Marketing

Zwiększanie zwrotu z inwestycji na Instagramie: zza biurka menedżera ds. mediów społecznościowych

  • 4 kwietnia, 2023
  • 8 min read
Zwiększanie zwrotu z inwestycji na Instagramie: zza biurka menedżera ds. mediów społecznościowych


Media społecznościowe stały się istotną częścią strategii marketingowej każdej firmy, a Instagram stał się wiodącą platformą dotarcia do potencjalnych klientów. Z ponad 1,3 miliarda aktywnych użytkowników, 3,76 miliarda wizyt dziennie i 500 milionów ludzi korzystających codziennie z Stories, Instagram oferuje firmom ogromne możliwości nawiązania kontaktu z docelowymi odbiorcami i zwiększenia zwrotu z inwestycji.

W rzeczywistości 81% użytkowników zwraca się do Instagrama, aby wyszukać produkty i usługi — ale ponieważ coraz więcej marek detalicznych konkuruje o uwagę na platformie, wyróżnienie się i wywarcie znaczącego wpływu może być trudne. Oto kilka strategii, które menedżerowie mediów społecznościowych mogą wykorzystać do skalowania zasięgu, a co za tym idzie, zwiększenia zwrotu z inwestycji na Instagramie.

Współpracuj z influencerami

Coraz skuteczniejszym sposobem na zwiększenie zasięgu marki na Instagramie jest współpraca z influencerami i twórcami. Są to osoby lub firmy posiadające znaczną (i lojalną) grupę obserwujących na platformie, które mogą pomóc Ci wypromować Twoją markę wśród szerszej publiczności.

Według eMarketera prawie trzy czwarte (72,5%) marketerów w USA będzie w tym roku korzystać z jakiejś formy marketingu wpływowego — a liczba ta z czasem będzie tylko rosła. Jednak przed wyborem influencera do współpracy ważne jest, aby najpierw zrozumieć, jakie cele próbujesz osiągnąć, aby udowodnić zwrot z inwestycji w kampanię marketingową influencerów.

  1. Określ swoje cele: Celem numer jeden dla marek korzystających z influencer marketingu jest dotarcie do nowych docelowych klientów. Zanim zaczniesz zastanawiać się nad wpływowymi osobami, zastanów się, w jaki sposób Twój plan marketingowy dotyczący influencerów wpasuje się w Twoją szerszą strategię marketingową w mediach społecznościowych i stwórz wymierne cele, które możesz raportować i śledzić. Zdefiniuj odbiorców swojej kampanii i opracuj profile odbiorców, aby mieć pewność, do kogo chcesz dotrzeć.
  2. Weź pod uwagę zasadę 3 R — trafność, zasięg i rezonans: Podczas sprawdzania influencerów do swojej kampanii marketingowej weź pod uwagę ich znaczenie dla Twojej marki, liczbę osób, do których możesz potencjalnie dotrzeć, oraz potencjalny poziom zaangażowania, sprzedaży, konwersji, ruchu i wzrostu liczby obserwujących, jaki influencer może stworzyć z odbiorcami odpowiednimi dla Twoja marka. Makro influencer z ogromną liczbą obserwujących jest bez znaczenia, jeśli ci obserwujący nie są zainteresowani Twoją ofertą, a mikro lub niszowi influencerzy mogą mieć bardzo oddanych i zaangażowanych obserwujących. Użytkownicy Instagrama są sprytni i potrafią szybko wykryć nieszczere reklamy. To powiedziawszy, niezbędna jest współpraca z influencerami, którzy są zgodni z wartościami i przekazem Twojej marki, aby uniknąć wrażenia, że ​​są nachalni lub nieautentyczni.
  3. Skontaktuj się osobiście i zawodowo: Gdy będziesz gotowy zaproponować partnerstwo, wiadomość bezpośrednia (DM) jest doskonałym miejscem do rozpoczęcia. Podaj jak najwięcej informacji o swojej marce i powiedz im, co masz nadzieję osiągnąć wraz z proponowaną kampanią na Instagramie. Jeśli influencer ma swój osobisty lub agenta adres e-mail w biografii swojego profilu społecznościowego, spróbuj skontaktować się również w ten sposób.
  4. Współpracuj w celu opracowania skutecznych treści: Zabezpieczyłeś swojego pierwszego influencera, a umowa została podpisana – co teraz? Ściśle z nimi współpracuj, aby ustalić, jakiego rodzaju treści chcesz wspólnie tworzyć. Pamiętaj, że twórcy są ekspertami w swojej przestrzeni. Uzyskasz najlepszą wartość z ich pracy, pozwalając im zaprezentować swoje umiejętności, pozostając jednocześnie wiernym etosowi swojej marki osobistej.
  5. Zmierz swoje wyniki: Chociaż mierzenie próżnych wskaźników zaangażowania pozostaje ważne, śledź wskaźniki wykraczające poza polubienia, komentarze i udostępnienia. Aby zmierzyć skuteczność kampanii, musisz zrozumieć jej wartość pod względem zwrotu z inwestycji. Niektóre wypróbowane sposoby przypisywania sukcesu tego typu współpracy obejmują ustalenie parametrów UTM (kody dodawane na końcu adresów URL, które umożliwiają śledzenie) i nadawanie influencerom własnych kodów rabatowych do śledzenia odwiedzających, których influencer wysyła do Twojej witryny.
Warto przeczytać!  Full Circle Insights współpracuje z 6sense w zakresie integracji, która umożliwia marketerom mierzenie wpływu strategii ABM wewnątrz CRM

Kupuj i publikuj reklamy

Platforma reklamowa Instagram może być potężnym narzędziem do zwiększania zasięgu i zaangażowania Twojej marki na platformie. Przeciętny użytkownik spędza 30 minut dziennie na Instagramie, a 63% amerykańskich użytkowników sprawdza Instagram co najmniej raz dziennie, jest to skuteczny sposób na strategiczne zmaksymalizowanie zwrotu z inwestycji i zwrócenie uwagi na płatne treści.

