Marketing

Zysk Reliance Jio za drugi kwartał wzrósł o 12% do 5058 crore rupii, ARPU na poziomie 181,7 crore rupii dzięki lepszemu zestawowi abonentów – Wiadomości branżowe

  • 27 października, 2023
  • 3 min read
Zysk Reliance Jio za drugi kwartał wzrósł o 12% do 5058 crore rupii, ARPU na poziomie 181,7 crore rupii dzięki lepszemu zestawowi abonentów – Wiadomości branżowe


Jio Infocomm, oddział telekomunikacyjny Reliance Industries, zaobserwował w piątek zysk za drugi kwartał na poziomie 5058 crore rupii, co oznacza wzrost o 12 procent w stosunku do roku poprzedniego w porównaniu do 4518 crore rupii w analogicznym kwartale roku budżetowego 23. Odnotował przychody z działalności operacyjnej na poziomie 24 750 crore rupii, co oznacza wzrost o 9,9% w porównaniu z 22 521 crore rupii w tym samym okresie ubiegłego roku. EBITDA firmy wyniosła 12 953 crore rupii. „Silny wzrost liczby abonentów usług mobilnych i przewodowych oraz zwiększenie skali platformy usług cyfrowych przyczyniły się do wzrostu skonsolidowanych przychodów JPL i wzrostu EBITDA” – podała spółka w swoim wniosku regulacyjnym.

Podczas gdy całkowity dochód w omawianym kwartale wyniósł 24 856 crore rupii, całkowite wydatki poniesione w tym okresie wyniosły 18 063 crore rupii. Marża operacyjna spółki poprawiła się o 10 punktów bazowych rok do roku do 26,4 procent, a marża zysku wzrosła o 40 punktów bazowych do 17,40 procent. Spółka podała, że ​​przychody operacyjne (bez podatku GST) wzrost napędzany był przez przemysł wiodący wzrost liczby abonentów w branży mobilnej i domowej oraz rozwój platform cyfrowych. Amortyzacja, dodała, wzrosła ze względu na większe wykorzystanie sieci i przyrostowy dodatek do bloku brutto.

Warto przeczytać!  Wpływ strategii marketingowej Rockstar na GTA 6: analiza szumu i oczekiwań

Łączna baza abonentów spółki wyniosła 459,7 mln wobec 427,6 mln w tym samym okresie ubiegłego roku. Poleganie Jio dodało w tym kwartale 11,2 miliona subskrybentów

Spółka odnotowała całkowitą bazę abonentów na poziomie 459,7 mln, w porównaniu z 448,5 mln w pierwszym kwartale roku obrotowego 24. Przybyło 11,2 mln abonentów (netto) wobec 9,2 mln w pierwszym kwartale roku obrotowego. Średni przychód na użytkownika (ARPU) wyniósł 181,70 rupii, w porównaniu z 180,50 rupii odnotowanymi w poprzednim kwartale. „ARPU wzrósł o 2,5% rok do roku do 181,7 rupii w wyniku lepszego miksu abonentów usług mobilnych i przewodowych, częściowo skompensowanego uruchomieniem usług 5G” – czytamy.

Dodał, że zaangażowanie w sieć Jio pozostało wysokie, a drugi kwartał z rzędu w drugim kwartale roku budżetowego24 zwiększył się o ponad 3 eksabajty ruchu danych. Całkowity ruch danych i głosowy wzrósł odpowiednio o 28,5 proc. i 8,3 proc. r/r.

Jio wdrożył w całych Indiach ponad 1 milion komórek 5G zasięg obejmujący około 8 000 miast. „Jio do tej pory przyczyniło się do 85 procent całkowitej przepustowości 5G w kraju. Całość jest zasilana w 100% przez własny stos 5G, zaprojektowany, opracowany i wyprodukowany w całości przez indyjskie talenty” – stwierdzono.

Warto przeczytać!  [2023-2028] Wielkość rynku transdermalnych plastrów medycznych do trafienia

Na początku zeszłego miesiąca firma Reliance Jio uruchomiła usługi JioAirFiber w ośmiu miastach metropolitalnych – Ahmadabadzie, Bengaluru, Chennai, Delhi, Hyderabad, Kalkucie, Bombaju i Pune, a zasięg w całych Indiach spodziewany jest w nadchodzących miesiącach.

„Jio True5G będzie wkrótce dostępny w całych Indiach, aby zapoczątkować nową erę cyfrową dla Hindusów. JioAirFiber spotkał się z bardzo dużym zainteresowaniem klientów i ma zamiar przekształcić infrastrukturę szerokopasmową w kraju, oferując domy i małe przedsiębiorstwa cyfrowe doświadczenia podobne do światłowodów. Wszechobecne 5G, JioBharat i JioAirFiber to trzy duże silniki wzrostu dla Jio, które przyspieszyłyby rozwój rynku zyski z akcji i rentowność” – powiedział Akash Ambani, prezes Reliance Jio Infocomm.


Źródło