Filmy

Zwiastun „Megalopolis” pozornie zawiera cytaty krytyków filmowych

  • 21 sierpnia, 2024
  • 3 min read
Zwiastun „Megalopolis” pozornie zawiera cytaty krytyków filmowych


Kiedy w środę rano Lionsgate wypuściło drugi zwiastun epickiego filmu Francisa Forda Coppoli „Megalopolis”, wydarzenie rozpoczęło się od litanii krytyków jego wcześniejszych dzieł.

W cytatach przypisywanych ich recenzjom „Ojca chrzestnego” zwiastun cytuje Pauline Kael z The New Yorker, która nazwała go „umniejszonym przez jego kunszt”, a Andrew Sarris z Village Voice skrytykował „niedbały, samouwielbiający film”. Inne cytaty krytyków, takich jak Roger Ebert, John Simon, Stanley Kauffmann, Vincent Canby i Rex Reed, podobnie przelatują przez ekran, oferując surową krytykę pracy Coppoli nad arcydziełami, takimi jak „Czas apokalipsy”. Pomysł jest taki, że te filmy przetrwały próbę czasu — ich pierwsze reakcje, niekoniecznie. „Megalopolis”, który miał premierę w Cannes, został odrzucony przez wielu krytyków jako pobłażliwy i niejasny. Nowy zwiastun ma na celu pozycjonowanie najnowszego filmu Coppoli jako dzieła sztuki, które będzie się dobrze starzeć, podobnie jak jego poprzednicy słynnego reżysera.

To ciekawy punkt do poruszenia, ale w argumencie zwiastuna jest dość znacząca luka. Problem, i to dość poważny, polega na tym, że te cytaty w rzeczywistości nie pojawiają się w żadnej z cytowanych recenzji. Jak zauważył Vulture i zweryfikował Różnorodnośćżadnego z tych wyrażeń nie można znaleźć w dostępnych online wersjach opowieści. Na razie nie jest jasne, skąd pochodzą jakiekolwiek cytaty. Cytat Eberta, który nazywa „Drakulę” „triumfem stylu nad treścią”, został w rzeczywistości zaczerpnięty z jego recenzji „Batmana” z 1989 r.

Warto przeczytać!  Obsada „Blair Witch” poproś Lionsgate o pozostałości pleców, konsultacje

RóżnorodnośćNiesłusznie cytowano Owena Gleibermana, który nazwał film „Drakula Brama Stokera” z 1992 r. „pięknym bałaganem” i podkreślił jego „absurdalność”, pisząc recenzję dla Entertainment Weekly, gdzie pracował w czasie premiery filmu.

„Nawet jeśli jesteś jedną z tych osób, które nie lubią krytyków, to my nie zasługujemy na to, by wkładać nam słowa do ust. Z drugiej strony, trywialny skandal tego wszystkiego polega na tym, że cały zwiastun „Megalopolis” jest zbudowany na fałszywej narracji” — mówi Gleiberman o cytatach w zwiastunie. „Krytycy pokochali „Ojca chrzestnego”. I chociaż „Czas apokalipsy” był kontrowersyjny, otrzymał wiele kluczowych głosów krytyki. Jeśli chodzi o to, że nazwałem „Drakulę Brama Stokera” „pięknym bałaganem”, to żałuję, że tego nie powiedziałem! Jeśli chodzi o ten film, teraz brzmi on życzliwie”.

Niektórzy krytycy cytowani w zwiastunie naprawdę nienawidzili wczesnych dzieł Coppoli. Reed na przykład nazwał „Apocalypse Now” „gumbo pretensjonalnej paplaniny”.

Jeśli chodzi o „Megalopolis”, to rzeczywiście może być warte ponownej krytycznej oceny. W swojej recenzji, RóżnorodnośćPeter Debruge z „The Hollywood Reporter” negatywnie odniósł się do filmu, pisząc, że „legendarny reżyser konstruuje głęboko osobistą, ale niedbałą alegorię swojego stosunku do sztuki”, dodając: „Okazuje się, że budowanie świata — to bezcenne narzędzie hollywoodzkich franczyz XXI wieku — może nie być jego specjalnością”.

Warto przeczytać!  Recenzja Tarota – IGN

„Megalopolis” trafi do kin w USA 27 września. Lionsgate nie odpowiedziało natychmiast Różnorodnośćprośba o komentarz. Reed, który nadal recenzuje dla Observer, również nie odpowiedział na prośbę o komentarz. Kael, Simon, Ebert, Canby, Kauffmann i Sarris nie żyją, co utrudnia uzyskanie ich reakcji.


Źródło