Rozrywka

Zwolnienia rysowników redakcyjnych wskazują na stały spadek liczby stron z opiniami w gazetach

  • 16 lipca, 2023
  • 6 min read
Zwolnienia rysowników redakcyjnych wskazują na stały spadek liczby stron z opiniami w gazetach


NOWY JORK (AP) — Nawet w ciągu roku otrzeźwiających wiadomości ekonomicznych dla firm medialnych zwolnienia trzech nagrodzonych Pulitzerem rysowników redakcyjnych w ciągu jednego dnia uderzyły jak cios w brzuch.

Zwolnienia rysowników zatrudnionych przez sieć gazet McClatchy w zeszłym tygodniu były wyraźnym przypomnieniem, jak umiera wpływowa forma sztuki, co jest częścią ogólnego trendu odchodzenia od treści opiniotwórczych w borykającym się z problemami przemyśle drukarskim.

Pracę stracili Jack Ohman z kalifornijskiego Sacramento Bee, także prezes Association of American Editorial Cartoonists; Joel Pett z Lexington Herald-Leader w Kentucky i Kevin Siers z Charlotte Observer w Północnej Karolinie. Ohman i Siers byli pełnoetatowymi pracownikami, podczas gdy Pett pracował jako wolny strzelec. O strzelaninach we wtorek jako pierwszy poinformował blog The Daily Cartoonist.

To zdjęcie opublikowane przez Paramount Pictures przedstawia Optimusa Primala, Cheetora, Wheeljacka i Arcee w scenie z filmu "Transformers: Bunt bestii." (Paramount przez AP)

Ponieważ seria „Transformers” wyraźnie znajduje się na rozdrożu, jej najnowsi obrońcy zwrócili się do swojej głębokiej ławki postaci.

PLIK – Phil Lord wyszedł i Christopher Miller przybywają na światową premierę filmu "Spider-Man: Across the Spider-verse" we wtorek 30 maja 2023 roku w Regency Village Theatre w Los Angeles.  (Zdjęcie autorstwa Richarda Shotwella/Invision/AP, plik)

NOWY JORK (AP) — Oprócz odwróconej linii horyzontu, jedynym dowodem na to, że coś jest nie tak na jednym z najbardziej uderzających obrazów „Spider-Man: Across the Spider-Verse”, jest kucyk sterczący prosto w powietrze.

Ten obraz jest proporcjonalny do Sony Pictures Animation, Milesa Moralesa jako Spider-Man, z głosem Shameika Moore'a, izquierda, Spider-Gwen, z głosem Hailee Steinfeld, i esencją filmu Columbia Pictures i Sony Pictures Animation "Spider-Man: Po drugiej stronie Spider-Verse".  (Sony Pictures Animation przez AP)

„Spider-Man: Across the Spider-Verse” otworzył się w kinach w USA i Kanadzie z ogromną kwotą 120,5 miliona dolarów, ponad trzykrotnie przewyższając debiut animowanego oryginału z 2018 roku i pokazując rodzaj wzrostu kasowego z filmu na film, który byłby zazdrość nawet najpotężniejszych hollywoodzkich franczyz.

Ten obraz opublikowany przez Sony Pictures Animation przedstawia Milesa Moralesa jako Spider-Mana, któremu podkłada głos Shameik Moore, po lewej, oraz Spider-Gwen, której podkłada głos Hailee Steinfeld, w scenie z filmów Columbia Pictures i Sony Pictures Animation "Spider-Man: Po drugiej stronie Spider-Verse." (Animacja Sony Pictures przez AP)

„Nie miałem żadnego ostrzeżenia” – powiedział Ohman w rozmowie z Associated Press. „Byłem oszołomiony”.

McClatchy, który jest właścicielem 30 amerykańskich gazet, powiedział, że nie będzie już publikował karykatur redakcyjnych. „Podjęliśmy tę decyzję w oparciu o zmieniające się nawyki czytelników i nieustanne skupienie się na dostarczaniu społecznościom, którym służymy, lokalnych wiadomości i informacji, których nie mogą uzyskać gdzie indziej” – powiedziała sieć w oświadczeniu.

Warto przeczytać!  Joni Mitchell powraca z epicką celebracją gwiazd w Gorge – Rolling Stone

Istnieje bogata historia rysowania komiksów redakcyjnych, w tym barwne obalenia skorumpowanych polityków Nowego Jorku przez Thomasa Nasta pod koniec XIX wieku oraz rysunki Herberta Blocka przedstawiające złowrogo wyglądającego Richarda Nixona w The Washington Post.

Według raportu Fundacji Herberta Blocka na początku XX wieku w gazetach zatrudnionych było około 2000 rysowników. Ohman szacuje, że jest ich mniej niż 20.

Ostatnim pełnoetatowym rysownikiem redakcyjnym, który zdobył Pulitzera, był Jim Morin z Miami Herald w 2017 roku. Od tego czasu, ze względu na zmniejszającą się liczbę zatrudnionych rysowników, Pulitzerowie poszerzyli kategorię, w której rywalizują, i zmienili jej nazwę na „Raportowanie ilustrowane i Komentarz.”

