Rozrywka

Zwolnienia, cięcia kosztów Imperil Stage Companies – The Hollywood Reporter

  • 24 lipca, 2023
  • 9 min read
Zwolnienia, cięcia kosztów Imperil Stage Companies – The Hollywood Reporter


Liderzy organizacji non-profit w całym kraju biją na alarm, ponieważ kina zbliżają się do punktu kryzysu finansowego.

Grupa teatralna Center w Los Angeles zaalarmowała, jako jedna z największych organizacji teatralnych non-profit w kraju, kiedy w czerwcu ogłosiła, że ​​wstrzymuje programowanie w Mark Taper Forum, najmniejszym teatrze znanym z promowania nowych dzieł, rozpoczynając nowy sezon i zwalniając 10 procent personelu w całej organizacji. Public Theatre w Nowym Jorku, kolejny gigant wśród organizacji non-profit, pojawił się wkrótce potem, ogłaszając w lipcu, że zmniejszy zatrudnienie o 19 procent, po tym jak wstrzymał już festiwal Under the Radar, prezentujący prace eksperymentalne.

Inne znane organizacje non-profit, takie jak Oregon Shakespeare Festival w Ashland w stanie Oregon; Lookingglass Theatre Company w Chicago; i między innymi Brooklyn Academy of Music również musiały przejść cięcia kosztów, zwolnienia i kampanie zbierania funduszy na dużą skalę.

Liderzy organizacji non-profit ostrzegają, że bez nowego modelu produkcji teatralnej może to być wierzchołek góry lodowej.

„Myślę, że w ciągu najbliższych sześciu miesięcy zobaczycie o wiele więcej niż to, co już widzieliśmy” — powiedział Danny Feldman, dyrektor artystyczny produkcji w Pasadena Playhouse.

Kwestią sporną jest fakt, że frekwencja nie wróciła do poziomu sprzed pandemii, co stanowi problem, ponieważ kina w coraz większym stopniu polegają na sprzedaży pojedynczych biletów w ramach swojego modelu finansowego. Dodatkowo rosną koszty produkcji teatralnej, spowodowane inflacją i niedoborem siły roboczej.

Podczas gdy niektóre kina stosują dynamiczną wycenę biletów, gdzie ceny rosną wraz z popytem, ​​nadal istnieje chęć zapewnienia dostępnego punktu sprzedaży biletów dla społeczności, co oznacza, że ​​ceny biletów w dużej mierze nie nadążają za rosnącymi kosztami. Niektóre mają darowizny, ale znaczna część tych funduszy ma ograniczone wykorzystanie.

Wszystkie te czynniki są teraz zbieżne, ponieważ wiele kin było w stanie zrównoważyć koszty w poprzednich latach dzięki funduszom rządowym, takim jak grant Shuttered Venue Operators Grant, który oferował dotacje w wysokości do 10 milionów dolarów, oraz program ochrony wypłat, który pozwolił im płacić rachunki i pracowników, nawet gdy kina były zamknięte podczas pandemii. To finansowanie już się skończyło.

W Center Theatre Group, dyrektor generalna Meghan Pressman, powiedziała, że ​​duży rozmiar organizacji pozwolił liderom zobaczyć napis na ścianie wcześniej niż w innych teatrach. Chociaż mieli nadzieję na zmianę trendów tej wiosny, frekwencja we wszystkich trzech kinach organizacji nadal spadła o około 20 procent w porównaniu z poziomem sprzed pandemii, a abonamenty spadły średnio o 40 procent. Odnotowano również skorelowany spadek darowizn.

Warto przeczytać!  Po kontrowersjach dotyczących ostatecznej odpowiedzi uczestnik „Koła fortuny” zabiera głos

Stanowiło to lukę budżetową od 12 do 13 milionów dolarów w ostatnim roku podatkowym, który zakończył się w czerwcu i był częściowo wspierany przez nadzwyczajne fundusze, takie jak dotacje rządowe, a także fundusze stanowe i lokalne. Jeśli nie wprowadzono żadnych zmian w celu obniżenia kosztów, grupa teatralna była na dobrej drodze do podobnej luki w przyszłym roku.

