Podróże

Życie vana dużej mocy w Baja — z napędem BLUETTI

  • 30 marca, 2023
  • 7 min read
Życie vana dużej mocy w Baja — z napędem BLUETTI


Zarejestruj się, aby otrzymywać codzienne aktualizacje wiadomości od CleanTechnica pocztą elektroniczną. Lub śledź nas w Google News!


Ten artykuł dotyczy biwakowania, życia w furgonetce, podróżowania po półwyspie Baja i życia z technologią poza siecią, z generatorem BLUETTI, który nie zużywa ani kropli paliwa. Teraz dorastałem, podróżując samochodem i podróżując z plecakiem z tatą i bratem, przeżywając trudne chwile na łonie natury. I ja kochany To.

Ale w miarę jak technologia się rozwija i sprawia, że ​​spędzanie czasu na świeżym powietrzu staje się wygodniejsze, jestem ostrożny – czy nie po to wychodzimy na łono natury, żeby zyskać z dala od urządzeń i technologii? Generalnie w moim przypadku odpowiedź brzmi „tak”. Chociaż kiedy wraz z partnerem zdecydowaliśmy się na podróż z San Francisco do Baja w Meksyku, w styczniu w samochodzie dostawczym Chevy Astro z 2003 r. przerobionym na kamper, w zimę, pomysł zapewnienia większego komfortu (mianowicie ciepła) był atrakcyjny. Życie van, nadchodzimy! (Przeczytaj tutaj, dlaczego życie vana jest liderem wydajności.)

Obietnica przenośnej mocy

Ludzie z BLUETTI byli na tyle uprzejmi, że przysłali mi przenośną elektrownię (BLUETTI AC200P) z towarzyszącymi panelami słonecznymi (BLUETTI PV350), idealny do życia poza siecią. Po rozpakowaniu nie jest wymagany żaden montaż, poza ustaleniem, który przewód dokąd prowadzi, jeśli chodzi o różne metody ładowania w elektrowni. To ogromna zaleta AC200P: gdy w elektrowni zabraknie energii, istnieje wiele sposobów na jej naładowanie. Dokładnie siedem sposobów: prąd przemienny, energia słoneczna, samochód (szczególnie przydatny w drodze), generator, akumulator ołowiowy, podwójny prąd przemienny, prąd przemienny plus energia słoneczna.

Zdjęcie dzięki uprzejmości CleanTechnica / Danielle Garland

Zanim wyruszyliśmy w tereny Baja, przeprowadziłem wstępne testy elektrowni. Przetestowałem kilka metod ładowania i wszystkie działały świetnie. Pierwszym użyciem ładowarki było (niespodzianka) ładowanie naszych telefonów komórkowych za pomocą podkładek do ładowania bezprzewodowego – bardzo przydatna funkcja. Pracowaliśmy kilka długich dni w garażu, przygotowując starego Astro Vana (którego nazwaliśmy Pinto, ponieważ ma kolor zbliżony do fasoli pinto) i przygotował go do podróży. Możliwość ustawienia naszych telefonów na podkładkach ładujących w celu ładowania podczas pracy była ogromną wygodą, a ponadto ładowały się one dość szybko. W drodze podkładki ładujące rzadko były używane.

Warto przeczytać!  Podróbki destynacji: najtańsze miejsca do podróży w 2024 r
Zdjęcie dzięki uprzejmości CleanTechnica / Danielle Garland

Na drodze

Pierwsze oszustwo, jakie zauważyłem: ta elektrownia (i właściwie panele słoneczne) są ciężki. Ponieważ wiedzieliśmy, że przez dłuższy czas będziemy odłączeni od sieci, chcieliśmy na tę wyprawę czegoś o dużej mocy i długim czasie pracy baterii: BLUETTI AC200P ma pojemność 2000 Wh i „akumulator LiFePO4”, co oznacza ponad 3500 ładowań do 80%. Chociaż te cechy sprawiają, że ta elektrownia jest prawdziwą bestią. Jest kompaktowy i nie zajmuje dużo miejsca w furgonetce, ale waga była tak duża, że ​​wkładanie i wyjmowanie go w celu ładowania lub używanie go z dala od furgonetki stało się uciążliwe. Gdybyśmy nie zmieniali lokalizacji prawie co noc i nie ustawialiśmy się przez pewien czas w jednym miejscu, waga AC200P nie byłaby tak dużym problemem. Zatem ze względu na charakter naszej podróży prawdopodobnie wybralibyśmy coś lżejszego, gdybyśmy mieli to zrobić ponownie.

