Podróże

Życie Vana w Sedonie nabiera tempa

  • 24 listopada, 2023
  • 4 min read
Życie Vana w Sedonie nabiera tempa


Niedawno spędziliśmy tydzień na wędrówkach, jeździe na rowerze i robieniu zdjęć godnych Instagrama w Sedonie, jednym z naszych ulubionych miejsc. Podczas tej podróży zauważyliśmy coś uderzającego u naszych sąsiadów w doskonałym parku dla samochodów kempingowych Rancho Sedona.

Vany są duże – i nie mamy tu na myśli superwymiarów. Przez te wszystkie lata wędrówki nigdy nie widzieliśmy tylu stylowych pojazdów w jednym miejscu. Co daje?

Trend stale przyspiesza

Nie ma wątpliwości, że pandemia spowodowała gwałtowny wzrost stylu życia vanów. Widzieliśmy to w parkach na całym Zachodzie, często wypełnionych nawet w tak zwanym sezonie barkowym.

Atrakcyjność jest oczywista, ponieważ te kompaktowe platformy są łatwe w prowadzeniu i parkowaniu. Osiągają przyzwoity przebieg i są zdecydowanie wyżej pod względem współczynnika hipness niż samochód kempingowy lub przyczepa podróżna. Przez lata rozmawialiśmy o zmianie rozmiaru na vana. Ale czy naprawdę chcemy tam jechać?

W duchu Czarnego Piątku, oto kilka vanów, o których zakupie myśleliśmy:

Jayco Terrain 4×4 poprowadzi Cię po kamienistych drogach. Zbudowany na podwoziu Mercedesa Sprintera, zapewnia możliwości terenowe i mnóstwo wysokiej klasy udogodnień, takich jak opuszczane łóżko ze schowkiem pod spodem. Wanna mokra posiada toaletę kasetową, którą niektórzy wolą od czarnego zbiornika. Cena: 200 000 dolarów.

Warto przeczytać!  10 najlepszych wiosennych miejsc docelowych zatwierdzonych przez turystów w Kalifornii

A Pleasure-Way Tofino oferuje panele słoneczne jako ulepszenie, przytulną rozkładaną sofę i rozkładany blat, dzięki którym przestrzeń jest bardziej przestronna, a także posiada łóżeczko nad głową dla gości. Konfiguracja zawiera mnóstwo ekranów. To krzyczy o eksploracji letniego weekendu. Zbudowany na bazie Dodge Ram, kosztuje mniej niż 100 tys. dolarów.

Wyprodukowany w Kanadzie Leisure Wonder ma klasę C, ale jego kompaktowa obudowa bardziej przypomina furgonetkę. Podoba nam się plan piętra z łóżkiem z tyłu, który uwalnia przód i służy jako pokój dzienny/kuchnia. Świetlik naprawdę otwiera przytulną przestrzeń. Na ten popularny pojazd zbudowany na bazie Forda Transita, wyceniony na 186 000 dolarów, czeka lista oczekujących.

Kolejny ukłon w stronę naszych sprytnych sąsiadów z północy. Hymer poszerzył swoje możliwości, odkąd po raz pierwszy zrobił duże wrażenie około dziesięć lat temu. Istnieją pojazdy, które graniczą z kategorią dużego zestawu, ale zawsze wracamy do oryginalnej konfiguracji. Uwielbiam model Exsis-t 580 Pure, ponieważ jest zbudowany na bazie Fiata, który jest mistrzem w zakresie oszczędności paliwa. Ponadto ma udogodnienia, które nie są często dostępne w typowym vanie, takie jak 32-calowy płaski ekran, dość przestronna łazienka z oddzielnym prysznicem i markizą. Cena 91 000 podana jest w euro, więc zdobycie tej uroczej przejażdżki w USA może być wyzwaniem. Jesteśmy zaintrygowani!

Warto przeczytać!  Twoja poniedziałkowa odprawa - The New York Times

Roadtrek Play oferuje zaskakujący komfort w przytulnej przestrzeni, z łóżkami z tyłu, które w ciągu dnia pełnią funkcję kanap oraz kuchnią z podnoszonym blatem do przygotowywania posiłków. Przez dziesięciolecia firma ta zyskała lojalnych fanów dzięki swojej wysokiej jakości pracy. Zbudowany na 3500 Ram ProMaster, Play kosztuje około 150 000 dolarów.

Czy jesteś fanem vanów? Chętnie poznamy Twoje przemyślenia. Skontaktuj się z nami pod adresem goingmobile@spokesman.com.

Połącz się online

Śledź nasze przygody na południowym zachodzie na Facebooku i Instagramie. Leslie pisze także recenzje w Google na temat odwiedzanych przez nas parków dla samochodów kempingowych. Wszystkie nasze historie, a także historie z podróży naszego kumpla Dana Webstera, znajdziesz na stronie rzecznik.com. Przejdź do: rzecznik.com/goingmobile.






Źródło