W przeszłości Centre Theatre Group mogła korzystać ze swojego Ahmanson Theatre, w którym odbywa się wiele objazdowych produkcji przedstawień na Broadwayu, aby zrekompensować część kosztów w Taper Forum, które prawie zawsze przynosi straty. Ale sprzedaż biletów w Ahmanson również odniosła sukces. Oczekiwano, że straty w Taper w następnym sezonie eskalują, z przewidywaną stratą od 700 000 do 1 miliona USD na produkcję, w porównaniu z typowymi stratami, które sięgają niskich 100 000 USD, co doprowadziło do decyzji o wstrzymaniu programowania.

„Odkrywamy, co jest dość powszechne w całym kraju, że wielkie hity wciąż je mamy, ale nie osiągają tak wysokich liczb, jak koniecznie przed pandemią, a dołki uderzają w głębsze dołki” – powiedział Pressman.

Istnieją różne pomysły na przyczyny spadku liczby widzów. Pressman zauważa, że ​​ankietowani uczestnicy Centre Theatre Group nie narzekają już na strach przed chorobą lub COVID-19 w taki sposób, jak rok temu. Ale szerzej, liderzy teatralni uważają, że nawyki mogły się zmienić.

„Nie angażują się w uczestnictwo w kulturze w taki sam sposób, jak to robili” – powiedział Pressman.

Jedna krytyka pod adresem teatrów non-profit w związku z tymi niedoborami budżetowymi dotyczy tego, że organizacje nie są dobrze zarządzane lub że wydają zbyt dużo na personel i pensje dla kadry kierowniczej. Jednak Feldman sprzeciwia się temu, że liderzy organizacji non-profit „robią dużo za mało” w porównaniu z teatrami komercyjnymi i teraz zmagają się z jeszcze mniejszymi zasobami.

Większe kina są na razie w stanie pokryć część strat, ograniczając programowanie i dokonując cięć, podczas gdy niektóre mniejsze i średnie kina wysyłają alarm zbierania funduszy.

Podobnie jak inne w całym kraju, Oregon Shakespeare Festival, który ma trzy teatry, w tym teatr elżbietański na świeżym powietrzu, zmaga się z rosnącymi kosztami, opóźnieniami w łańcuchu dostaw i niedoborami siły roboczej, gdy wychodzi z pandemii. Problemy te zostały spotęgowane przez rosnącą częstotliwość dymu z pożarów, co doprowadziło do odwołania występów na świeżym powietrzu.

Warto przeczytać!  Burza w mediach społecznościowych po najnowszym zdjęciu Kate Middleton opublikowanym przez brytyjską rodzinę królewską

Frekwencja ponownie rośnie w tym roku, po spadku w poprzednim roku, powiedziała przewodnicząca zarządu Diane Yu, ale teatr nadal musiał uruchomić dwie kampanie zbierania funduszy na dużą skalę, w wysokości 2,5 miliona dolarów, a następnie dodatkowe 7,3 miliona dolarów, aby zakończyć sezon 2023. Teraz OSF chce zebrać co najmniej 12 do 13 milionów dolarów na sezon 2024.

Już w ostatnich latach organizacja teatralna stała się bardziej zależna od filantropii, w przeciwieństwie do pojedynczej sprzedaży biletów. OSF dokonał już zwolnień i szuka innych sposobów na obniżenie kosztów – zauważając jednocześnie, że istnieją wysokie koszty stałe związane z budynkami i utrzymaniem.

„Wszyscy przechodzimy przez tę samą analizę i wszyscy ubolewamy nad faktem, że nie ma jeszcze idealnego modelu biznesowego, który by działał” — powiedział Yu.

Jednym z pomysłów, który może pojawić się w czasie kryzysu, jest zwrócenie się do rządu federalnego o pomoc, zgodnie z propozycją z 19 lipca New York Times gość op-ed. Jest to pomysł, z którym wiele teatrów non-profit jest na pokładzie, zwłaszcza jeśli chodzi o zwiększenie funduszy dla National Endowment for the Arts, a co za tym idzie, zwiększenie dotacji dla teatrów.

„To tylko zmienione pole” — powiedział Feldman. „Sposób, w jaki patrzymy, jest taki, że jesteśmy teraz na Marsie, a zasady grawitacji, które obowiązywały w 2019 r. do 2020 r., już nie mają zastosowania, a grupa z nas próbuje nawigować i szukamy tlenu, który pomoże nam przejść”.

