Marketing

Zyski Smuckera rosną dzięki „silnemu popytowi”

  • 1 marca, 2023
  • 6 min read
Zyski Smuckera rosną dzięki „silnemu popytowi”


ORRVILLE, OHIO — Silny wzrost przychodów firmy w branży kawy i karmy dla zwierząt domowych w połączeniu z silnym wzrostem marki Uncrustables doprowadził do wzrostu sprzedaży i zysków w JM Smucker Co. w trzecim kwartale.

„Platformy te nadal są kluczowymi czynnikami umożliwiającymi trwały wzrost i odzwierciedlają skuteczną realizację naszej strategii wiodącej pozycji w atrakcyjnych kategoriach zwierząt domowych, kawy i przekąsek” — powiedział Mark T. Smucker, prezes i dyrektor generalny, 28 lutego. sporządził uwagi dotyczące wyników finansowych spółki.

Zysk netto za okres zakończony 31 stycznia wzrósł o 199% do 208,5 mln USD, co odpowiada 1,96 USD na akcję zwykłą, z 69,7 mln USD, czyli 64 centów, w tym samym okresie rok temu. Negatywny wpływ na wyniki finansowe w 2022 r. miał odpis z tytułu utraty wartości w wysokości 150,4 mln USD związany z marką Rachael Ray Nutrish. Skorygowana EBITDA wyniosła 428,7 mln USD w tym kwartale, w porównaniu z 414,7 mln USD w tym samym okresie rok temu.

Kwartalna sprzedaż wzrosła o 7,7% do 2,22 mld USD z 2,057 mld USD.

W ciągu kwartału JM Smucker zakończył sprzedaż swojej działalności w zakresie suchej karmy dla zwierząt domowych marek własnych oraz działalności związanej z napojami naturalnymi i zbożami.

„W ciągu kwartału marki, które rosły lub utrzymywały udział, odpowiadały za 54% naszej sprzedaży detalicznej w USA, w porównaniu z 68% w tym samym okresie rok temu” — powiedział Smucker. „Spodziewamy się, że ten spadek będzie tymczasowy, ponieważ doświadczyliśmy wyzwań związanych z łańcuchem dostaw zarówno w przypadku naszej suchej karmy dla kotów Meow Mix, jak i produktów do smarowania owoców Smucker’s, a marka Jif nadal odbudowuje udziały. Pozostajemy pewni naszej strategii i siły naszych marek i będziemy nadal wspierać je ciągłymi inwestycjami marketingowymi”.

Warto przeczytać!  Jak influencer marketing kształtuje nasz świat

Sprzedaż jednostkowa detalicznej żywności konsumenckiej w USA wzrosła do 434,2 mln USD z 433,1 mln USD w trzecim kwartale roku fiskalnego 2022. Wyłączając 34,7 mln USD nieporównywalnej sprzedaży netto w poprzednim roku związanej ze sprzedanymi działalnościami związanymi z napojami naturalnymi i zbożami, sprzedaż netto wzrosła o 9%, Smucker powiedział. Zysk segmentu spadł o 5,5% do 94,1 mln USD z 99,5 mln USD, przede wszystkim odzwierciedlając wpływ netto wyższej realizacji cen netto oraz wyższych kosztów produkcji i pakowania, w tym kosztów związanych z wycofaniem produktu z masła orzechowego Jif.

„Kanapki Uncrutables nadal odnotowują wyjątkowy wzrost, a sprzedaż netto wzrosła o 38%, czyli prawie 40 milionów USD, dzięki dwucyfrowemu wzrostowi wolumenu/miksu i wyższym cenom” — powiedział Smucker. „Całkowita sprzedaż netto firmy w zakresie kanapek Uncrustables, w tym działalności Away From Home, wyniosła w tym kwartale 173 miliony dolarów. Rozbudowa zakładu w Longmont w stanie Kolorado zaczęła zwiększać moce produkcyjne. Ponieważ popyt nadal przewyższa podaż, spodziewamy się silnego dwucyfrowego wzrostu zarówno sprzedaży, jak i wolumenu w czwartym kwartale, który byłby dziewięcioma kolejnymi latami finansowymi z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży netto”.

