toczą się, a „sztuczna” głowa znajduje się w centrum ostatniego ujęcia filmu, Maxine patrzyła na nią z podziwem.

Warto przeczytać!  Tom King powraca do Batmana, gdy Caped Crusader łączy siły z Jenny Sparks z The Authority w nowym tytule Black Label

Kiedy poznajemy ją po raz pierwszy w XMaxine siedzi przy lustrze do makijażu. W MaXXXinawidziano ją nakładającą makijaż w podobny sposób przed zdjęciami do filmu dla dorosłych, a później z aerografem, by rozpylić makijaż upiększający, który ostatecznie działa jak farba wojenna. Makijaż jest traktowany z szacunkiem wykraczającym poza tworzenie charakterystycznych wyglądów, ale także z rozkoszowaniem się techniką tworzenia charakteru, piękna i horroru, które łączą prawdziwy film i ten w świecie rzeczywistym.


Źródło