Mieliśmy lodówkę Dometic (przeczytaj tę recenzję tutaj), która wymagała prądu, aby utrzymać niską temperaturę, więc każdego dnia zużywała dużo energii AC200P. Wyłączyliśmy lodówkę na noc, aby oszczędzać energię, ponieważ było wystarczająco chłodno. Mimo to staraliśmy się utrzymać zasilanie stacji AC200P. Ponieważ prawie codziennie przeprowadzaliśmy się do nowego miejsca, często nie dawaliśmy panelom słonecznym wystarczająco dużo czasu na naładowanie stacji. Panele sprawdziły się przy ładowaniu stacji, a gdybyśmy każdego dnia stali w miejscu dłużej, konfiguracja byłaby świetna.

Warto przeczytać!  Stany Zjednoczone publikują nowe porady dotyczące podróży do popularnych miejsc na rozpoczęcie lata
Zdjęcie dzięki uprzejmości CleanTechnica / Danielle Garland

Kilka uwag dot BLUETTI PV350 panele słoneczne: chociaż były ciężkie, były kompaktowe, wytrzymałe, dobrze wykonane, a sposób, w jaki można je złożyć w przenośną obudowę, był całkiem genialny. Świetnie sprawdziły się po ustawieniu na słońcu (choć udało mi się przeoczyć fakt, że mają wygodną podpórkę – och!). Wytrzymały codzienne wkładanie i wysiadanie z furgonetki, nie wspominając o piasku, na który nieuchronnie byli narażeni podczas podróży na plażę Baja.

Elektrownia ma DUŻO wygodnych typów wejść (gniazda AC i DC, porty USB, podkładki do ładowania bezprzewodowego i inne). Oprócz lodówki elektrycznej (elektryczny chłodnica? Kim jestem?), użyliśmy BLUETTI AC200P elektrownia do podgrzewania wody w czajniku elektrycznym rano na kawę, w nocy mieliśmy w furgonetce kilka światełek, których używaliśmy do ładowania kilku różnych urządzeń elektronicznych, takich jak głośnik. Raz czy dwa razy w szczególnie zimne noce użyliśmy AC200P do nadmuchania małego, elektrycznego grzejnika, aby złagodzić chłód, ale wszyscy wiemy, ile energii elektrycznej potrzeba do wytworzenia ciepła, więc nie zostawialiśmy włączonego grzejnika na długo.

Zdjęcie dzięki uprzejmości CleanTechnica / Danielle Garland

Końcowe przemyślenia

Wiele się nauczyliśmy podczas dziewiczego rejsu Pinto. The BLUETTI AC200P elektrownia i BLUETTI PV350 panele słoneczne to doskonały sposób na odłączenie od sieci, Jeśli przeważnie gdzieś siedzisz. Mimo że jest ciężka, elektrownia ma całkiem długą żywotność, a jej różnorodne i liczne metody ładowania są darem niebios. Choć nieco ciężkie i nieporęczne, solidne, przenośne panele słoneczne są doskonałym dodatkiem do zestawu, ponieważ zapewniają swobodę ładowania z niemal dowolnego miejsca. Nie możemy się doczekać kolejnej przygody z van life!

Warto przeczytać!  Za niecałą dekadę nie będzie Cię stać na podróżowanie do tych miejsc

BLUETTI dostarczyło bezpłatnie elektrownię AC200 i panele słoneczne PV350 firmie CleanTechnica w celu napisania tej recenzji produktu.

Wymeldować się CleanTechnica część druga o tym, dlaczego życie w furgonetce i kemping są tutaj wiodącymi drogami do wydajności.


Masz wskazówkę dla CleanTechnica? Chcesz się zareklamować? Chcesz zaproponować gościa do naszego podcastu CleanTech Talk? Skontaktuj się z nami tutaj.


Codziennie obsesja na punkcie EV!

https://www.youtube.com/watch?v=videoseries


Nie lubię paywallów. Nie lubisz paywallów. Kto lubi paywalle? W CleanTechnica przez jakiś czas wdrożyliśmy ograniczoną zaporę płatniczą, ale zawsze wydawało nam się to niewłaściwe — i zawsze trudno było zdecydować, co powinniśmy za nią umieścić. Teoretycznie najbardziej ekskluzywne i najlepsze treści znajdują się za zaporą płatniczą. Ale wtedy mniej osób to czyta!! Dlatego zdecydowaliśmy się całkowicie wyeliminować paywalle w CleanTechnica. Ale…

Podobnie jak inne firmy medialne, potrzebujemy wsparcia czytelników! Jeśli nas wspierasz, dołóż co miesiąc niewielką kwotę, aby pomóc naszemu zespołowi pisać, redagować i publikować 15 historii o czystej technologii dziennie!

Dziękuję!


Korzyści i rozwój społeczności związanej z energią słoneczną


Reklama




CleanTechnica korzysta z linków partnerskich. Zobacz naszą politykę tutaj.




Źródło