Sprzedaż amerykańskiej jednostki biznesowej Smucker Retail Coffee wzrosła o 11,1% w ciągu kwartału do 735,1 mln USD z 661,8 mln USD rok wcześniej. Zysk segmentu spadł o 4,5% do 204 mln USD z 213,4 mln USD.

Warto przeczytać!  Oto, co się dzieje, gdy podejmiesz wczesną wypłatę IRA

„Nasze portfolio kaw, które obejmuje trzy z ośmiu największych marek w tej kategorii, przez siódmy kwartał z rzędu zwiększyło udział w dolarach bardziej niż jakikolwiek inny markowy producent i nadal wyprzedza kategorię kawy domowej” — powiedział Smucker. „Marka Folgers kontynuowała swoją dynamikę, osiągając dwucyfrowy wzrost sprzedaży netto. Była to najszybciej rosnąca marka pod względem udziału w dolarach, zwiększająca się o ponad pół punktu w ciągu kwartału i osiągała wzrost udziału w dolarach przez cztery kolejne kwartały. Folgers nadal utrzymywał dwukrotnie większy udział wolumenowy niż jakakolwiek inna marka w tej kategorii.

„Café Bustelo była najszybciej rozwijającą się marką w kategorii kawy do picia w domu i odnotowała imponujący wzrost o 28% w sprzedaży konsumenckiej na wynos. Marka zwiększyła udział w rynku zarówno w dolarach, jak i wolumenach w ciągu kwartału i odnotowała siedem kolejnych kwartałów dwucyfrowego wzrostu sprzedaży w dolarach”.

Sprzedaż wzrosła o 8,9% do 758,6 mln USD w największej jednostce biznesowej Smuckera, US Retail Pet Foods, w porównaniu z 696,6 mln USD rok temu. Wyłączając 9,4 miliona dolarów nieporównywalnej sprzedaży netto w poprzednim roku związanej ze zbyciem branży suchej karmy dla zwierząt domowych marek własnych, sprzedaż netto wzrosła o 10%, powiedział Smucker. Zysk segmentu również był wyższy, wzrastając o 14% do 109 mln USD z 95,7 mln USD. Wzrost odzwierciedlał przede wszystkim korzystny wpływ netto wyższej realizacji cen netto oraz wyższych kosztów towarów i składników, produkcji i opakowań, częściowo skompensowanych zwiększonymi inwestycjami marketingowymi i zmniejszonym udziałem wolumenu/asortymentu.

Warto przeczytać!  Mentor Dyrektor ds. marketingu, Amanda Reid, opowiada o sukcesie zespołu

„Wraz z przewidywanym zbyciem kilku marek karmy dla zwierząt domowych, nasza działalność przesunie się z około dwóch trzecich karmy dla zwierząt domowych i jednej trzeciej przekąsek dla zwierząt domowych do około 60% przekąsek dla zwierząt domowych i 40% karmy dla kotów, co znacznie poprawi marżę zysku i asortyment produktów biznesu” — powiedział pan Smucker. „Marki, które sprzedajemy, stanowią około 20% całkowitej sprzedaży netto firmy, ale tylko średnio jednocyfrowy procent całkowitego zysku firmy. Mamy dobrą pozycję, aby alokować zasoby i zwiększać inwestycje w szybko rozwijającą się i wysokomarżową kategorię przekąsek dla psów, w której mamy marki i oferty od wartościowych do premium”.

Zysk segmentu International i Away From Home wzrósł o prawie 10% do 37,6 mln USD. Sprzedaż wyniosła 288,4 mln USD, co oznacza wzrost o 8,5% w porównaniu z tym samym kwartałem rok temu.

Smucker powiedział, że jego całoroczna sprzedaż netto ma wzrosnąć o około 6% w porównaniu z prognozą z poprzedniego roku, która wynosiła od 5,5% do 6,5%. Skorygowany zysk na akcję został podniesiony do 8,55 USD do 8,75 USD, w porównaniu z wcześniejszą prognozą 8,35 USD do 8,75 USD.


Źródło