Filmy

Zyski „Filmu Super Mario Bros”.

  • 6 maja, 2024
  • 5 min read
Zyski „Filmu Super Mario Bros”.


Przebój Universalu i Illumination Film Super Mario Bros zajmuje pierwsze miejsce, aby zakończyć turniej Deadline Most Valuable Blockbuster w 2023 r. Chociaż branża wciąż wychodzi z kryzysu Covid i następstw strajków, nie ma wątpliwości, że główne studia filmowe przyjęły model kinowy downstream ; parowcy, tacy jak Amazon i Apple, również zdają sobie sprawę z jego mocy.

Jednak zeszłoroczna szalona jazda była świadkiem upadku filmów o superbohaterach Spider-Man: Po drugiej stronie Spider-Verse podkreślił głód fanów czegoś innego w tym gatunku. Rok pokazał też, że wieloletni kasowy cesarz Disneya czasem potrafi zgubić ubranie – w 2023 było to jego nadmierne rozciągnięcie i pospieszna realizacja IP Życzenie, Indiana Jones i tarcza przeznaczenia, Nawiedzony dwór I Cuda. lalka Barbie I OppenheimeraTymczasem pokazał, że być może weekendy z największą kasą najlepiej zaplanować z dwoma masztami w samym sercu lata.

Większa moc dla BO: Kiedy Twoja marka jest bardziej niż ukochana, jak np Pięć nocy u Freddy’ego, duży ekran to miejsce, w którym każdy chce go oglądać, a nie oglądać w domu na streamerze. Choć pierwszy weekend lata 2024 był raczej nudny Upadek facetaNiezbyt spektakularny start za 27,7 miliona dolarów w czerwcu, lipcu i później poprawi sytuację w miarę pojawiania się w multipleksach większej liczby filmów z takimi pozycjami, które trzeba zobaczyć, jak Inside Out 2, Deadpool i Wolverine I Sok z żuka Sok z żuka.

Everetta

KINEMATOGRAFIA

Film Super Mario Bros
Uniwersalny/Iluminacja

Po raz trzeci w historii turnieju Most Valuable Blockbuster organizowanego przez Deadline, szef Illumination, Chris Meledandri, wspina się po drabinie, aby przeciąć sieci, w tym przypadku dla Super Mario Broskoprodukcja studia animacji z Nintendo. Meledandri wygrał inauguracyjny turniej w 2014 roku z Podły ja 2 i został ponownie koronowany w 2017 roku za Sekretne życie zwierząt domowych.

Moglbys to powiedziec Super Mario Bros jest organicznie samospełniającą się przepowiednią w kasie. Jednak pierwsza wielkoekranowa adaptacja kultowej gry z lat 80. nie powiodła się: aktorski film Super Mario Bros z 1993 roku, w którym wystąpili Bob Hoskins i John Leguizamo, zarobił zaledwie 21 milionów dolarów w kasie krajowej i tylko 40 milionów dolarów na całym świecie, ale kosztował 50 milionów dolarów. Dla porównania, sprzedaż biletów na zdjęcie z 2023 r. w pierwszym dniu krajowym wyniosła 31,7 mln dolarów. Różnica między tymi dwoma filmami wynika z Super Mario Bros architekt gry Shigeru Miyamoto był mocno zaangażowany za drugim razem, zapewniając wierne ujęcie. Meledandri i Miyamoto poznali się po raz pierwszy w 2014 roku, kiedy pracowali nad częściami Despicable Me i Super Mario w parkach rozrywki Universal. Różne podróże pomiędzy Kioto a Los Angeles zaowocowały rozmowami na temat budowania partnerstwa i tego, jak dbać o bohaterów w taki sposób, aby nie odstraszać fanów, ale także budować ich dla publiczności na dużym ekranie. Przykład: Księżniczka Peach nie jest w filmie damą w opałach, jak w grach, chociaż osiągnięto kompromis, w ramach którego po raz pierwszy zostaje przedstawiona w grach tak, jak ją znają fani, zanim stanie się siłą, z którą należy się liczyć na ekranie. W filmie wystąpiły także największe nazwiska showbiznesu, w tym Chris Pratt, Anya Taylor-Joy, Jack Black, Sebastian Maniscalco, Seth Rogen, Charlie Day i Keegan-Michael Key.

WYNIK PUDEŁKA

PODSUMOWANIE

Nie tylko jest Super Mario Bros Film najbardziej dochodowym filmem Illumination wszechczasów z 1,36 miliarda dolarów w kasie na całym świecie, ale jest także najbardziej dochodowym filmem z kwotą 559 milionów dolarów, pobijając Minionkinetto w wysokości 502 mln dolarów w 2015 r. Koszt produkcji najnowszego filmu, wynoszący 100 mln dolarów, został podzielony w proporcji 50-50 pomiędzy Nintendo i Universal. Chociaż film nie obejmował kampanii marketingowej prowadzonej przez partnerów promocyjnych o wartości 100 milionów dolarów, która miałaby zrekompensować koszty sprzedaży i przejęć, byłoby to rzadkością w przypadku filmu animowanego. Jednak było wielu partnerów, którzy potrafili powalić publiczność na głowę przejęciami McDonald’s Happy Meals, Shake Shack i 7-Eleven. Universal rozwalił Film Super Mario Bros zwiastun podczas panelu Comic-Con w Nowym Jorku jesienią 2022 r., połączonego z integracją z Nintendo Direct (cyfrowa konferencja prasowa marki w YouTube) i globalną premierą cyfrową. Drugi zwiastun ukazał się w listopadzie i został dołączony do filmu, który trzeba zobaczyć w okresie świątecznym, pt. Awatar: Droga Wody. Kilka spotów emitowano podczas meczów o mistrzostwo NFL, meczu gwiazd NBA i zeszłorocznego March Madness. 10 marca, w dzień Mario na Nintendo, do sprzedaży trafiły bilety na premierę filmu w weekend wielkanocny. Film wyświetlał się w grach na takich stronach z grami dla dzieci, jak Roblox, Minecrafta I Fortnite. Wszystko to zaowocowało dużą frekwencją wśród widzów pochodzenia latynoskiego i latynoskiego, wynoszącą 40%, przy największym pięciodniowym otwarciu wszechczasów, które wyniosło 204,6 mln dolarów w Stanach i największym debiucie filmu animowanego na całym świecie, wynoszącym 377 mln dolarów.

Ogromne podziękowania dla naszych źródeł za umożliwienie tej serii zysków oraz współredaktora naczelnego Deadline, Mike’a Fleminga Jr. Zamiast spieszyć się z podaniem tych danych pod koniec roku, poświęcamy czas na głębokie zapoznanie się z zaangażowanymi osobami.

Jeszcze przed nami: epilog turnieju w 2023 r., którego głównym tematem będzie streaming filmów, więc bądźcie czujni.


Źródło

Warto przeczytać!  Film grupy neurorozbieżnych z Ipswich głosi, że różnica jest pyszna