Pierwszym punktem, który należy wziąć pod uwagę przy zakupie reklam, jest cel kampanii reklamowej. Cel ten powinien łączyć się z nadrzędną strategią dotyczącą mediów społecznościowych lub kampanii. Na przykład, czy próbujesz zwiększyć ruch w witrynie, liczbę wyświetleń filmów, zaangażowanie lub zakupy? Kolejną kluczową kwestią przy zakupie reklam jest grupa docelowa. Instagram umożliwia kierowanie reklam na podstawie szeregu czynników demograficznych, takich jak wiek, lokalizacja, zainteresowania i zachowania. Zrozumienie docelowych odbiorców i dopasowanie reklam do ich zainteresowań i preferencji może pomóc w zwiększeniu skuteczności działań reklamowych.

Kolejnym krytycznym czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę, jest równowaga między strategią społecznościową organiczną i płatną. Aby zmaksymalizować zawartość społecznościową, zbudować społeczność i jak najlepiej wykorzystać swoje treści, musisz dostosować częstotliwość prowadzenia płatnych kampanii w porównaniu do publikowania treści w sposób organiczny — najlepiej połączyć oba te elementy, aby w pełni wykorzystać potencjał Instagramu. Regularna obecność na platformie jest ważna, ale bombardowanie odbiorców zbyt dużą liczbą reklam może prowadzić do zmęczenia reklamami i zmniejszenia zaangażowania.

Warto przeczytać!  Rynek palet plastikowych 2023-2030: Perspektywy branży, aktualny stan, popyt-podaż | Grupa CABKA, PURUS PLASTICS GmbH

Im więcej publikujesz, tym bardziej prawdopodobne jest, że pojawisz się w kanale Eksploruj, wyróżnisz się na innym koncie lub znajdziesz się w najwyższym rankingu wyszukiwania słów kluczowych i hashtagów, których często używasz. Zastanów się, jak często Twoi odbiorcy chcą usłyszeć od Ciebie i skup się na budowaniu regularnej kadencji. Możesz podwoić liczbę obserwujących, po prostu konsekwentnie publikując posty co tydzień, w porównaniu z tymi, którzy publikują mniej niż raz w tygodniu. W rzeczywistości nasze eksperymenty społeczne dowiodły, że czas wysyłania postów robi mają wpływ na zaangażowanie na Instagramie.

Utrzymuj zaangażowanie odbiorców

Podczas gdy reklamy stały się coraz skuteczniejszym sposobem na skalowanie zasięgu w mediach społecznościowych, ta taktyka doprowadziła również do trudniejszego zaangażowania odbiorców. Częstym wyzwaniem, przed którym stoją marki związane z reklamą na Instagramie, jest utrzymanie zaangażowania odbiorców podczas oglądania reklamy. Użytkownicy są przytłoczeni reklamami w mediach społecznościowych i łatwo mogą stracić zainteresowanie lub przewinąć Twoje treści.

Aby temu zaradzić, rozważ zastosowanie w reklamach przyciągających wzrok elementów wizualnych, atrakcyjnych komunikatów i elementów interaktywnych. Możesz na przykład bawić się formatami takimi jak Reels, Carousels i Stories, aby zaprezentować swoją markę lub zamieścić wezwanie do działania, które zachęci użytkowników do interakcji z Twoją marką poza reklamą. Możesz użyć narzędzi wspierających Twoje wysiłki, takich jak Hootsuite, który niedawno zintegrował się z Canva, aby ułatwić proces tworzenia treści dzięki atrakcyjnym szablonom.

Warto przeczytać!  AI identyfikuje 6 trendów w karmie dla zwierząt domowych na 2023 rok, ale nieoryginalnych

Inną skuteczną strategią jest wykorzystanie treści generowanych przez użytkowników (UGC). Może to obejmować ponowne publikowanie treści generowanych przez użytkowników od odbiorców lub współpracę z wpływowymi osobami w celu stworzenia autentycznych treści, które rezonują z docelowymi odbiorcami (zawsze pamiętaj, aby najpierw poprosić o zatwierdzenie). Treści generowane przez użytkowników mogą pomóc zwiększyć wiarygodność i zaangażowanie Twojej marki na platformie, ponieważ użytkownicy są bardziej skłonni ufać treściom tworzonym przez ich rówieśników.

Instagram stwarza znakomitą okazję dla marek do łączenia się z ich docelowymi odbiorcami, a istnieje wiele sposobów na zwiększenie zwrotu z inwestycji. Kluczowe jest strategiczne i kreatywne podejście do platformy, aby wyróżnić się i wywrzeć znaczący wpływ. Wdrażając te strategie, możesz poprawić obecność swojej marki na platformie, połączyć się z docelowymi odbiorcami i ostatecznie osiągnąć swoje cele marketingowe.


Brayden Cohen jest kierownikiem zespołu ds. marketingu społecznościowego w firmie Hootsuite. W ciągu ostatnich kilku lat pracował na stanowiskach marketingowych zorientowanych na klienta w start-upach i markach zorientowanych na cel. W swojej obecnej roli Cohen pracuje nad strategicznymi kampaniami dla kanałów marketingu społecznościowego Hootsuite z ponad 9 milionami użytkowników, a także zarządza programem rzecznictwa pracowników firmy.


Źródło