Podczas gdy pisane artykuły redakcyjne mogą czasami być ociężałe i onieśmielać czytelników, wpływ dobrze wykonanej kreskówki jest natychmiastowy, powiedział Pett.

„Zwykle, gdy patrzysz na karykaturę redakcyjną, jest to (wykonane) przez jakiegoś faceta takiego jak ty, który jest wkurzony i potrafi rysować” – powiedział. „To po prostu relatywne”.

Podczas gdy ekonomia jest wyraźnie czynnikiem w branży, która ma stracił pracę tak dramatycznie że wiele gazet jest tylko duchami samych siebie, eksperci twierdzą, że nieśmiałość wyjaśnia również zmniejszającą się liczbę rysowników. Czytelnicy już znikają, po co im dawać powód do złości?

Warto przeczytać!  Christina Applegate opowiada o depresji po zdiagnozowaniu stwardnienia rozsianego

Pett był zaangażowany w walkę z Danielem Cameronem, prokuratorem generalnym Kentucky i republikańskim kandydatem na gubernatora. Cameron, który jest Blackiem, oskarżył Petta o bycie nękaczem rasowym w swoich kreskówkach i wezwał do zwolnienia go na konferencji prasowej – nie wiedząc, że kilka godzin wcześniej jego życzenie zostało spełnione, powiedział Pett, zdobywca Pulitzera w 2000 roku.

Jego szefowie nigdy nie kazali mu unikać kreskówek o Cameronie, ale dali mu szereg wskazówek, powiedział Pett. Na przykład powiedziano mu, żeby nie przedstawiał Camerona w czapce MAGA odwróconej.

„W tym środowisku politycznym istnieje szersza niechęć do doprowadzania ludzi do szaleństwa” — powiedział Tim Nickens, emerytowany redaktor strony redakcyjnej w Tampa Bay Times na Florydzie. „Z definicji prowokacyjny rysownik redakcyjny każdego dnia doprowadza kogoś do szału”.

Pett zgadza się.

„Mógłbym spojrzeć na faceta, który mnie zwolnił i powiedzieć:„ Zrobię to za darmo ”, a oni powiedzieliby „nie” – powiedział.

McClatchy podkreśla, że ​​lokalne dziennikarstwo opinii pozostaje centralnym elementem jego misji. Miami Herald, gazeta McClatchy, zdobyła w tym roku Pulitzera za „Złamane obietnice”, serię artykułów redakcyjnych o niepowodzeniu w odbudowie niespokojnych obszarów południowej Florydy.

Jednak w obecnej atmosferze opinia jest mniej ceniona. Gannett, największa w kraju sieć z ponad 200 gazetami, powiedziała w zeszłym roku, że gazety będą oferować strony z opiniami tylko przez kilka dni w tygodniu. Jej kierownictwo argumentowało, że te strony nie były intensywnie czytane, a ankiety wykazały, że czytelnicy nie chcą być pouczani.

Warto przeczytać!  Emma Stone opowiada o rodzajach życzliwości, feminizm, Cannes

Oznaczało to również mniej miejsca na kreskówki.

Powodem jest to, że w Internecie jest wiele miejsc, w których można znaleźć opinie, szczególnie w kwestiach krajowych. Poparcia polityczne są rzadsze w gazetach. W 2020 roku tylko 54 ze 100 największych gazet w kraju poparło kandydata na prezydenta, w porównaniu z 92 w 2008 roku, według American Presidency Project na Uniwersytecie Kalifornijskim w Santa Barbara.

„Kiedy publikacje naprawdę nic nie reprezentują w sensie redakcyjnym, jest to szkodliwe, niezależnie od tego, czy są szeroko czytane, czy nie” — powiedział Rick Edmonds, analityk branży medialnej w The Poynter Institute.

Chociaż pomysł może polegać na unikaniu polaryzacji kwestii krajowych i skoncentrowaniu się na problemach lokalnych, ironia polega na tym, że gazety, które nadal chcą używać kreskówek, będą zmuszone bardziej zwrócić się do usług konsorcjalnych, których artykuły dotyczą głównie kwestii krajowych lub międzynarodowych.

To właśnie Pett rysuje w swoim kontrakcie z Tribune Media Co., a nie karykatury o Kentucky.

„To nie jest szczególnie kryzys rysowania kreskówek” — powiedział Mike Peterson, bloger w The Daily Cartoonist. „To kryzys gazet, które nie potrafią połączyć się ze swoją społecznością”.

Podobnie jak właściciele gazet, niektórzy rysownicy obawiają się, że satyra polityczna ma teraz mniejszy gust, a więcej nieszkodliwych, zabawnych rysunków w rodzaju popularnych w magazynie New Yorker.

„Ostatecznie myślę, że ludzie lubią kreskówki” – powiedział Ohman, który w 2016 roku zdobył nagrodę Pulitzera. „Ale kreskówka jest trudna do ekumenizmu”.




Źródło