Grupa ponad 100 teatrów non-profit w całych Stanach Zjednoczonych utworzyła już podczas pandemii Professional Non-Profit Theatre Coalition, aby lobbować za włączeniem teatrów non-profit do ustawy Shuttered Venue. Od tego czasu członkowie koalicji, w tym Teresa Coleman Wash, wykonawczy dyrektor artystyczny Bishop Arts Theatre Center w Dallas, kontynuują spotkania z prawodawcami w Waszyngtonie, aby budować relacje i zaznajomić się z przemysłem teatralnym w celu potencjalnego przyszłego prawodawstwa.

„Siejemy nasiona, które, mamy nadzieję, będą owocne w nadchodzących latach w naprawdę znaczący sposób” – powiedział Wash. Jej teatr również doświadczył spadku liczby widzów, który na razie został nieco zrekompensowany wsparciem filantropijnym. Ale obawia się, że to może się skończyć, ponieważ, jak mówi, organizacje kolorowe, takie jak jej własna, tradycyjnie nie otrzymują takiego samego zasięgu.

Warto przeczytać!  Król Karol chce, aby książę Harry i Meghan Markle wzięli udział w koronacji

Feldman i inni argumentują, że dodatkowe fundusze są szczególnie potrzebne, ponieważ teatry próbują znaleźć drogę naprzód.

Center Theatre Group zatrudniła Snehala Desai, byłego członka historycznego East West Players z Los Angeles, jako nowego dyrektora artystycznego od sierpnia i ma nadzieję, że będzie w stanie ożywić tam programowanie i modelować dzięki swojemu „innowacyjnemu i eksperymentalnemu podejściu” – powiedział Pressman.

Pasadena Playhouse, który otrzymał nagrodę Regional Theatre Tony Award 2023, odniósł wielki sukces dzięki obchodom Sondheim w zeszłym sezonie, które obejmowały dwie produkcje Sondheim oraz produkcję Bernadette Peters. To była duża zmiana, zauważa Feldman, z budżetem teatru na stratę w wysokości 1 miliona dolarów, a sprzedaż biletów nadal była niższa niż oczekiwano. Zostało to jednak nadrobione przez zwiększone zbieranie funduszy, a teatr zakończył rok na plusie.

„Zainwestowaliśmy w wielką sztukę na scenie, co było naszym hazardem i opłaciło się na wiele sposobów” – powiedział Feldman. „Ale następny sezon to nowy sezon, prawda? Jak zamierzamy to kontynuować, oto pytanie, które zadajemy”.

Powiedział, że teatr jest obecnie w trakcie odnawiania abonentów na nadchodzący sezon i jest około dwóch trzecich drogi do celu, ale we wrześniu będzie miał lepszy pomysł na to, jak sytuacja wygląda. Zastanawiają się również nad zatrudnieniem aktorów filmowych i telewizyjnych, którzy strajkują teraz z SAG-AFTRA, na kilka następnych przedstawień. Jest zainteresowanie, mówi Feldman, ale wciąż niepewność co do czasu pokazów i długości strajku.

Oregon Shakespeare Festival zatrudnił Tima Bonda, który w przeszłości był zastępcą dyrektora artystycznego OSF, jako nowego dyrektora artystycznego, kiedy Nataki Garrett zrezygnował z tego stanowiska w maju po czterech latach u steru. Oprócz kryzysu finansowego Garrett, która była pierwszą kolorową kobietą na czele organizacji, otrzymywała groźby śmierci podczas swojej kadencji i sprzeciw wobec jej programów, które obejmowały różnorodne obsady i wykraczały poza Szekspira.

Chociaż kina nie wiedzą jeszcze, jaki będzie nowy model, Pressman powiedziała, że ​​jest nieco optymistycznie nastawiona do tej chwili, biorąc pod uwagę, że organizacje non-profit łączą się i wypowiadają, a wiele z nich decyduje się wykorzystać ten czas jako czas eksperymentów. Jednak istnieje też obawa, co stanie się po drugiej stronie.

„Czasy kryzysu skutkują naprawdę niesamowitymi innowacjami w branży, więc jestem naprawdę podekscytowany, widząc, co z tego wyniknie” – powiedział Pressman – „ale nadal jest to naprawdę niepokojące. Firmy są teraz naprawdę kruche i wrażliwe”.


Źródło