Życie vana staje się ekologiczne dzięki pierwszemu bezemisyjnemu kamperowi
Miłośnicy „vanlife” NIE będą już musieli martwić się o swój ślad węglowy, kiedy wyruszą w drogę, by odkrywać cuda dzikich miejsc Szkocji.
Szkocka firma wprowadziła na rynek pierwszy na świecie kamper o zerowej emisji, zwiastując rewolucję w niskoemisyjnych podróżach i życiu poza siecią.
CampervanCo uruchomiło swoją Proace Eco Revolution, która twierdzi, że wykorzystuje „wszystkie najnowsze technologie mające na celu zmniejszenie emisji RV do zera” i „daleko przed terminem wyznaczonym przez rząd Wielkiej Brytanii do 2030 r.”, zakazującym sprzedaży nowych samochodów benzynowych i wysokoprężnych.
Furgonetka łączy bezemisyjną jazdę z tym, co określa jako „bezemisyjne życie na świeżym powietrzu”.
Energia słoneczna pomaga utrzymać superszybką płytę indukcyjną, lodówkę, oświetlenie i ogrzewanie przez wiele dni, a pojazd ma „wystarczającą moc, aby zasilać wszystkie urządzenia przez okres do dwóch tygodni, bez konieczności podłączania do sieci lub przerywanego działania silnik w celu doładowania akumulatora podczas postoju”.
CZYTAJ WIĘCEJ: Konwerter kamperów North Berwick Jerba rozszerza warsztat
CZYTAJ WIĘCEJ: Staycation Scotland: najlepsze wakacje poza siecią, które pomogą Ci się wyłączyć i zrelaksować
Firma z siedzibą w Denny od ponad pół dekady jest pionierem w instalowaniu kamperów z technologią przyjazną dla środowiska, aw tym przypadku spersonalizowała Toyotę Proace EV.
Pierwsze zdjęcia jego wyposażenia ujawniają również genialne dodatkowe cechy ekologiczne: siedzenia i kuchnię, które można dołączać i zdejmować, co pozwala na przełączanie się między siedmiomiejscowym minivanem a kamperem z czterema miejscami do spania.
W ostatnich latach ruch „vanlife” zalał Instagram modnymi zdjęciami kolorowych samochodów dostawczych w idyllicznych miejscach.
Fotografie często sugerują bliskość natury, przygodę i wolność. Jednak coraz częściej uznaje się, że ten podróżniczy styl życia jest daleki od zrównoważonego.
Wakacje z kamperem od dawna są atrakcyjne dla Szkotów i Brytyjczyków, których przyciągają pobyty w kamperach, ale ich popularność gwałtownie wzrosła w czasie pandemii Covid, a sprzedaż w Wielkiej Brytanii w 2021 roku wzrosła o 8 procent do ponad 16 000.
Ale kluczową kwestią jest to, że większość takich domów na kółkach pozostawia znaczny ślad węglowy.
Wiele z nich jest napędzanych olejem napędowym, a właściciele kamperów i kamperów już stoją przed wyzwaniami, ponieważ pojazdy są coraz częściej zakazane w strefach niskiej emisji w centrum miasta, jeśli ich pojazdy nie spełniają minimalnych norm emisji Euro 6 dla oleju napędowego lub Euro 4 dla benzyny.
Jednak dzięki temu nowemu pojazdowi furgonetka odzyskuje wolność i zielony wizerunek.
Gary Hayes, dyrektor generalny i założyciel CampervanCo, powiedział: „Jesteśmy niezwykle dumni z wprowadzenia na rynek pierwszego w pełni elektrycznego kampera o zerowej emisji dwutlenku węgla. Odkąd wprowadziliśmy je na rynek w 2016 roku, obserwujemy ogromny wzrost popytu na eko-kampery hybrydowe i elektryczne.
„Praktycznie każde otrzymywane przez nas zapytanie pochodzi od kogoś, kto chce zminimalizować swój ślad węglowy, a liczba odwiedzin naszej witryny wzrosła sześciokrotnie od lata”.
Ankieta przeprowadzona przez CampervanCo wykazała, że właściciele kamperów byli bardzo świadomi problemu emisji wokół swoich samochodów dostawczych.
Około 75,5% stwierdziło, że planuje przejść na całkowicie elektryczne do 2030 r., a 14% jest gotowych na zmianę w tym roku.
Ich badanie wykazało również, że 70,7% uważa, że zerowa emisja dwutlenku węgla jest najlepszą cechą kamperów elektrycznych, 11,7% tańsze paliwo, a 7,9% uważa, że kluczową cechą jest możliwość całkowitego wyłączenia z sieci.
Cena Proace Revolution zaczyna się od 69 995 funtów i ma zasięg do 205 mil w wersji 75 kW i 144 mil w wersji 50 kW.
Jego wydajny akumulator rekreacyjny można w pełni naładować w zaledwie 48 minut przy użyciu szybkiej ładowarki.
CampervanCo nie jest odosobnionym pionierem niskoemisyjnych samochodów dostawczych na zerową erę netto.
W 2018 roku Mercedes-Benz wprowadził na rynek coś, co nazwali „kamperem przyszłości”.
Ich Concept Sprinter F-Cell był zasilany wodorowymi ogniwami paliwowymi i oferował zasięg 330 mil. CampervanCo wprowadziło na rynek pierwszy na świecie niskoemisyjny Hybrid Eco Campervan w 2016 roku.
Jednak szkocka firma rozwinęła tę koncepcję pod względem przyjazności dla środowiska i potencjału poza siecią.
Hayes powiedział: „Dekarbonizacja kamperów składa się z trzech elementów i jako pierwsi osiągnęliśmy wszystkie trzy elementy.
„To zerowa emisja w układzie napędowym, zerowa emisja z użytkowania rekreacyjnego poza siecią, takiego jak ogrzewanie, oświetlenie, chłodzenie i gotowanie; i posiadanie pojazdu, który może pełnić wiele ról w codziennym użytkowaniu.
„W przeciwieństwie do innych kamperów, Proace Revolution jest na tyle elastyczny, że może być codziennym pojazdem rodzinnym dla maksymalnie siedmiu osób”.
CZYTAJ WIĘCEJ: Szkocka firma kamperowa ma na celu podwojenie produkcji